Személy szerint nagyon vártam az első Webáruházak Szövetsége találkozót. Nem mintha lenne webáruházam (LOL), azonban mint webáruház készítéssel és online marketinggel foglalkozó cég vezetője érdekel, hogy mi a piac igénye.
Az első 1-2 órában sajnos nem tudtam meg többet. Nagyon sok ötlet volt, de igazából új egy sem, illetve vita arról, hogy melyik logisztikai céggel hogyan lehetne... aztán sajnos odáig jutottunk, hogy nem biztos, hogy ez össze fog jönni, mármint az, hogy együtt nyomást gyakorolva a logisztikai cégekre olcsóbbá tehetjük a szállítást. Aztán ezzel is gödörbe kerültünk, mert ugye hiába vagyunk sokan a logisztikai cégnek több helyre kell kiállnia, ezért nem várható el, hogy olcsóbb legyen sokkal a jelenleginél.
Az affilate marketing ötlete sem új, és lehetne professzionálisabban is csinálni, de engem egyelőre nem győzött meg, hogy amennyit nyerek velek, annyit veszítek is, vagy esetleg többet. A probléma ugye ott van, hogy ameddig megy egy együttműködés addig kint van a te oldaladon is a banner meg a másik oldalán is rád, ez idáig szép, de én, mint "webáruház tanácsadó" pont azt szoktam javasolni, hogy ha már egyszer a látogató/vásárló a webáruházunkban van, akkor nehogy elküldjük máshová! Elkalandozik, elveszik a fókusz... esetleg 2-3 ilyen kalandozáson át eljut a konkurens weboldalára és ott vásárol... paff nekik.
Aztán beszélgettünk arról, hogy készítsünk fekete listát a vevőkről, akik csak rendelnek és nem veszik át... sajnos ez az adatvédelem szempontjából azonnal megbukott, pedig talán lehetett volna valamit kezdeni vele, de úgy látszik ilyet csak a nagy bankoknak lehet :(
Felmerült az, hogy akkor próbáljunk meg Árukereső.hu szerű portált csinálni. De az Árukereső az nem attól erős, hogy rengeteg termék van rajta, hanem attól, hogy sok látogatója van! Hiába csinálunk magunknak ilyen "ingyenes" oldalt, azt is fent kell tartani, annak is van operációs költsége, és én jártam már az Árukereső-nél, ott dolgozik vagy 40-50 ember, ha ezt akarjuk lemásolni, akkor azt mégis ki csinálja meg? Ki húzza a hasznot egy ilyen oldalról.
A pénteki nap tagadhatatlan előnye viszont, hogy ismerkedésre rettentő jó! Nagyon sok webáruház tulajdonossal, leendő webáruház tulajdonossal, de még konkurens céggel is megismerkedtem! Én inkább ezen a vonalon vinném tovább a Webáruházak Szövetségét, összeülünk, beszélgetünk, tapasztalatot osztunk meg egymással. Ha valaki "hivatalos" szervhez szeretne csatlakozni, annak ott a SzEK.org, annak már van szabályzata, neve stb.
A legnagyobb érdeklődés az iPhone alkalmazások fejlesztése után volt véleményem szerint! Ez volt egy annyira új dolog, amivel még senki sem foglalkozott, hogy az emberek felfigyeltek rá!
Összességében pozitív a véleményem erről a fél napról! Olyan úgysem tudunk csinálni, ami minden embernek jó lesz, 1-2 ember úgyis lehúz majd bármilyen kezdeményezést! Azonban az, hogy a webáruház tulajdonosok tapasztalatot cserélnek, ötletelnek, beszélgetnek, az mindenképpen hasznos! Remélem, hogy lesz folytatás, már csak ki kellene deríteni, hogy milyen irányba megyünk el. Én egy zárt képzési rendszernek, és egy fórumnak is híve lennék!