Nem nagyon szeretném kommentálni a 2010 január 5-én az Emarketer.com-on megjelent írást, inkább csak szemelvényeket fordítanék le belőle, hogy aki nem tud angolul annak is érthető legyen.
Mik a sikeres taktikák a közösségi médiában?
A kutatás vizsgálta a B2B és B2C cégeket is, mely szerint a fogyasztó-orientált vállalkozásoknak a legjobban a Facebook alkalmazások működnek. Mind B2B és B2C szektorban jól működik ugyanakkor a rajongóknak feltett kérdőívek, tehát ez tekinthető még elég hatékonynak. Meglepő módon a "legsikertelenebb" megoldás a reklámok vásárlása, tehát hiába tűnik ez egyszerű megoldásnak, mert csak bedobjuk a pénzt is várjuk az eredményt, kevésbé működik, mint mondjuk egy alkalmazás.
Személy szerint ez engem azért lep meg, mert a fizetett hirdetéssel is nagyon jó tapasztalataink vannak, vajon akkor mi lesz a tapasztalatunk, ha még több alkalmazást fejlesztünk Facebook-ra? Valószínűleg még nagyobb siker!
A cikk végén szó van a Twitteről is természetesen, ahol a legjobban az a stratégia működik, amikor a cég folyamatosan monitorozza a Twittert az aktuális PR problémákkal kapcsolatban, és ezekhez szólnak hozzá! Továbbá megpróbálnak kapcsolatba kerülni azokkal a Tweetelőkkel, akik negatívan vélekednek a vállalatukról, ez egyébként számomra is jó taktikának tűnik, meggyőzni azt a néhány tagot aki negatívan vélekedik, és ezáltal ők nem rontják tovább a közösség véleményét!
Az sem lep meg, hogy a direkt linkek promóciós ajánlatokra a cégek szerint csak pl. fele ennyire mondható sikeresnek, ebből is látszik, hogy aki csak eladni szeretni és promóciózni, annak ezeken a helyeken nincsen nagyon helye!