Miért nem működik ez nekem?

2009.12.07. 10:39 Ernő007

Amikor online marketing stratégiáról beszélgetünk egy webshop esetében akkor mindenkor szem előtt kell tartani azt, hogy a termékeket kiknek szánjuk, nekik mikor lehet szükségük rá, vagy esetleg mikor tudjuk őket rávenni a vásárlásra.

Talán nagyon elcsépeletnek tűnik, de sivatagban nem homokot kell árulni, hanem vizet! Persze ismerek olyan embereket, akik a sivatagban is képesek a homokot eladni szinte bárkinek vagy legalábbis azt mondják, hogy ha a télapó krahácsol a weboldaladon, akkor attól mindenki majd jól telepakolja a kosarát. Most akkor jól érthetően leírom az emberek NEM ETTŐL fognak vásárolni egy webáruházban. De most ez a bejegyzés nem a web videóról, hanem egészen másról akart szólni (valószínűleg majd a webvideóról is írok egy bejegyzést...)

A webáruház célpiaca és a webáruház termékköre nagyban befolyásolja azt, hogy milyen marketing megoldások működnek nekünk, és ezt figyelembe kell venni! Megpróbálom összefoglalni azokat a tipikus webáruház típusokat amik jelen pillanatban vannak a piacon.

B2B webáruházak esetében az akciók nem feltétlenül működnek, egy termelő gépet nem attól fogok megvenni, mert éppen akciós, hanem mert szükségem van rá. És attól nem fogok venni egy kopó alkatrészt, mert hátha majd elkopik és akkor milyen jó lesz nekem, hogy olcsóbban van, de lehet, hogy 1 évig csak ott áll a polcon. A B2B marketing stratégia nagyrészt, vagy éppen teljesen más szemléletet kíván. Lehet próbálkozni nagyobb értékű ajándékokkal például. Tegyük fel, hogy a titkárnő rendel a cégnek irodaszert, őt mi fogja motiválni jobban, hogy a cég 10%-kal olcsóbban kapja a termékeket, vagy hogy a termékek mellé "ő" kap még egy mp3 lejátszót... a termékeket a cég felhasználja az mp3 lejátszót me ő zsebre teszi. Mindenki jól járt.

Vannak olyan B2C webáruházak melyek időszakos termékeket árulnak. Szinte borítékolható, hogy napszemüveget senki sem fog télen venni, mert az új kollekció még nem kapható, a régit meg még megveheti nyáron is az illető, akkor talán még olcsóbb lesz, mint "most". Ezért egy ilyen időszakons terméket áruló webshop e-mail marketing kampánya nem feltétlenül lesz sikeres télen. Vagy legalábbis egy nagyon szűk réteget fog csak érdekelni, ezért jobban ajánlott a keresőhirdetés mint az e-mail marketing. Azon embereket lehet megnyerni ilyenkor akik délre vagy síelni utaznak... nekik viszont nagyon jól lehet hirdetni a napfényes Tunéziába el kell egy jó napszemüveg.

Aztán vannak olyan típusú termékek, melyekre az embernek ritkábban, mint évente van szüksége, általában nagyobb értékű dologról van szó, és olyankor kell ott lenni a potenciális vásárlók szeme előtt, amikor az igény felmerül, illetve a döntési folyamat elkezdődik. Gondolok itt például egy tetőboxra, vagy mondjuk egy plazma tv-re. Aki egyszer már vásárolt nálunk egy tetőboxot, őt utána bombázhatjuk a hírlevelekkel, nem valószínű hogy tetőboxot fog venni... neki inkább egy kiegészítőt tudunk eladni (és itt máris belépett a szegmentálás fontossága). De ha minden hónapban küldözgetünk neki e-mailt egy tetőboxról, akkor inkább le fog iratkozni...

Vannak olyan típusú webshopok, amiknek a termékeire periódikusan szükségük van az embereknek, pl. motorolaj, vitamin, kutyatáp. Ezeknek a webshopoknak gondolhatjuk, hogy könnyű dolgok van, hiszen motorolajra az emberek többségének 4-8 havonta szükségük van, így egy periódikus hírlevél kampány szinte kötelező. Amennyiben sikerül egy erős törzsvásárlói bázist kialakítani, akkor egyszerűen nem lehet elszúrni és minden vevőnk 4-8 havonta visszatér újbol vásárolni. Nem kell meggyőzni mindig újabb és újabb emberket, hanem egyszerűen a szükséglet mindig elirányítja hozzánk vásárolni. Ezekben az esetekben nagyon fontos, hogy ne az új vásárlókra, hanem egy idő után a régiek megtartására koncentráljunk, lemorzsolódás mindig van persze, de alapvetően egy erős bázis kialakítása a nyerő stratégia.

Természetesen a fenti példák csak 1-1 kiragadott webshop, és általában a webáruházak szerkezete ennél összetettebb, például van olyan webshop, ahol vannak időszakos termékek, de azért bőven vannak periodikus termékek is. 

A marketing stratégiát ezért mindig az adott webshopra kell kialakítani és nem lemásolni egy másik webshopét, hogy amit ő csinál az nekem is biztos jó lesz, mert éppen őt ismerem, vagy mert éppen neki már 1 éve van webshopja. Lehet, hogy neki jól működnek bizonyos dolgok, amik nekem nem fognak soha működni, mert teljesen más a célpiac, a termékkör, stb. Sőt én már olyat is láttam, hogy egy cégnek van több webshopja, ebből az egyik jól megy, de mivel a másikra is a "jól menő" webshop stratégiája van ráhúzva, de a termékek ugye teljesen mások, ezért az éppen csak döcög.


Szeretnék értesülni az e-commerce.blog.hu új bejegyzéseiről.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Szólj hozzá!

Címkék: keresőmarketing keresőoptimalizálás online marketing webáruház

A bejegyzés trackback címe:

https://e-commerce.blog.hu/api/trackback/id/tr871579774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

E-commerce - Kereskedj JÓL a weben!

Hasznos blog webáruház fejlesztésén gondolkodó cégeknek vállalkozásoknak. Kikerülhető csapdák melyeket a nem kompetens cégek jelentenek és bizonyítottan működő eszközök, melyekkel a profit növelhető. Felület e-kereskedőknek tapasztalataik megosztására.
További kérdések, információk: horvath@webseo.hu

OptimumClick PPC Agency Manchester UK

© Horváth Ernő - A blog tartalmát a szerzői jog védi. A bejegyzések bármely része magáncélokra, nem-üzleti jellegű weboldalakhoz változtatás nélkül és a forrásra való pontos és megfelelő hivatkozással ( e-commerce.blog.hu) szabadon másolható, terjeszthető elektronikus és nyomtatott formátumban. Üzleti jellegű felhasználás csak a szerző írásos engedélyével lehetséges, minden jogszerűtlen felhasználás 10.000 Ft+Áfa/szó összegű kártérítést von maga után.

Friss topikok

Linkblog

süti beállítások módosítása