Amikor eldöntjük, hogy webáruházat szeretnénk, akkor szinte azonnal felmerül a kérdés, hogy mi legyen a webáruház neve, vagyis milyen domain néven keresztül érik meg el az oldalt a látogatók. Az egyik lehetséges megoldás, hogy a már létező domain nevünket használjuk fel erre, ha éppen van ilyen, akkor általában ez a cég neve szokott lenni.
Ha még nincsen domain nevünk, akkor itt tudjuk leellenőrizni, hogy foglalt-e a név vagy sem magyar: www.domain.hu/domain/szabad-e/ külföldi esetben: www.europeregistry.com/ ha már foglalt az adott név, és nincsen használatban, akkor esetleg próbálkozhatunk a megvételével! Hogy kié jelen pillanatban a domain név, azt itt tudjuk leellenőrizni: www.who.is/ a keresés mezőbe írjuk be pl www.index.hu
Látszik, hogy "org_name_hun: Index.hu Rt"-é.
A domain név egy magyar webáruház esetében lehet .hu .com .eu .net akár .info is, természetesen bármilyek másik ország végződésével is lehet magyar webáruházunk, de ez a legáltalánosabb idehaza, a .hu kivételével ezek az általános, internacionális domain nevek. A .hu esetében számítsunk rá, hogy két hetes türelni időszak van, ameddig bárki beleszólhat, hogy a domain névre igényt tart és akkor egy bizottság dönt az ügyben (ha pl. cégnév vagy márkanév van benne), a nemzetközi domain nevek esetében ilyen korlátozás nincsen, ha azt lefoglaljuk és kifizettük, akkor a mienk.
Hogyan válasszunk jó domain nevet?
www.cegnev.hu - Ez a megoldás célszerűnek tűnik, de nem biztos, hogy könnyen elérjük vele a célunkat. Valószínűleg így nem sikerül hangzatos, könnyen megegyezhető és a termékekre, termékköre utaló domainen elhelyezni az áruházat. Pl. www.siraly2000.hu vagy www.kissestarsa.hu vagy www.kekszigetkft.hu
Amennyiben szeretnénk odafigyelni a keresőoptimalizálásra is, hogy minél előkelőbb helyen legyen a domain nevünk a keresőkben, akkor célzserű a fő kulcsszót beleírni a domain névbe, ahogyan ezt teszik nagyon sokan: olajshop.hu modellfutar.hu parfumcenter.hu. Sajnos vannak olyan nevek, amelyekből már szinte az összes jó kombináció elfogyott! Ilyenkor nem ajánlott olyan domaint létrehozni, amelyik már jól be van járatva csak éppen nem azonos a tartománya (.hu). Pl. parfumcenter.com hiszen ekkor aki csak annyit tud, hogy Parfüm Center, ők vélhetően automatikusan a .hu-t fogják beütni, vagy pedig beütik a keresőbe, hogy parfumcenter és első találatként nem mi fogunk feljönni, hanem a konkurens, mert az ő domain neve régebbi (idővel ezt a problémát át lehet hidalni, de addig is veszítünk el itt látogatókat)
Ha már foglalt az összes ilyen lehetőség, akkor találjunk ki valami kreatív nevet, amelyik utal valamennyire a termékköre. Ekkor lehet, hogy nem lesz benne a kulcsszó a domain névben, de egy teljesen egyedi jól megjegyezhető név jön létre, amelyikre később lehet építeni, mint brand, pl. vagyaim.hu vagy erotikanet.hu erotikus kellékek és kiegészítők webáruháza. De nagyon sok hasonló ilyen van: amazon.com yahoo.com lényegében mindegyik jól megjegyezhető és mással nem összetéveszthető domain név.
Lehetőleg kerüljük el a nem egyértelmű, nyelvtőrő domain neveket, melyeket telefonban vagy szóban nem lehet kommunikálni! Pl. cipoexpress.hu vagy akkor foglaljuk le a viszonylag könnyen elírható verzióit is, pl cipoexpressz.hu, ahogyan ezt az oldal készítői is megtették. Az sem megoldás, ha ékezetes domaint foglalunk, ugyanis az emberek 90%-a azonnal ékezetteleníti a domaint és úgy írja be a címsorba, adott esetben így akkor a konkurenciánál landolhat az illető. Ugyanez igaz a kötőjelre, hiszen az emberek többsége a szavakat kötőjel nélkül egybe írja be a címsorba, ilyen szempontok szerint nem jó választás pl. a cipo-express.hu, a Google amúgyis megismeri a külön írandó szavakat a domain névben még akkor is, ha egybe van írva.
Gondolkozás közben többször mondjuk ki hangosan is a domain nevet, hogy milyen a hangzása, kellemes-e a dallama, vagy csak, hogy nincsen-e benne olyan szóösszetétel, ami miatt kérdéses, hogy hol milyen karakter van az adott helyen.
Ne szégyelljük megkérdezni erről ismerőseinket vagy barátainkat is, hogy nekik melyik név tetszik.