Megéri-e foglalkozni a közösségi médiával?

2011.10.15. 16:52 Ernő007

Rövid post lesz, ígérem (az a lényege, hogy mennyire meztelen a király), csak a tények és semmi más. Egy kis Google Analytics Multi-Channel Funnels szükséges hozzá, meg egy normális látogatottságú amerikai oldal ahol van mit mérni, meg hát igazából az a Facebook hazája + egészen más konverziós értékek vannak odakint. (kis pénz kis foci, ahogyan tudjuk...) Egyszóval nézzünk meg hogyan működik ott a közösségi média.

Van tehát egy oldal, ahol az elmúlt 30 napban 95.000 egyedi látogató fordult meg, kb 8%-os a konverziós arány (érzem, hogy nem hiszitek el, a magyar átlag 1-2%-os, de higyjétek el, látom 8% és pont) ez egészen pontosan valamivel több, mint 12.000 tranzakciót feltételez az elmúlt hónap folyamán. Szóval láthatjátok, hogy itt már nincsen statisztikai hiba, vagy legalábbis minimális. Több, mint 8000 Facebook rajongó van, napi több, mint 2-3 post, tehát azt is mondhatjuk, hogy aktívak.

A mérés a Google legújabb (egyik legújabb) eszközét a Multi-Channel Funnels használtuk, aminek az az előnye, hogy nem azt nézi, hogy a látogató először/vásárlás előtt közvetlenül hol találkozott velünk, hanem azt nézi, hogy a látogató hány interakciót csinált végig velünk. Milyen csatornákon keresztül hányszor és honnan látogatta meg az oldalt, mire eljutott oda, hogy végre nálunk vásároljon.

Kiderülhet végre az, hogy melyik eszközünk mennyire erősen számít bele a vásárlásba. Nem először és nem utoljára, hanem folyamatában! Merthogy először lehet, hogy a felhasználó velünk egy banner hirdetésen keresztül találkozott, de utána feliratkozott a hírlevélre majd bumm... vásárolt végre. Ez esetben nem mondhatjuk azt, hogy a hírlevél hozta a vásárlást, mert hát ha nincsen banner hirdetés akkor nincs aki feliratkozzon a hírlevélre és vica-versa ugye, ha nincsen hírlevél nincsen vásárlás, hiába találkozott az emberünk már az oldallal korábban.

Egy kis gyorstalpaló (angolul):

A tranzakciók tekintetében a Facebook bevétel szempontjából a 15. helyen áll, amit azt jelenti, hogy 14 másik forrásból jövő látogatók nagyobb értékben vásároltak az oldalon. Egészen pontosan a több, mint 12.000 tranzakcióból így 87 darabot tudhat magáénak. Ez azt jelenti, 87 olyan vásárlás volt, hogy az emberek a Facebook-on találkoztak először az adott áruházzal. Könnyen belátható, hogy ez szinte a statisztikai hibahatár.

Eddig (és általában ilyenkor szokott jönni valami nagyon okos egyén), aki azt mondja, hogy OK-OK, viszont ez csak azt nézi, hogy mi volt az első interakció, viszont a Facebook pont arra jó, hogy utána masszírozd a felhasználódat addig ameddig nem vásárol tőled valamit. Végre ez a "masszírozás" most már kideríthető, hogy mennyire sikeres.

Jelen esetben 124 tranzakcióban tudott segíteni a Facebook, vagyis 124 olyan eset volt a 6.500-ból (lol) ahol a Facebook-on keresztüli kapcsolattartásnak volt kimutatható eredménye. (Az Assisted Conversions-be nem számít bele az utolsó lépés, csak az azt megelőző lépések, abból meg kb 6.500 volt. )

Persze ismételten lehet azt mondani,hogy ez egy hosszútávú stratégia... vagyis 30 nap _nem_ elég!

Ok, legyen mondjuk 3,5 hónap amikor az eredményeket nézzük:

 

OK, szerintem akkor ezt hagyjuk... 

Az a legfontosabb, és azt hiszem, hogy ezt minden esetben kellő hangsúllyal mondom, hogy MÉRNI és MÉRNI kell mindent, amit csak lehet. Egyetlen tanácsadónak, vagy ön/mások által jelölt zseninek sem szabad elhinni feltétlenül azt amit mond. 


Szeretnék értesülni az e-commerce.blog.hu új bejegyzéseiről.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

2 komment

Címkék: facebook online marketing google analytics webáruház webáruház marketing webáruház hatékonyság

A bejegyzés trackback címe:

https://e-commerce.blog.hu/api/trackback/id/tr513305287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Celtic 2011.10.15. 20:25:55

Valahogy en ezt mindig is sejtettem. Oke, en nyilvan nem vagyok mervado, eleve enyhe gyanakvassal szemlelem, amit a Facebookon es hasonlo helyeken akarnak ramsozni (meg ugy az egesz hype-ot), inkabb googleval rakeresek a termekre, ami erdekel. Vagy esetleg arosszehasonlito oldalakon nezem, de leginkabb mindketto (es persze a gyarto/forgalmazo sajat weblapjan). De az, hogy egy FB vagy blog.hu reklam alapjan odamasszak egy oldalra es ott megvegyek valamit...olyan meg nem volt.

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2011.10.17. 21:41:58

Volt egy pont, pontosabban egy pontig még nem lehetett eldönteni, hogy merre mennek a dolgok. Igazából nagyon nehéz megjósolni azt, hogy merre mennek a felhasználók, mit néznek meg, mit követnek, stb...

Az látszik, hogy a Facebookon belül is változik a metódus ahogyan használják magát az oldalt, illetve maga az FB is változik pl. egyre többen használják mobilról, illetve amit annó lehetett csinálni és email címeket gyűjteni, azt már nem lehet.

Egyelőre úgy néz ki, hogy az idő eldöntötte az oldal marketing értékét.

E-commerce - Kereskedj JÓL a weben!

Hasznos blog webáruház fejlesztésén gondolkodó cégeknek vállalkozásoknak. Kikerülhető csapdák melyeket a nem kompetens cégek jelentenek és bizonyítottan működő eszközök, melyekkel a profit növelhető. Felület e-kereskedőknek tapasztalataik megosztására.
További kérdések, információk: horvath@webseo.hu

OptimumClick PPC Agency Manchester UK

© Horváth Ernő - A blog tartalmát a szerzői jog védi. A bejegyzések bármely része magáncélokra, nem-üzleti jellegű weboldalakhoz változtatás nélkül és a forrásra való pontos és megfelelő hivatkozással ( e-commerce.blog.hu) szabadon másolható, terjeszthető elektronikus és nyomtatott formátumban. Üzleti jellegű felhasználás csak a szerző írásos engedélyével lehetséges, minden jogszerűtlen felhasználás 10.000 Ft+Áfa/szó összegű kártérítést von maga után.

Friss topikok

Linkblog

süti beállítások módosítása