Véleményem szerint teljesen új dimenzókat nyithat a most Magentohoz megjelent kiegészítés amellyel lehetőség van ismerőseinktől tanácsot/ötletet kérni Facebook-on keresztül.
Miért forradalmi a dolog? Miért más, mint az eddigi koncepciók?
Jelen pillanaban is nagyon sok webáruházban található meg a termék értékelés, amit a felhasználók általában csak a nagyobb áruházakban használnak, pontosan ezért használható termék értékelést nagyon kevés helyen láttam. Aztán ugye ha van is termék értékelés, akkor ott van a problém, hogy az ember nem tudja, hogy ez mennyire "független" értékelés.
Nyilván aki megkapja az 1000-ből 1 hibás terméket az negatív véleménnyel van róla, de lehet, hogy a többi 999 ember csöndesen örül a terméknek és nem ír róla véleményt.
Én például azután olvastam el a Totalcar Népítéletet, hogy megvettem az autómat, és ha megfogadom azt amit ott leírtak, akkor egyből a roncsetelpre tolom a verdát, ennek ellenére engem 70.000 Km alatt egyszer hagyott cserben, ami véleményem szerint elég jónak számít, tekintve hogy sok ismerősöm fele ennyi idős autójával milyen problémák vannak.
Egyszóval az értékelésekben sem bízhatunk mindig, mindig ott a lehetőség, hogy az eladó akarja kiüríteni a raktárkészletét és ezét ír sok jó véleményt a termékről, vagy pont annak az embernek a véleményt olvassuk el, akinek a hibás darab jutott.
Azonban, ha ismerőseinket kérdezzük meg egy adott termékről, akkor már biztosabbak lehetünk a dolgunkban, ennek a lehetőségét valósítja meg nekük a Facebook Connect Social Shopping modul. Ennek segítségével a Facebook ismerőseinkkel vitathatunk meg egy adott terméket anélkül, hogy elhagynánk az oldalt!
A webáruház tulajdonosoknak azért lehet fontos egy ilyen kiegészítő, mert a társalgással a beszélető partnerek ismerősei "értesülnek" a mi webáruházunkról, ez ugye ingyen reklám nekünk!
Forrás: Magento Blog