Utolsó kommentek:

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2012.04.30. 01:10:47

@synapse: Persze, ezt értem, nem azt mondom, hogy a kereskedők ellen teszi, hanem ez egy mellékhatása amit a kereskedők érzenek, meg mi is.... én is a saját blogomon.

Persze az Adwords azért enged adatot szivárogtatni a titkosított csatornából :) Jó persze lehet mondani, hogy azért 'fizetsz' hogy adatot kapj, de jó... pont ez az... ha nem fizetsz nincs adat, ha fizetsz van adat...

Bejegyzés: Google Analytics (not provided) - Üdvözlet a sötét középkorban!

synapse · http://www.synsecblog.com 2012.04.30. 01:05:35

Szia,

Ezt a google nem a kereskedok ellen teszi. Ez a HTTPS protokoll megvalositasabol adodik, miszerint nem enged referer-t szivarogtatni a titkositott csatornarol. No referer -> no keyword.

synapse

Bejegyzés: Google Analytics (not provided) - Üdvözlet a sötét középkorban!

Klíma Király · http://www.szegedklima.hu/ 2012.04.30. 01:05:34

Szerencsések vagytok, Nálam ma 22,75% a not provided, és nincs másodlagos dimenzió céloldal lehetőség.

Bejegyzés: Google Analytics (not provided) - Üdvözlet a sötét középkorban!

webfejlesztő · http://www.ipage.com/join/index.bml?AffID=683834 2012.03.19. 08:49:31

ez nagyon jó cikk. gondolatébresztő, és sok jó meglátás van benne. thx.

Bejegyzés: Stratégia tervezés

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2012.03.10. 12:25:58

Szia!

Az általunk kezelt honlapoknál ez a történet csak most jelentkezett, egészen idióta módon. Március 7-én volt egy kiugrás (az egyik honlapon a napi átlagos 10-es not provided megugrott közel 80-ra), majd visszaesett. Más honlapokon az arányok hasonlóak, persze a konkrét számok különböznek.
Eddig is tele volt az Analytics olyan dolgokkal, amikben a Google szentnek maga felé hajlott a keze, így ezen már meg sem lepődöm.
Ami még a nagyobbik baj, az az, hogy szerintem a Google kezdi érezni a Facebook jelenlétét, és ők is hasonló marhaságokba kezdenek. Pakolják az ikonokat, díszítik a grafikonokat, és ugyanolyan bétás lesz majd minden, mint a Facebook-on...

Bejegyzés: Google Analytics (not provided) - Üdvözlet a sötét középkorban!

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2012.01.28. 21:35:24

@Bővíz László - JUEX: László, ez viszonylagos, vagyis attól függ, hogy mi a shopod neve, ha mondjuk könyvbolt.hu, akkor más, mintha fantázia neve van a boltodnak, pl.: mindentegyhelyen.hu

Én mindenképpen megnézném, hogy hogyan viselkednek azon felhasználóid, akik még nem ismernek téged azokhoz képest akik igen, ezért sokszor célszerű a 'branded' / cégnévre, domainre utaló kulcsszavakat elválasztani a 'non-branded' kulcsszavaktól, amelyek nem utalnak a domain nevedre, cégnevedre.

Bejegyzés: Long-tail kulcsszavak, megváltás vagy ámítás? Mennyire működik az alkalmazásuk?

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2012.01.28. 21:35:12

@DuracellTomi: Köszönöm az infót, habár én angolul használom az Analytics-et is, így az dollár jel sem szokatlan nekem.

Igen, ez egy érdekes kérdés, hogy a két halmaznak mi a közös metszete, vagyis a technikai szempontból vett long-tail (3 kulcsszónál hosszabb) vagy az értelmezési szempontból vett long-tail. Pl. egy "Wall-e dvd" csak két szóból áll, egy "castrol edge 10w-40 4l" pedig négy szóból áll, mert a termék csak így definiálható, de ha azt vesszük akkor igazából mindkettő long-tail, csak éppen az egyik kétszer olyan hosszú, mint a másik.

A két kérdésednél kicsit tovább mennék, attól függ, hogy milyen áruházban, egy nyomtató webáruházban mondjuk a nem biztos, de mondjuk a shopline.hu-n már igen.

Olyan szűrést amelyet leírtál viszont elég könnyű megcsinálni az Analyticsben, ide én inkább olyanokat írok le amihez egy kicsit 'programozni' kell.

Bejegyzés: Long-tail kulcsszavak, megváltás vagy ámítás? Mennyire működik az alkalmazásuk?

Bővíz László - JUEX · http://juex.blog.hu 2012.01.28. 21:12:46

Köszi a részletes ismertetést. Hamarosan magam is kipróbálom. Bár nekem a domainom a legerősebb keresőszó is egyben; akkor gondolom nem érdemes kiszűrnöm.

Bejegyzés: Long-tail kulcsszavak, megváltás vagy ámítás? Mennyire működik az alkalmazásuk?

DuracellTomi 2012.01.28. 19:38:21

Pici kiegészítés az egyik infóhoz, ha nem veszed rossz néven: van (már) magyar forint, mint valuta Analyticsben, én tavaly novemberben vettem észre az új felületen, nem tudom, mióta tették bele.

Ami viszont szerintem picit félre viszi a kiértékelést: szerintem a long-tail egyáltalán nem kifejezések szó hosszáról szól, hanem volumenről (de ezt le is írod az elején).

Szélsőséges esetben akár egy szavas keresés is lehet long-tail (bár most így csípőből nem tudok ilyet mondani), de 2-3 szavas kifejezések is lehetnek fat head, de legalább is chunky middle kategóriában.

Szóval nem vagyok benne biztos, hogy a fenti szegmensekkel valóban long-tail forgalmat szűrsz, bár kétségtelen, hogy főleg webshopoknál a long tail tipikusan 2-3-4 szóból álló kifejezésekből áll.

Kérdés:
1. long-tail a "canon nyomtató"?
2. long-tail az "a480 vásárlás" (canon)?

Én inkább abból indulnék ki, hogy van adott időszak alatt adott számú látogató egy weboldalon. Azt kellene szűrni, hogy ezekből mely kulcsszavak hozták egyenként ennek csak 0.1-5%-át (vagy talán kisebbet?) és ezek milyen mértékben konvertáltak a webhely átlagához képest.

Bejegyzés: Long-tail kulcsszavak, megváltás vagy ámítás? Mennyire működik az alkalmazásuk?

Viltorwebaruhaz · http://viltor.hu 2012.01.25. 08:49:09

@WebaruhazMotor: Előrebocsátom, hogy minden tiszteletem az UNAS rendszeré, hiszen nagyon sok kereskedőt sikerült megnyernetek és egyéb területen is jó tapasztalataim vannak a hozzáértésetekkel.

Azonban a webaruhazmotor.hu működését én sem tartom teljesen korrektnek. Ha valaki blogot olvas, akkor azért nagyjából képet kaphat arról, hogy aki írja, az mit képvisel. Mondjuk ha valaki egyedi webáruházat fejleszt, akkor nyilván az egyedi rendszer előnyeit fogja ecsetelni a bérelhetővel szemben. Ha még azt is kiírja a blogjába, hogy "Horváth Ernő" (bocs a példáért, de ez volt a legközelebb), akkor teljesen tiszta a kép.

A webáruházmotor esetében semmilyen utalás nincs erre vonatkozólag, a látogató valóban azt hiheti, hogy egy abszolút független értékelést kap, holott erről szó sincs. Így szerintem kicsit meredek ezt a megoldást a blogokhoz hasonlítani.

Persze most erre mondhatod azt, hogy a Ti rendszeretek megfelel mindent bekattintott feltételnek, de azért gyanítom, hogy a kiértékelés mögött nem sok "if" sor van...

Bejegyzés: Ki gondolta volna?

WebaruhazMotor 2012.01.20. 08:46:51

Személyes megtámadtatás címén szeretnék hozzászólni a témához, mint a webaruhazmotor.hu rendszer fejlesztője:

A legtöbb webáruházmotor forgalmazó üzemeltet függetlennek beállított blogot, a webaruhazmotor.hu ettől nem sokban különbözik, csak ennyiben: valódi tájékoztatást ad a látogatónak, hogy mire kell ügyeljen és nem másik szolgáltatót mocskol alaptalanul, lásd Tóth Mihály.

A webaruhazmotor.hu bármit is ajánl, azt ugyan úgy nem kötelező figyelembe venni, mint a blogok ajánlásait. Ha épp olyat ajánl, ahol van lehetőség ingyenes teszt időszakra, a leendő áruház üzemeltető eldöntheti, hogy megfelelő-e a számára vagy sem és kereshet mást.

Bejegyzés: Ki gondolta volna?

Benjamin · http://benjamin.hu/ 2012.01.18. 13:09:35

"Gondolom" ezért limitáltak az asztalok és ha jól tudom a 4-5 ilyen lépésed után (nem nyersz, duplázod ugyanazt) szépen megkérnek, hogy menj át másik asztalhoz vagy épp eléred a limitet és bukó.

Bejegyzés: Keress pénzt online! Akár 500 Euro/nap.

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2012.01.11. 22:49:31

@Bővíz László - JUEX:
Első ránézésre nem sok, másodikra viszont minden szándékos félrevezetés csökkenti az emberek bizalmát az interneten, ezzel pedig negatív hatással van a vásárlási kedvre, ezért célszerű róla beszélni, hogy minél többen megismerjék.

Bejegyzés: Keress pénzt online! Akár 500 Euro/nap.

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2012.01.11. 22:49:16

@Bővíz László - JUEX:
Első ránézésre nem sok, másodikra viszont minden szándékos félrevezetés csökkenti az emberek bizalmát az interneten, ezzel pedig negatív hatással van a vásárlási kedvre, ezért célszerű róla beszélni, hogy minél többen megismerjék.

Bejegyzés: Keress pénzt online! Akár 500 Euro/nap.

M3 János · http://m3road.addel.hu 2012.01.11. 11:36:41

A kérdést már én is sokszor feltettem azoknak, akik "pilóta" játékban közreműködnek: "Miért ad tanácsot nekem? Ezt csinálni kell, nem szervezni. Akár hitelből finanszírozni is megéri..."
Amúgy ez a rulett stratégia szerintem működhet, ahogy a "reklám" email is működik: berángatni az embereket egy szenvedély betegségbe, amiből csak vesztesen lehet kikerülni...
Ugyanis ez egy csapda.

m3road.addel.hu , mert védekezni kell!

Bejegyzés: Keress pénzt online! Akár 500 Euro/nap.

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2011.10.17. 21:41:58

Volt egy pont, pontosabban egy pontig még nem lehetett eldönteni, hogy merre mennek a dolgok. Igazából nagyon nehéz megjósolni azt, hogy merre mennek a felhasználók, mit néznek meg, mit követnek, stb...

Az látszik, hogy a Facebookon belül is változik a metódus ahogyan használják magát az oldalt, illetve maga az FB is változik pl. egyre többen használják mobilról, illetve amit annó lehetett csinálni és email címeket gyűjteni, azt már nem lehet.

Egyelőre úgy néz ki, hogy az idő eldöntötte az oldal marketing értékét.

Bejegyzés: Megéri-e foglalkozni a közösségi médiával?

Celtic 2011.10.15. 20:25:55

Valahogy en ezt mindig is sejtettem. Oke, en nyilvan nem vagyok mervado, eleve enyhe gyanakvassal szemlelem, amit a Facebookon es hasonlo helyeken akarnak ramsozni (meg ugy az egesz hype-ot), inkabb googleval rakeresek a termekre, ami erdekel. Vagy esetleg arosszehasonlito oldalakon nezem, de leginkabb mindketto (es persze a gyarto/forgalmazo sajat weblapjan). De az, hogy egy FB vagy blog.hu reklam alapjan odamasszak egy oldalra es ott megvegyek valamit...olyan meg nem volt.

Bejegyzés: Megéri-e foglalkozni a közösségi médiával?

Celtic 2011.10.13. 10:03:45

@Ernő (WebSEO): Tenyleg jo :))) Gratula!

Bejegyzés: Ahogy kell...

E-commerce - Kereskedj JÓL a weben!

Hasznos blog webáruház fejlesztésén gondolkodó cégeknek vállalkozásoknak. Kikerülhető csapdák melyeket a nem kompetens cégek jelentenek és bizonyítottan működő eszközök, melyekkel a profit növelhető. Felület e-kereskedőknek tapasztalataik megosztására.
További kérdések, információk: horvath@webseo.hu

OptimumClick PPC Agency Manchester UK

© Horváth Ernő - A blog tartalmát a szerzői jog védi. A bejegyzések bármely része magáncélokra, nem-üzleti jellegű weboldalakhoz változtatás nélkül és a forrásra való pontos és megfelelő hivatkozással ( e-commerce.blog.hu) szabadon másolható, terjeszthető elektronikus és nyomtatott formátumban. Üzleti jellegű felhasználás csak a szerző írásos engedélyével lehetséges, minden jogszerűtlen felhasználás 10.000 Ft+Áfa/szó összegű kártérítést von maga után.

Friss topikok

Linkblog

süti beállítások módosítása