Az utóbbi időben gombamód megszaporodtak a Facebook-on a rajongói oldalak. Ez a trend elég tisztán látszik, ráadásul mivel jómagam is elég szép időt töltök el ezen az oldalon (egyrészt munka másrészt egyéni szórakozás miatt) így állandóan bele is ütközö újabb és újabb csoportokba.
Számomra öröm, hogy sokan vannak, akik mernek lépni és felismerik a közösségi média szerepét, ugyanakkor a másik részről pedig bánat...
Bánat és bosszúság azért, mert ahelyett, hogy "ésszel" használnák a Facebook rajongói oldalakat a következő forgatókönyv szerint készítik el őket.
- Létrehozzuk az oldalt, kitöltjük az alap információkat
- Majd pedig meghívjuk az összes lehetséges ismerősünket, hogy csatlakozzanak egy domain névhez... ahol amúgy nulla információ van arról, hogy mi is ez, és arról is, hogy miért is lesz jó neki, ha csatlakozik ehhez a rajongói oldalhoz
Innentől kezdve pedig az egész "reklám szagú". A közösségi médiát könyörgöm NE ARRA használjuk fel, mint az apróhirdetési oldalakat, itt egy nem hagyományos marketinget kell követni. Az emberek tudatosan menekülnek a reklámok elől... csak azt keresik, ami nekik fontos, vagy ami érdekli őket, most akkor erőltessük rájuk egy új csatornán amit mi szeretnénk? Ez működik?
A fenti stratégiával véleményem szerint inkább az ellenkezőjét érjük el! Gyűjtünk 10-20 rajongót, mert az ismerőseink csatlakoznak (hogy ne bántsanak meg minket, ne tűnjenek bunkónak), de a hosszútávú stratégia nem ez. Nagyon jó leírások találhatóak a neten arra, hogy hogyan is érdemes ezt csinálni, nézzünk körül először inkább ott, mint a saját fejünk után menjünk egy ismeretlen piacon.