Sokszor merül fel az a kérdés, hogy egy Google Adwords kampány tervezését meg lehet-e csinálni itthonról vagy egy olyan cég kell hozzá, aki ismeri az adott ország viszonyait. Nos azt kell, hogy mondjam, hogy a Google Adwords rendszerével hirdetni az egyik legegyszerűbb egy másik országban, ha összevetjük mondjuk az egyéb online-offline hirdetési módokkal. Miért is?
- Nem kell kitalálni, hogy hol hirdetünk, vagy a Google.XX vagy a partneri hálózatot a Google a rendelkezésünkre bocsátja
- Nem fognak elszállni a költségeink, ugyanolyan tervezhető a kinti kampány is, mint a hazai
- Ugyanúgy 0% ÁFÁ-s számlát kapunk a hirdetésről, mint itthon
- Ugyanúgy mérhetőek a konverziók, a regisztrációk, mint idehaza
- Nem kell végig egy tolmácsnak segítenie, bizonyos esetben teljesen mindegy maga a szó, csak az átkattintási arány, átlagos pozíció, konverziós ráta alapján is lehet dönteni
A Google Adwords rendszer használatával igazából országhatárainkon túl sem lőhetünk nagyon mellé. A hirdetéseknek egyetlen hátránya az, hogy nem magyar pénztárcához vannak igazítva az árak (ez sem feltétlenül igaz, mert mondjuk Románia kifejezetten olcsó nekünk!), így hazai szemmel furcsának tűnhet, amikor 2-3 Eurót is kell fizetnünk egyetlen kattintásért a Google keresőben. Több sikeres kampányt is menedzseltünk hazulról, Románia: www.parfumexpress.ro és Franciaország: www.dentaleurope.fr szinte kivétel nélkül ezek a kampányok is ugyanazon az elven működnek, mint a hazaiak. A kampány tervezésénél nem mindig számít az, hogy a tervező érti-e az adott nyelvet sem, és tolmács sem szükséges, hogy állandóan a kampány tervező mellett üljön.