8x, 9x, 10x...hu Kereshetsz pénzt a weboldaladdal, de nem úgy...

2011.04.07. 22:58 Ernő007

Nem gondoltam, hogy csütörtök este ismét idegeimet fogják borzolni bizonyos dolgokkal, pedig egészen jó napom volt :) Nemigazán tudom véka alá rejteni azon véleményemet, hogy a hazai gondolkodásmód valamiért nem érett meg a webre, és az emberek nem értik igazán azt, hogy mire lenne jó a web, mert sokan sikeresen félretájékoztatják őket, a ma esti idill tehát itt kezdődik: www.8x.hu Igen szomorúan láttam mellette Wolf Gábor nevét, szerintem nem lenne méltó erre a termék, de majd később akkor erre is visszatérek.

Nem is tudom hol kezdjem. Talán ott, hogy a "weblap készítés piac" árak tekintetében gyakorlatilag tönkre van verve. Tollas Roland "kolléga" is sokat alapozott rajta azzal, hogy az egész magyar internetet végigspammelte 30-40.000 Ft-os ajánlataival, kiemelve azt, hogy "egy komoly honlap akár 80.000-120.000 Ft is lehet!" Na, de nála megkaphatod ennek töredékéért. Kedves Rolandunk nyilván nem volt azzal tisztában, hogy egy komoly honlapnak csak a váztervezése, ergonómiájának megtervezése ennyi, és akkor még designról és egyéb nyalánkságokról nem is beszéltünk, amik mondjuk kellenének ahhoz, hogy a dolog működjön is...

De tegyük fel, hogy van egy "komoly" honlapunk! Innentől kezdve persze dőlni fognak a megrendelések! Naná, csak nem hozzánk! Merthogy egy honlap önmagában nem sokat ér ám látogatók nélkül, a látogató pedig egy olyan lusta fajta, aki nem fog a Google 6877. lapjáról választani egy szolgáltatót, hanem megnézi az első hármat. Itt van a köztudatban lévő első probléma, hogy akik weblapot csinálnak, azok automatikusan várják a sikert, hát egy 30.000 Ft-os weboldalba tényleg nem fér bele az, hogy elmondjuk a megrendelőnek, hogy hiába van weboldalad, ezzel csak megvan az eszközöd, vagy legalábbis egy "eszközke", amit használhatsz, de ha nem használod, nem marketingeled, akkor nem ér semmit sem! Mi a lényeg? Az, hogy én megkapjam a 30.000 Forintomat a weblapért, hogy azt te után a hajadra kenyheted egy másik kérdés már, az sajnos a te problémád, már nem az enyém.

Ok, tegyük fel, hogy Tollas Rolandot sikeresen túlélte a szektor, és mindenki megjegyezte, hogy egy "komoly" honlapot fogok csináltatni ezentúl, ami akár 80.000-120.000 Ft is lehet!

Kifejtettem véleményemet a "Neten a cégem" kampányról is. Továbbra sem azzal van bajom, hogy hirdetjük a webet és azt mondjuk, hogy jelenj meg a weben, mert a web jó neked, hanem azzal, hogy megpróbáljuk ráerőltetni az ügyfélre azt, hogy "Tanuld meg magadnak", csináld meg te, kattintgasd össze magad... Vagyis Te is meg tudod csinálni, nem kell neked hülye lehúzós tanácsadó, marketinges, designer, szövegíró. Foglalkozz azzal inkább te magad 28 órát, mire rájössz arra, hogy mit tudsz csinálni az Adwordsben, vagy éppen görcsölj 2 napot a gép előtt, hogy írj egy szöveget a weboldaladra, ami vélhetően úgy fog kezdődni, hogy "Kiss Ferenc vagyok, 1983-ban végeztem a Faipari..." Ez a szöveg vajon Kiss Ferenc hibája? Nem! Egészen egyszerűen el lett hitetve vele, hogy Te csináld meg magadnak, mert az úgy jó lesz!

Tehát akkor térjünk vissza az 8x.hu-ra! MLM rendszernek biztos jó! Weblapnak viszont nem! Keress pénzt azzal, hogy másoknak ajánlod az x8.hu-t és és ők ott extra szolgáltatás vesznek, igénybe, akkor azért te majd jól kapsz jutalékot. Érted a lényegét? Az, hogy ingyen kapsz weboldalt az már a múlté! Neked fognak fizetni azért, hogy weboldalad legyen. Csudajó :) Csak éppen az marad el az egész mögött, hogy miért  is van neked weblapod? Azért, hogy látogatókat hozzon, pénzt termeljen neked, de nem úgy ahogyan most... hanem azért, hogy tovább ajánlj egy szolgáltatást az ismerőseidnek, ennyi erővel pedig bármid lehetne.

Miért emeltem ki ezeket a kampányokat? Azért mert mindegyik azt sugallja, hogy a weblap egy _TERMÉK_, kifizet, megkap, használ, nem kérdez, leül. Tessék elhinni, hogy a weblap egy _SZOLGÁLTATÁS_, és nem attól szolgáltatás, hogy szolgáltatunk hozzá tárhelyet, hanem attól szolgáltatás, hogy adunk hozzá tervet, koncepciót, tudást, elemzéseket, egyedi grafikát, szöveget és még sok egyéb mást amitől ez az egész működni fog. Ha egy weblap 450.000 Ft az nem azért annyi, mert 30.000 Ft-ot kifizetünk Pistikének a weboldalért a többit pedig zsebre vágjuk, mint profit, hanem megismerjük az ügyfél igényeit, célpiacát, termékeit, ez mind-mind idő, de ahhoz, hogy hatékonyan tudjunk együtt gondolkozni az ügyféllel ezen dolgok elengedhetetlenek!

Wordpress, Magento, Drupal ezek mind-mind ingyenesen elérhető keretrendszerek amelyek alatt fejlesztünk, ugyanúgy ahogyan nagyon sok más cég is ezeket használja, mert a nulláról felépíteni minden egyes oldalt teljesen felesleges volna, azonban a hozzáadott érték az ami ennyibe kerül! 30.000 Ft esetében nincsen hozzáadott érték, bérelhető weblap vagy webáruház esetében nincsen hozzáadott érték, ott csak termék van, pontosabban 30.000 Ft-nyi hozzáadott érték van, ami csak a weboldalra fókuszál, annak átszabására és nem arra, hogy a vevőnek hogyan lesz több pénze ezzel a weboldallal! Mert ez már kérem a szolgáltatás, a weboldal csak egy eszköz! 

Nyilván mondhatjátok, hogy most savanyú a szőlő, és azért írom ezt, mert ez a zseniális ötlet nem nekem jutott az eszembe! Valóban, nekem olyan ötleteim nincsenek, amelyekkel kitermelek egy csomó félretájékoztatott embert.


Szeretnék értesülni az e-commerce.blog.hu új bejegyzéseiről.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

22 komment

Címkék: weboldal

A bejegyzés trackback címe:

https://e-commerce.blog.hu/api/trackback/id/tr802808421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ÁrvaiPéter · http://wking.hu 2011.04.08. 12:32:07

Kedves Ernő! Nem érdemes aggódni!
Sőt inkább örvendjünk ennek a remek lehetőségnek. Az értéket a szeméttel szemben nem nehéz jól pozicionálni!

Alapvetően két típusú motivációról van szó!
A felhozott példák a helytelen tudásból eredő tettek szüleménye. Azaz önmagukért vannak és arra fókuszálnak hogy haszon.
Emiatt érték nincs mögötte, hiszen nem tud alkotni, mert a világtól elvesz, anélkül hogy valódi értéket adna.

Az amit te képviselsz, ennek az ellenkezője. Értéket adok > ez neked többlet értéket teremt > és ennek értéke van, amit meg kell fizetni...

Az előbbinek sajnos az a következménye, hogy előbb utóbb az elvett "haszonért" ki kell egyenlíteni a számlát, hiszen csak látszat értéket adtunk. Vagy így vagy úgy, de a dolgok mindig kiegyenlítődnek...

Az utóbbi törekvése annyiban jobb, hogy nekifutásból az valós egyensúlyra törekszik...így utólagos számlatartozás nem lepi meg az embert.

Azt azért fontosnak érzem megemlíteni, hogy ami drága nem feltétlenül jó is. Valójában a legnagyobb kincs egy KKV számára az a cég, tanácsadó team, akik tiszta irányt mutatva garanciákat is tudnak vállalni az átadott értékekért.

Csatlós Csaba · http://www.shp.hu 2011.04.10. 18:05:20

Javítandó: nem x8, hanem 8x. :)

Amiről beszélünk az két teljesen más célközönségnek szóló termék ill. szolgáltatás. Felesleges összehasonlítani a Mazdát a Ferrarival, mert aki a Ferrarit vesz, az a büdös életben nem fog Mazdát venni, tehát a Ferrarinak felesleges aggódnia. :)
Egyébként teljesen igazad van abban, amit írtál. Az egyik termék, a másik szolgáltatás. De a kezdő vállalkozó, aki az utolsó havi béréből alapítja meg a kényszervállalkozását, nem fog hozzád rohanni 450.000 Ft-os weblapért még akkor sem, ha az annyira tuti.
Neki több ideje van, mint pénze, és igenis le fog ülni és 28 órát fog eltölteni azzal, hogy megtanulja, mert ideje van, pénze nincs.
Neki kell egy megoldás, amivel el tud indulni. És mi a 8x-szel ezt adjuk.
Tehát ez nem A vagy B közötti döntés kérdése, hanem két külön célközönségé.
Szerintem a Ferrari nem parázik, hogy a Mazda majd megszorongatja és elviszi a vevőit. :)

Ha valóban értéket adsz, akkor neked sem kell aggódnod.

Az emberek félretájékoztatásáról: én nem a valódi profittermelő weboldalakkal hasonlítom össze a 8x-et, hanem azokkal, akik elveszik a 100 rugót, odavágnak egy weblapot, amin rajta van a "Kiss Ferenc vagyok, 1983-ban végeztem a Faipari..." (mert a vevő ezt kérte) aztán hogy az keres pénzt vagy nem, az már a vevő baja.

Erdélyi Norbert · http://www.wdm.hu 2011.04.10. 19:23:55

A cikkíróval egyetértek, de nem a Csatlós Csaba új projektjén kellene, hogy csattanjon az ostor, ők azért nem csináltak eddig sem rossz dolgokat.

A 450e Ft-os weboldalaknak (nevezzük így) a kontár webdesign cégek a konkurensei, az shp-nek, 8x-nek, meg gondolom a weblabsablonos cégek. De egymással véleményem szerint nem konkurál a kétféle weblapmegoldás. Kinek ez kell, kinek az.

Csak érdekességképpen, ügyfeleim mesélik milyen átverések vannak a webdesign / weboldaltervezés szektorban: 700e Ft-ért egy csini design zéró szöveg, nulla stratégia, vagy SEO. Másik: Wordpress telepítés 80e Ft ...

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2011.04.10. 19:51:22

@Csatlós Csaba:
Kedves Csaba!

Nem tudtam eddig, hogy ez kinek a projektje, mostmár legalább tudom :) A szolgáltatás és termék típusú oldalakat valóban szét kell választani, azt sem mondom, hogy nem kell az olcsó tárhely meg az olcsó weblap, mert láthatóan van piaca.

Problémám azzal van, hogy az olcsó weblapokkal a web túl van misztifikálva (ok, valahogyan el kell adni egy terméket, hogy megvegyék az emberek), de többségük véleményem szerint kudarcként fogja megélni első találkozását a webbel, mert
a.) belefektet kevés energiát, mert azt hiszi, hogy itt elég egy weblapot csinálni és már özönlenek is a vevők
b.) sok energitát fektet bele, tanul, képezi magát, stb stb.. azonban mivel az ő szakmája nem ez baromi sok ideje elmegy ezzel, ami hosszútávon neki nem kifizetődő, mert ő a saját munkájához ért, neki azt kellene csinálnia inkább, mint html kódot túrni, rövid és hosszútávon is jobban megérné neki inkább valahogyan rászánni mégis egy nagyobb összeget.

Véleményem szerint egy weblap ne úgy hozza a pénzt a tulajdonosának, hogy ajánlással, hanem munkákkal, ezért nem hiszek ebben a rendszerben, de persze sok minden működik a világon amiben nem hiszek...

Én attól félek, hogy ez a szemlélet inkább rombolja azt ahogyan a weblap készítésnek valójában kellene működnie, ezért emeltem szót ellene, és magam is meglepődtem, de soha ennyi like-ot nem kapott még egy bejegyzésem sem, ebből úgy gondolom, hogy van némi alapja a félelmeimnek.

Természetesen be lehet bizonyítani azt, hogy nincsen...

Üdv,
Ernő

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2011.04.10. 19:51:22

@Erdélyi Norbert:
Kedves Norbert!

Örülök, hogy te úgy látod, hogy nem konkurál, én meg úgy látom, hogy igen. Az emberek többsége a 20.000-30.000 Ft-os weboldalak után nem tud elvonatkoztatni ettől az árszinttől és mivel az előzőt is "szolgáltatásnak" és nem "terméknek" értékeli ezért teljesen hibás kép alakul ki benne a weboldalkészítésről.

Úgy gondolja, hogy egy ilyet 1 nap összedobni és csak azért kerül 450.000 Ft-ba mert mi 10000%-os haszonnal dolgozunk, persze lehet mondani, hogy akkor ők nekünk nem is célpiac, miért törődök vele?

Azért, mert nem kellene, hogy így legyen... de nagyon sokan ezt a rendszert erősítik és erőltetik, egymásra alá és rá kínálva (egy ilyen visszatérsítéses dolog konkrétan a nulla forintos weboldalakat erősíti), és mivel az "egyszerű user" nem tudja a különbséget a két dolog között akik csak az árral operálnak akaratlanul is kárt tesznek az egész piacban.

Az ár nem garancia, amit írtál azok sajnos vannak, DE ugyanez létezik mindegyik oldalon. Pl. a fixen 30.000 Ft-os keresőoptimalizálás is ugyanúgy lehúzás, mint a 80.000 Ft-os WP telepítés...

www.holnap.shp.hu · http://www.holnap.shp.hu 2011.04.11. 06:44:10

" Tessék elhinni, hogy a weblap egy _SZOLGÁLTATÁS_, és nem attól szolgáltatás, hogy szolgáltatunk hozzá tárhelyet, hanem attól szolgáltatás, hogy adunk hozzá tervet, koncepciót, tudást, elemzéseket, egyedi grafikát, szöveget és még sok egyéb mást amitől ez az egész működni fog. Ha egy weblap 450.000 Ft az nem azért annyi, mert 30.000 Ft-ot kifizetünk Pistikének a weboldalért a többit pedig zsebre vágjuk, mint profit, hanem megismerjük az ügyfél igényeit, célpiacát, termékeit, ez mind-mind idő, de ahhoz, hogy hatékonyan tudjunk együtt gondolkozni az ügyféllel ezen dolgok elengedhetetlenek!"

Elképzelhető, hogy az ügyfél ismeri saját igényeit, célpiacát, termékeit, esetleg "tervet, koncepciót, tudást, elemzéseket, egyedi grafikát, szöveget és még sok egyéb mást" is képes saját magának "szolgáltatni":)? Lehetséges, hogy veszettül unja már, hogy rengeteg "guru" ugyanazt adná el neki a legkülönbözőbb csomagolásban? Az egész cikkben az az egyetlen ciki, hogy ma már sokan vannak, akiknek "a weblap egy _TERMÉK_, kifizet, megkap, használ, nem kérdez,".. és működik. Guru nélkül!

tobias_HUN 2011.04.11. 09:43:53

a Pistikés weboldal 30k-ért nem fejlesztés, hanem egy ingyenes rendszer beüzemelése ingyenes sablonnal és nulla tartalommal. De sok fejlesztő ugyanezt képes megoldani 300ért is :)

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2011.04.11. 19:40:03

@www.holnap.shp.hu:
Nagyon sok információt be lehet szerezni a netről és össze lehet vadászni ingyen, vagy fizetősen és ezekből lehet építkezni magunknak is. Én azonban akkor is azon a véleményem vagyok, hogy ilyenkor is jó tanácsadóval konzultálni, mert tudhat olyan dolgokat is amelyek előre viszik a vállalkozásodat.

Kíváncsi lennék mondjuk arra, hogy neked mit tudnék hozzátenni a jelenlegi tudásodhoz. :)

www.holnap.shp.hu · http://www.holnap.shp.hu 2011.04.11. 20:21:49

@Ernő (WebSEO): Üdvözöllek Ernő!
Véleményem szerint az én jelenlegi tudásomhoz ezen a területen általában véve rengeteget tudnál hozzátenni! Az egy más kérdés, hogy akarom e a vállalkozásomat olyan irányba előrébb vinni, amihez segítségre van szükségem, vagy nem. Én is kíváncsi vagyok, s amennyiben nincs ellenedre, beszélgethetnénk egy jót!?

sarfyk 2011.04.12. 22:35:14

Nem tudom Ti hogy vagytok vele, de én az alapján döntöm el, hogy "miből" építem fel a weboldalt, hogy mi lesz a rendeltetése, mire van éppen igényem (vagy annak, aki a segítségemet kéri ez ügyben).

Ennek megfelelően van létjogosultsága az ingyenes oldalnak is, pl.8x.hu, az shp-nek is, a joomlának is és a többszáz ezres oldalnak is, stb.

És nem az ügyfél minősítése alapján, hanem az éppen aktuális igénye alapján.

Ugyanannak az embernek csináltam már egyszerű joomlát egyedileg készíttetett dizájnnal, mert pontosan megfelelt arra a célra, amire szánta az oldalt és írattam neki többszázezres honlapot is, mert annál olyan igényei voltak, amit az tudott kielégíteni. Pont ezért elégedett.

Máskülönben attól rendszerint kinyílik a bicska a zsebemben, amikor csak azért, mert az ügyfél laikus, a "jószándékú" programozók rádumálják a 300-450ezres honlapot, pedig lehet nincs is rá szüksége...

Engem inkább az érdekel, hogy mi a valódi igény és arra mi a legoptimálisabb megoldás az adott esetben.

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2011.04.13. 08:23:31

@sarfyk:
Mi igyekszünk fókuszálni, amikor az weboldal vagy webáruház fejlesztéssel kapcsolatban keresnek meg minket. Ha kiderül, hogy az ügyfélnek nincsen elengendő pénze arra, hogy jó minőségű saját webáruháza legyen, akkor vagy azt javasoljuk, hogy még tanuljon addig és gyűjtse rá a pénzt, vagy pedig javasolunk egy bérelhető megoldást addig, amelyik számára kisebb kockázattal jár, de nem saját megoldást, mert nekünk ilyen nincsen.

Véleményem szerint a saját munkánkat és az ügyfél életét könnyítjük meg azzal, hogy olyan dolgokkal mi nem foglalkozunk, amihez nem értünk igazán, pl. ha az ügyfél mindenáron Joomlat szeretne, akkor javasolunk neki 2-3 céget, de mi nem szeretnénk Joomlával foglalkozni, nekünk pont elég a Magento, WP és Drupal.

Nem mondom, hogy bizonyos oldalaknak nincsen létjogosultsága, csak éppen azért választani egy weblapot, hogy azzal úgy keressek pénzt hogy meghívom az ismerőseimet nem biztos, hogy célravezető, mert akkor két dolog miatt dolgozhatok, a saját kis bizniszemben, illetve az ismerősök meghívásával is, hogy a saját kis bizniszem weblapja ingyenes legyen.

Aki egy ilyen helyen regisztrál, annak utána ezen két dolog között kel lavíroznia, holott én mindig is azt mondom, hogy mindenki azzal foglalkozzon amihez ért!

Nagyon jól érzed azt, hogy a valódi igényt kell figyelembe venni, illetve azt is, hogy amit az ügyfél szeretne, az mennyire reális. Pont ezért vezettük be mi minden weblap előtt a stratégia tervezést, hogy kiderüljön az, ha esetleg az ügyfél olyan dolgot szeretne vagy olyan dolgot gondol amelyik irreális... akkor elmondjuk, hogy szerintünk ez így nem fog működni és kitaláljuk, hogy hogyan működhetne.

Mondok egy példát: Sárga gumikacsa webshopot szeretne az ügyfél, mert tud olcsón szerezni kínából és úgy gondolja, hogy nagy profittal el tudja adni. De a kulcsszókutatásból kiderül (ami mondjuk sejthető) , hogy nagyon kevesen akarnak online sárga gumikacsát venni... akkor szólunk, hogy szerintünk ez így nem lesz okés...
De ha esetleg módosítanánk erre meg erre, akkor már jó lehet.

Ez egy olyan fajta üzleti szemléletet kíván meg, amelyet programozók sohasem fognak tudni megadni az ügyfélnek, mert mi sem "csak" programozók vagyunk...

Ezért nem programozókhoz kell először odamenni, hanem marketinges céghez, vagy olyan fejlesztő céghez ahol marketing is van, a programozók már csak akkor lássák a projektet, ha le van fektetve az üzleti logika és le van írva, hogy ezt ide tedd és így működjön.

sarfyk 2011.04.13. 10:34:25

@Ernő (WebSEO):

Szia Ernő!

Igen, pont erre gondolok, amit leírtál. A szolgáltatás pont attól szolgáltatás, hogy azt kapja, amire valóban szüksége van (ezt nekünk kell kideríteni) és mi jó gazdaként bánunk a pénzével.
Egyetértünk.

Ami szerintem elcsúsztatta és félreérthetővé tette amit mondok, hogy én a programozók kifejezést használtam. Emögött én többre is gondoltam, az önjelölt tanácsadókra és a nem az ügyfél, hanem a saját pénztárcája érdekeit néző marketinges, fejlesztő, stb. cégekre is, akik - Csaba hasonlatát használva - rásózzák a Ferrarit a vevőre, holott az csak hétvégente a Tescoig akar elgurulni a kocsijával. Vagy a másik véglet, amikor rásózzák a Suzukit, pedig csajozós autót akart volna ;)

Tisztelet a kivételeknek! :)

s_tibi 2011.04.13. 17:06:25

A 8x sokkal több lesz még, mint amennyi most látszik belőle. Egy gyűjtőpontot akarunk, ahol a vállalkozók és az internet marketing tanácsadók, kivitelezők találkoznak.
Azért hoztuk létre, hogy a kezdő vállalkozók is el tudjanak indulni egy elfogadható weboldallal és ne kelljen olyan ingyenes megoldásokhoz nyúlni, ami nem igazán esztétikus és tele van reklámmal. (Hagy ne említsek senkit) De ne is kelljen a szomszéd srácnak 30-80e Ft-ot kifizetni egy "nem működő" oldalért.
Ha valaki tovább szeretne fejlődni, biztosítva lesznek neki a tudás anyagok, és a minősített kivitelezők, tanácsadók.
Az üzleti modell pedig biztosítja a hatékony terjesztést. Nem a marketing cégek teszik zsebre a pénzt [lásd Google kampány], hanem az emberek.

Szóval Ernő, ha majd jelentkezel partnernek, akkor potenciális ügyfeleket tudsz Te is szerezni, vagy fejleszteni modulokat a rendszerhez.

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2011.04.15. 18:27:23

@s_tibi: Semmi jónak nem vagyok az elrontója, még egyelőre nehezen tudom magam elképzelni ebben a köntösben.

Ez már egy kicsit másik felfogás, hogy ki teszi zsebre a pénzt a Google, vagy egyéb reklámos cégek... nem kell azért a Googlet szidni, főleg azért nem mert jelen pillanatban a cégek számára ez az egyik legjobb vevő szerzési mód... tehát lehet szidni azért, hogy mennyi pénzt rak zsebre, de egy jól beállított kampány a legtöbb egyéb marketingnél jóval hatékonyabb.

s_tibi 2011.04.16. 08:58:09

Igen, én nem is az adwordsre gondoltam, hanem az azt népszerűsítő marketing kampányára. Óriásplakát és társai. 200MFt-ot vagy mennyit nyomnak el rá.

DemjanJr 2011.04.17. 11:32:43

"Ennek megfelelően van létjogosultsága az ingyenes oldalnak is, pl.8x.hu, az shp-nek is, a joomlának is és a többszáz ezres oldalnak is, stb."

Tudtommal se az shp.hu, se a 8x.hu nem ingyenes...

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2011.04.17. 17:13:16

@s_tibi: Bocsánat, akkor félreértettem :)

Mellettük szóljon viszont, hogy aki nem online azt nem lehet online megtámadni reklámmal, nyilván új szereplőket szeretnének az online piacra csábítani, ezt viszont online nem lehet megtenni.
Tehát a hagyományos vonalakon kell marketingelni ahhoz, hogy a még nem online cégek is elkezdjenek mozgolódni a weben.

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2011.04.17. 17:13:24

@DemjanJr: Igaz, az shp.hu úgy hirdeti magát, hogy 1 hónapig ingyenes.

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2011.04.22. 09:25:56

Na, szépen növögetnek a 8x.hu-s weboldalak. De az nem gáz, hogy tele van a Google találati listája ilyen linkekkel?
8x.hu/?ref=1887
és a ?ref= viszonylag sokszor ismétlődik, ami így ebben a formában nekem tartalom duplikálásnak tűnik, persze nem akarok senkit sem kioktatni, csak kérdezem.

grofakos · http://www.zoldhetfo.com/blog/online_vasarlas_elonyei 2011.04.26. 13:39:20

Szia Ernő!

Régen jártam már a blogodban, de érdemes volt visszatérni.

Nagyon jók a cikkeid! Gondolatébresztő és vitaindító.

A világ abba az irányba halad, hogy lesznek a nagyon olcsók és a nagyon drágák. Mindegy miről van szó.
Néha én is úgy érzem, hogy meg kellene értetni az emberekkel az internetes megjelenés lényegét, de be kell látnom:

Egy cunami erejével nem lehet mit kezdeni. Ezért aki nem akar (vagy nem tud) fizetni a mi munkánkért, azzal nem dolgozunk együtt.

Szívesen írnék még erről, de azt hiszem teljesen felesleges.

Bocsi:(

Mayday 2011.06.30. 09:40:05

Azért én még emlékszem arra a fickóra, aki 10 EUR áron adott el elővételi jogot a Mars-on kiparcellázandó telkekre és lett 6000 ügyfele :)

Komolyra fordítva: sztem egy weblap forgalmát az határozza meg messze az első helyen, hogy a szolgáltatás amit árul, valóban eladható-e.
Tessék megnézni a légitársaságok honlapjait, vagy a repjegy kereső oldalakat, van közöttük pár ergonomiai terror, mégis nagyon nagy forgalmuk van.

Vagy ott a farmville: fagy, lassú, akad, szétspameli a facebookot, ennek ellenére volt hogy 70 millióan játszottak vele.

Ezzel azt akarom mondani, hogy szép dolog ez az "weblap = szolgáltatás", de ha a termék maga nem jó, akkor lehet akármilyen oldala, azzal sem lesz jobb.

Inkább azt mondanám, hogy a weblap egy újfajta reklámeszköz/marketingeszköz/információs felület, amit lehet jól meg rosszul megcsinálni, de itt kissé túl van misztifikálva.

E-commerce - Kereskedj JÓL a weben!

Hasznos blog webáruház fejlesztésén gondolkodó cégeknek vállalkozásoknak. Kikerülhető csapdák melyeket a nem kompetens cégek jelentenek és bizonyítottan működő eszközök, melyekkel a profit növelhető. Felület e-kereskedőknek tapasztalataik megosztására.
További kérdések, információk: horvath@webseo.hu

OptimumClick PPC Agency Manchester UK

© Horváth Ernő - A blog tartalmát a szerzői jog védi. A bejegyzések bármely része magáncélokra, nem-üzleti jellegű weboldalakhoz változtatás nélkül és a forrásra való pontos és megfelelő hivatkozással ( e-commerce.blog.hu) szabadon másolható, terjeszthető elektronikus és nyomtatott formátumban. Üzleti jellegű felhasználás csak a szerző írásos engedélyével lehetséges, minden jogszerűtlen felhasználás 10.000 Ft+Áfa/szó összegű kártérítést von maga után.

Friss topikok

Linkblog

süti beállítások módosítása