Most látom csak, hogy még nem is írtam bejegyzést a Google Analytics eszközével kapcsolatosan. Holott már akkor tervbe volt véve, amikor kezdtem az e-commerce.blog.hu-t, de ezekszerint ez a mai napig elmaradt.
Azt a tapasztalatunk, hogy a weboldallal vagy webáruházzal rendelkező cégek nagy részének fogalma sincsen arról, hogy mi történik a weboldalán, avagy honnan jönnek, mennyit vannak ott, milyen tartalomra kíváncsiak a látogatók. Egyszerűen csak van a weboldal és statisztika nélkül, vagy ha van statisztika akkor is az a válasz, hogy "nem tudom mi azelérhetősége, nem szoktam nézni".
Hát így azért valljuk be elég nehéz megélni az Internet, hogy teljesen sötétben tapogatózunk! Amennyiben nincsen statisztika a weboldal mögött, akkor nagyon ajánlom a következő statisztikát használni: Google Analytics
Mire használható egy statisztika és mit tudunk elkerülni ha folyamatosan figyeljük a statisztikát:
- Napi átlagos látogatószám (ne csodálkozzunk hogy senki sem hív minket, ha a weboldalunk átlagos látogatószáma 10 körül mozog)
- Visszafordulási arány (hány %-a a látogatóknak megy vissza anélkül, hogy további oldalakat tekintene meg)
- Weboldalon eltöltött átlagos idő (mennyire találják érdekesnek a látogatók weboldalunkat)
- Látogatók paraméterei (böngésző, ország, nyelv)
- Milyen weboldal tartalmakat néznek meg a látogatók (melyik tartalom érdeklo őket a legjobban és melyik a legkevésbé)
- Milyen irányba mennek a látogatok a weboldalon (melyik tartalom után melyik másik tartalmat olvassák el)
- Forgalom forrásai (honnan jönnek a látogatók? Keresők? Linkek? Fizetett kampányok?)
- Milyen kulcsszóra jönnek be a látogatók a Google és egyéb keresőkből? (hogyan találnak ránk a potenciális látogatók, jók-e nekünk azok a kulcsszavak amelyekkel bejönnek az oldalunkra)
- Az egyes kulcsszavakhoz/forgalom forrásaihoz megnézhetjük a weboldal használatot (nem mindegy, hogy az X helyről jövök átlagosan 2:00 percet vagy 0:10 percet töltenek el az oldalon)
- Ezenkívül lehetőségünk van beépíteni célokat is a rendszerbe (Célok: Árajánlat kérés, Hírlevélre feliratkozás, az sem mindegy hogy honnan jön a legtöbb hírlevélre feliratkozó)
Miért kell mindenképpen statisztikát használni? A válasz nagyon egyszerű! Statisztika nélkül lehetetlen professzionális online jelenlétet kialakítani. Statisztika nélkül nem tudjuk, hogy hol folyik el a pénz az online kampányokból, azt sem látjuk, hogy egy weboldalon megéri-e ott lenni vagy sem. A fizetett hirdetések hatékonyságát sem lehet mérni, egyáltalán az egész webes megjelenés pont attól hatékony, hogy minden mérhető. Statisztika nélkül ezt a mérhetőséget veszítjük el!