A minap megjelent egy teljesen új funkció a Google Adwords rendszerében, mely a Lehetőségek menüpont alatt található meg. Átnéztem a legtöbb kampányomat és megtalálható benne ez a menüpont.
A menüpont lényege az, hogy az Adwords a rendszer ajánl nekünk kulcsszavakat a jelenlegi kampány alapján amelyre nem hirdetünk még, de szerinte lehetne/kellene. A rendszer kicsit olyan, mint a Google Keyword Suggestion Tool, ugyanakkor sokkal jobban ki van emelve és nem kell nekünk keresgetni kulcsszavakat hanem kapunk ajánlást.
A Lehetőségek menüpont annyiban más még, mint az előző verziója, hogy a Google által ajánlott kulcsszavakat lehet osztályozni, hogy mennyire találta el a Google algoritmusa az ajánlást, tehát egy visszacsatolást ad a rendszernek, hogy mit talált ami jó és mit talált ami nem jó, ez alapján pedig nyilván az újabb kulcsszavak ajánlást majd könyebben tudja elvégezni a rendszer.
Az egyik francia kampányunkra például 30.000-el több kereséshez ajánlott lehetőséget tehát ennyivel több embert érhetünk el havi szinten ha követjük az ajánlásokat, ami figyelemreméltó növekedés. Egyes magyar kampányokhoz sajnos azonban nem adott ilyet, de véleményem szerint ha ez elindul, akkor előbb-utóbb minden kampányhoz lesznek ilyen javaslatok és nyilvánvalóan egyre pontosabbak lesznek.
Azt hozzá kell tenni, hogy magyar szavak esetében is általában angol szavakat ajánl fel egyelőre a rendszer, tehát még nem lehet teljese mértékben csak ezekre az ajánlásokra hagyatkozni!