Az utóbbi idők egyik legnagyobb projektjén vagyunk túl: Organic Mission. Igazából nem is mondanám, hogy túl vagyunk rajta, mert még rengeteg a teendő a webáruházzal és a weboldallal, de jelen pillanatban a rendszer üzemel, és az össz vásárlások értéke három nap alatt olyan magas, hogy a legtöbb webáruház egy hónapos forgalma ekkora. Pontosan ezért nem tehetem meg, hogy ne ejtsek szót az MLM webáruházakról, illetve arról, hogy milyen különbségek vannak egy MLM és egy hagyományos webáruház esetében.
Az MLM webáruháznál nem kell marketing költséggel tervezni, hiszen a rendszer jellegéből adódóan az oldal népszerűsítését a partnerek végzik. Egy MLM webáruházhoz az ember csak akkor tud csatlakozni, ha van egy ajánlója, akinek megadja a kódját. Jelen esetben például az ajánló egy ilyen egyedi érkező linket küld szét ismerőseinek: http://www.organicmission.hu/partner/360446942 és aki ezen keresztül regisztrál, azt a rendszer automatikusan az adott partnerhez csatlakoztatja.
MLM webáruházak esetében az MLM fa és annak felépítése a legkritikusabb, illetve az ehhez kapcsolódó elszámoló rendszer. Ha az elszámoló rendszer hibázik, akkor a partnerek elbizonytalanodnak a rendszerrel szemben és nem fogják építeni az üzletüket. Ezért nagyon fontos, hogy az MLM webáruház és az elszámoló rendszer pontosan ugyanazokat az adatokat lássa. (Az elszámoló rendszer végi ugyanis a partnerek jutalékának kiszámítását.)
MLM webáruház esetén a partnerekről (vevők) is sokkal több információt kell tárolni, mert pl. a jutalékok fizetéséhez szükséges tudni a partnerek bankszámla számát illetve egyéb banki adatokat is.
Összességében a rendszer sokkal komplexebb, mint egy sima webáruháza és fejlesztési költsége is többszöröse annak, mert nem csak a webáruház költségével kell kalkulálni, hanem a jutalék elszámoló rendszerrel, illetve a partnereknek szánt weboffice költségével is. További tapasztalatok és különbségek később...