A Fókuszban a webáruházak konferencián a Facebook-on történő hirdetésekről is beszéltem. Akkor még csak látszott az, hogy a Google Adwords kampányok mellett erre az oldalra is célszerű fókuszálni és azt kell, hogy mondjam, hogy karácsony előtt még mindig nem késő hirdetéseket elhelyezni a Facebook oldalon.
Az elmúlt hetekben volt szerencsénk tesztelni a Facebook kampányt élesben. A Google Adwords kampánnyal együtt/mellett futtatunk a Facebook oldalon is kampányt a http://www.egyhonapalattmilliomos.com mikro sitera. A kampány célja az volt, hogy minél több feliratkozót gyűjtsünk az Organic Mission Zrt számára, illetve hogy minél többen megismerjék az Organic Mission-ben rejlő lehetőséget.
Mivel a kampány célja a minél gyorsabban minél több látogató szerzése volt, ezért a Facebook kampányokban nem nagyon szegmentáltunk, tehát csak a legalapvetőbb szűréseket állítottuk be. Maga a hirdetés szövege a következő volt:
A Google Adwords kampány esetében szintén nagyon sok kulcsszóra történt a hirdetés, tehát ott sem volt megfelelő a szegmentálás, ilyen szempontból az Adwords kampány sem tekinthető konverzióra optimalizáltnak, mert hirdetünk pl. az állás szóra is, ami belátható, hogy nagyon tág. Nagyon sokat lehetett volna még mindkét kampányon állítani, de lássuk a számokat!
A Facebook teljes kampányra vetítve a CPC 0,12 EUR (kb. 32 Ft) volt, a CTR 0,079% lett, a feliratkozási arány a Google Analytics szerint a következőképpen alakult: facebook.com esetében 3,73% apps.facebook.com esetében pedig 2,09%.
A Google Adwords kampány ezzel szemben a következő számokat hozta a CPC 40 Ft volt, a CTR tartalmi: 0,48%, CTR keresési: 2,94%, és a Google Analytics szerinti konverziós arány keresési hálózat: 2,43%, tartalmi hálózat 4,39% (teljes kampány esetében 2,93%).
Jelen esetben tehát a Google Adwords és a Facebook kampányok hatékonysága szinte azonos volt. Szeretném legutoljára még azt leszögezni, hogy mindkét kampány esetében gyorsan kellett minél több embert megnyerni, tehát nem a konverziós költség minimalizálása volt a cég.
Abban az esetben, amikor viszont a konverzió költségét kell optimalizálni, méréseink szerint 100 Ft-ból egy feliratkozó megszerezhető, persze ez nagyon sok mindentől függ, de abban az esetben ez 20%-os konverziós arányt jelentett (minden ötödik látogató regisztrált), ami véleményünk szerint jelentős.