Az idő pénz!

2009.10.29. 11:23 Ernő007

Lehet, hogy kissé elcsépeltnek tűnik a címben található mondat, de most egy kicsit más megvilágításból akarom megközelíteni a dolgokat. Amikor egy helyen hirdetünk legyen az akár online vagy akár offline általában mindig arra hegyezzük ki a kampányt, hogy hány embert érünk el vele!

Amikor tehát egy oldal napi látogatószáma alapján döntünk egy online reklám elhelyeznél, akkor valóban minden esehetőséget megvizsgáltunk-e? Nyilvánvalóan nem, hiszen azt sem tudjuk, hogy kik azok a látogatók. De kombináljuk most össze a címben található mondatot az online megjelenéssel, és próbáljuk meg átérezni annak a fontosságát, hogy az egyedi látogatószám önmagában nem jelent semmit!

Vegyünk egy olyan oldalt ahol napi 10.000 egyedi látogató van és vegyünk egy olyan oldalt ahol napi 5000. A magyar médiajánlatok itt kb ki is fújtak, mondjuk még hozzáteszik, hogy itt A minősítésű emberek vannak általában és 18-35 évesek. (Sok esetben vannak persze hirdetés megjelenés alapú kampányok, de ekkor sem mindegy, hogy az a banner mennyi ideig van ott fent egyszer sem fut le, vagy 5-10-szer is körbemegy.) Ez így szép, de azon kívül, hogy minden nap letöltik az adott lapot célszerű lenne még azt is megvizsgálni, hogy mennyi időt töltenek el ott. Ugyanis a reklámkampányunknak ennél biztosan kevesebb idő áll rendelkezésére hogy felkeltsék a figyelmet.

Mennyiben változtatna a fenti példán ha mondjuk kiderülne, hogy az első oldalon a látogatók áltlagosan 1 percet sem, míg a második oldalon átlagosan 10 percet töltenek el. Vajon melyik oldalnak van nagyobb reklámértéke? Annak amelyiknél több látogatót elérünk, de kevesebb ideig láthatják a reklámot vagy annak amelyiknél kevsebb látogatót elérünk, de többször látja a reklámunkat. Természetesen ezt le lehet mérni, de már csak akkor ha hirdetést vásároltunk ott és kiderül mondjuk, hogy nem működik...

Vizsgáljuk meg gyorsan, hogy mennyi időt töltenek el a felhasználók egy nap átlagosan a látogatottabb portálokon (Forrás: Alexa.com):

OldalÁtlagos idő (perc)
Google.hu5.8-5.9
Iwiw.hu15.4-16.0
Youtube.com21.1-23.0
Google.com9.4-10.1
Freemail.hu4.7-5.0
Origo.hu3.1-3.2
T-Online.hu0.5
Citromail.hu4.4-4.7
Facebook.com29.6-31.1
Index.hu7.7-7.8

 

Természetesen figyelembe kell venni, hogy ezek nem Magyarországra leszűrt adatok, hanem minden oldalon a teljes forgalom alapján vannak becsülve. A T-online.hu oldalnak hiába magas a látogatottsága látszik, hogy a felhasználók nagyon hamar elhagyják. Az Origo.hu oldalán pedig fele annyi időt töltenek el a látogatók, mint mondjuk az Index.hu-n. A Facebook kiemelkedik az összes többi oldal közül, hiszen jelen pillanatban itt nagyon sok időt töltenek el a felhasználók nap, mint nap.

Facebook-on hirdetni tehát ezért is kifizetődő lehet! Kampány tervezésekor pedig célszerű mindig figyelembevenni a látogatókon és a megjelenéseken felül az oldalon ténylegesen eltöltött időt!


Szeretnék értesülni az e-commerce.blog.hu új bejegyzéseiről.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Szólj hozzá!

Címkék: keresőmarketing facebook online marketing webáruház marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://e-commerce.blog.hu/api/trackback/id/tr351483517

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

E-commerce - Kereskedj JÓL a weben!

Hasznos blog webáruház fejlesztésén gondolkodó cégeknek vállalkozásoknak. Kikerülhető csapdák melyeket a nem kompetens cégek jelentenek és bizonyítottan működő eszközök, melyekkel a profit növelhető. Felület e-kereskedőknek tapasztalataik megosztására.
További kérdések, információk: horvath@webseo.hu

OptimumClick PPC Agency Manchester UK

© Horváth Ernő - A blog tartalmát a szerzői jog védi. A bejegyzések bármely része magáncélokra, nem-üzleti jellegű weboldalakhoz változtatás nélkül és a forrásra való pontos és megfelelő hivatkozással ( e-commerce.blog.hu) szabadon másolható, terjeszthető elektronikus és nyomtatott formátumban. Üzleti jellegű felhasználás csak a szerző írásos engedélyével lehetséges, minden jogszerűtlen felhasználás 10.000 Ft+Áfa/szó összegű kártérítést von maga után.

Friss topikok

Linkblog

süti beállítások módosítása