Éppen most olvastam egy Haszonkulcs.hu-n megjelent cikket és ennek apropóján gondoltam, hogy foglalkozom én is a témával. A fenti cikkben megjelent Wolf Gábor neve is, illetve az az adat, hogy ezt az Egyesült Államokbeli Atlantában megrendezett Info Summit konferencián hallotta.
Ezen én egyáltalán nem vagyok meglepve! Sőt régebb óta lehet sejteni, hogy a hagyományos marketing szerepe erősen csökkenni fog. Valahogyan úgy érzem, hogy ezen a piacon is azok a cégek fognak sikert elérni, akik minél előbb elkezdik kicsit hasonló ez ahhoz, ami a webes jelenlét esetében volt annó. Azok a cégek tudtak igazán nagyok lenni, akik nagyon hamar léptek és lett webáruházuk még mielőbb a konkurenciában csak a webáruház gondolata is felmerült. Ezzel nem arra akarok célozni, hogy mostmár nem éri meg webáruházat fejleszteni, hanem arra, hogy magát egy webáruházat csak önmagában csinálni teljesen felesleges.
Nézzük meg kicsit, hogy kik azok akik haladnak a korral és használják a közösségi média eszközeit. Nem szeretnék arra célozni, hogy a közösségi média csak Twitter és Facebook de jelen pillanatban ezek az egyik legelterjedtebb eszközök, és mióta a Facebook.com a 8. leglátogatottabb oldalo Magyarországon azóta nehéz nem beszélni róla.
Habár nem webáruház, de pillanatok alatt 262 Facebook rajongóval rendelkezik a Playboy Energy Drink, ráadásul mivel nagyon sok szép fiatal hölgy lett a rajongója, ezért várhatóan a rajongói tábor hamar ennek sokszorosa lesz. Több, mint 860 rajongóval rendelkezik a Kutyushop.hu, ahol olyan dolgokat kaphatunk melyek amelyekre egyáltalán nicsen szükségünk, ugyanakkor látszik, hogy ezekre mekkora igény van. A legnagyobb rajongói számmal rendelkező webáruház talán a Bookline, aki jelen pillanatban 2.129 rajongóval büszkélkedhet.
A nagyobb oldalak közül például az Index.hu és Stop.hu is kint van, de látszik, hogy sokat nem fordítanak a rajongók gyűjtésére, mert nagyon kevés rajongójuk van. Mondjuk ez így nem feltétlenül igaz, hiszen a Stop.hu hirdeti magát a Facebook hirdetési rendszerében.
A Twitteren valamivel több szereplő van jelen a magyar online piacról. A Playboy Energy Drink biztosra megy, és Twitteren is lehet követni. Meg lehet találni például a Ruhafalva használtruha webáruházat is Twitteren keresztül, ráadásul viszonylag aktívnak mondhatóak, legalábbis a bejegyzések alapján. Megtaláltam az egyik kedvenc oldalukat is a Twitteren, de sajnos ők már nem aktívak: Weblabor.hu, és közepe óta nincsen új bejegyzésük. A HVGKönyvek szintén rendszeresen kommunikál a Twitter segítségével.
A kommentekben most mindenki bemutathatja saját Twitter/Facebook oldalát, illetve az esetleges tapasztalatokat is várom!