Interjú - Miskey Zoltán, az OlajShop.hu olaj webáruház szülőatyja

2010.02.16. 19:32 Ernő007

Következő interjú alanyom Miskey Zoltán az OlajShop.hu webáruház tulajdonosa. Öt évvel, ezelőtt amikor meghallottam, hogy motorolaj webáruházat indított jómagam is csak csóváltam a fejemet, akkor én még Linux rendszergazdának készültem. Pontosan ezért választottam őt a következő intejúm alanyának, hiszen a sok a fejcsóválós ismerős ellenére motorolajt igenis el lehet adni az interneten!

Q: Motorolajat az internetről, kissé bizarr. Honnan jött az ötlet, hogy vágtál bele?


A: Közel 5 éve egy gazdasági magazinban olvastam az internet áruházak várható piacnyeréséről. Erre az időre tehető az is, hogy közvetlenül a hagyományos vállalkozásomtól párszáz méterre rányitott egy nagy importőr cég hasonló profillal. Úgy éreztem, elfogyott körülöttem a levegő és minden tudás és gyakorlat nélkül, hoztam, ha jól emlékszem néhány óra alatt egy őrült döntést! Nyitok egy olyan üzletet ahova sokszázezer vevő bejöhet. Úgy éreztem abban a pillanatban hirtelen kinyílt előttem egy hatalmas piac. Még nem láttam és nem is tudtam felmérni ennek a nehézségeit, de tudtam mi a fix célom, és azt is, hogy ezért mindent megteszek.

Mi a siker titka? Hogyan sikerült az öt év alatt is megőrizni vezető pozíciótokat?
A mai napig is az a víziónk, küldetésünk, hogy a nulláról az ország legnagyobb kínálatát biztosító „Online Olajcsere” szaküzlete legyünk. Ez állandó kihívást és fejlesztést jelent. Itt nincs megállás. Fejleszteni, fejleszteni, befektetni, befektetni, a lehető legtöbbet adni vevőinknek. A titok - a munka és az elhivatottság!

Megfogalmazott küldetéssel is rendelkezünk: A piac, de mindenekelőtt a vásárlóink igényeihez igazodó, jövőbe tekintő szemléletmód, és az újdonságokhoz való gyors, eredményes alkalmazkodás, folyamatos fejlesztés és fejlődés, a korszerű technikák hasznosításával.

Célunk, hogy vezető helyünket megtartsuk és továbbra is az ország vezető kenőanyag webáruháza legyünk.
Ezek alapkövetelmények. Talán az a "titok" hogy mindent alárendelek a vevőim kívánságának. Ebben a szakmában nem lehet és nem szabad tévedni. Igaz "önkiszolgáló" a webáruházunk, de az állandó tribológiai tudást biztosító ügyfélszolgálatunk nélkül, sok vevőt elveszítenénk.

Q: Előtte 25 évig offline boltjaid voltak, miben más a webáruház? Miben jobb, miben rosszabb?
A: Valóban, webáruházunk mottója az 5. születésnapunkon: 30 év a kenőanyag szakmában, öt éve on-line is!
Olyan ez az érzés mintha egy versenylovat tavasszal kiengednek a zöldellő pusztára. Szabadon, a falak és a gátak ledöntésével végre bemutathatod, mire vagy képes. Itt aztán hatalmas a pálya. Régebben aktívan sportoltam, kajakoztam. Ugyan ezt a szabadságot éreztem a világhálón is. Télen hónapokon át beton medencében tekertem a vizet, aztán tavasszal irány az élő víz. Jó, mert esélyem van elérni bárkit. Bárkit, aki internetezik és autója, motora, vagy bármilyen olyan gépe van, amelyhez szükséges olaj. Hátránya ennek, hogy jóval több igénynek és elvárásnak kell megfelelni. On-line ugyanúgy érvényes az, mint off-line: elég egyet hibáznod és a vevőd rögtön a konkurenciánál köt ki.

Q: Milyen nehézségek voltak az elején, amire esetleg nem számítottál, de bekövetkezett?
A: Beindítani, türelemmel lenni, elviselni a sok ellendrukkert, de mindez porszem voltak a céljaimhoz képest. A mai napig az a legnagyobb gondom, hogy nincs türelmem kivárni az ötleteim megvalósítását. Sok remek szakemberrel dolgozom, és még most is beleesek ebbe a hibába.

Q: Ha visszatekintesz mit csináltál volna másképp? Volt-e olyan átalakítás vagy kampány, amelyet nem lépnél meg újra? És van-e olyan, amit nem léptél meg időben és már bánod?

A: Talán az az ötletem volt a legsikeresebb, hogy az olajhoz szűrőket is áruljunk. Sajnos akkor nem találtam megfelelő beszállító partnert Budapesten. Végül egy régi vidéki barátom hitt az én "mániámban" érdekes Ő is 5 perc alatt döntött és most is sok év után is becsülettel kitartok a cégénél. Természetesen most már rengeteg cég szeretne beszállítani, de köszönöm akkor, amikor megkerestem őket szinte kinenevettek. Arról még nem is beszéltem nekem közel húsz éves szakmai gyakorlatom és tapasztalatom volt már akkor. De ez sem volt elég.
Összességében elmondhatom, hogy a kezdeti bukdácsolásból tanulva, sikeres kampányaink voltak ez idáig. Készülünk vásárokon, szakkiállításokon is megjelenni, nagyszabású nyereményjátékot indítani. Rengeteg munkával jár, de megéri, mert az eredményeket elemezve ez tükröződik vissza.

Q: Mik a terveid a jövőben, amelyeket szeretnél elérni az OlajShop.hu-val?
A: Remek és sok ötletem, ötletünk van. A királyi többes azt jelenti, közben lediplomázott a lányom, aki rengeteg munkát átvállalt tőlem. Tele van Ő is jobbnál jobb megvalósításra váró tervekkel. Hatalmas lökést jelentett most a vállalkozásunknak. Van végre időnk a mai trendi társasági közösségi oldalakon is mejelenni Twitter, Facebook, Iwiw....
Megbánni nincs időm mit, mert visznek előre a terveim.

Q: Hol a határ? Meddig lehet követni a szinte havonta változó trendeket?
A: Ez egy olyan férfias kihívás lett részemre ami megfiatalít. Egész életemben szerettem tanulni.
Talán egy titkot azért elárulok. Öt éve vettem az első laptopomat és azt sem tudtam, hol kell bekapcsolni.
Sőt akkor ismerkedtem a billentyűkkel. De a célom akkora volt, hogy ez elhanyagolható akadály volt. Autodidakta módon, időt nem sajnálva tanultam, tanultam, szakkönyvekből, a szakemberektől, és az elmúlt években lányom szakmai tudása az, ami mérföldekkel előrevisz a versenytársaktól, ha lehet megemlíteném ő Miskey Melinda, és ezen a szakterületen diplomázott. Ezért és tarthat ma ott az OlajShop.hu, ahol tart. Amíg meg van bennünk az akarat és a kitartás, töretlen lesz a pályánk, amire a válság sem tud lesújtani. Hiszem, hogy az emberek érzik az erőt és energiát és ezért követnek minket több ezren, hűséges vásárlóinkként.

 


Szeretnék értesülni az e-commerce.blog.hu új bejegyzéseiről.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://e-commerce.blog.hu/api/trackback/id/tr261764181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lifelike 2010.04.21. 10:08:25

aranyos interjú :)
olajshop.hu nagyon ratyi technikalag

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2010.04.21. 10:09:46

Ha már ezt írtad, akkor kérlek fejtsd is ki! Véleményem szerint úgy lenne korrekt!

E-commerce - Kereskedj JÓL a weben!

Hasznos blog webáruház fejlesztésén gondolkodó cégeknek vállalkozásoknak. Kikerülhető csapdák melyeket a nem kompetens cégek jelentenek és bizonyítottan működő eszközök, melyekkel a profit növelhető. Felület e-kereskedőknek tapasztalataik megosztására.
További kérdések, információk: horvath@webseo.hu

OptimumClick PPC Agency Manchester UK

© Horváth Ernő - A blog tartalmát a szerzői jog védi. A bejegyzések bármely része magáncélokra, nem-üzleti jellegű weboldalakhoz változtatás nélkül és a forrásra való pontos és megfelelő hivatkozással ( e-commerce.blog.hu) szabadon másolható, terjeszthető elektronikus és nyomtatott formátumban. Üzleti jellegű felhasználás csak a szerző írásos engedélyével lehetséges, minden jogszerűtlen felhasználás 10.000 Ft+Áfa/szó összegű kártérítést von maga után.

Friss topikok

Linkblog

süti beállítások módosítása