Újabb hét, újabb terror a köbön, most éppen az Adwords kampányokkal borzolják idegeimet egyes kiváló konkurens cégek. Éppen egy Adwords fiókot veszek át egy másik cégtől és tulajdonképpen minősíteni is nehezen tudom azt amit látok.
Van két kampány, ezekben nagyjából 5-6 hirdetéscsoport és ezen belül most jön a lényeg, minden hirdetéscsoportban van 5-10 kulcsszó. Ha a Te kampányod is így néz ki, akkor a legjobb amit tehetsz vele, hogy kidobod a kukába az egészet és végiggondolod, hogy miért rossz ez így!
Az Adwords a minél pontosabb célzásról szól! Arról szól, hogy olyan embereket találjunk meg, akik már nem csak azon gondolkodnak, hogy lcd tv, hanem azon, hogy hol vegyék meg az XYZ típusú lcd tv-jüket. Az Adwords egy rettentő időigényes "ész játék", vagy nevezhetjük stratégia játéknak is, ahol az lesz a nyerő (kevesebb pénzzel több konverzió) akinek minél jobb a stratégiája. Sajnos úgy érzem, hogy pontosan ezért már betegesen kezdek ragaszkodni az Adwords-höz és akkor is azt finomhangolom amikor már esetleg az ügyfél el sem várja!
Nézzük meg, hogy hogyan tudod te magad is eldönteni egy Adwords kampányról, hogy jól van-e összerakva vagy sem! Tehát jöjjenek a tipikus hibák, ha a tied is így néz ki, akkor a szolgáltató cég azonnal cserére szorul.
- A kampányod napi költségkerete elfogy a nap vége előtt, ugyanakkor a tartalmi hálózatban is hirdetsz.
- A keresési hálózatban hirdetéscsoport szinten a CTR 1-2% körül van és hasonló a helyzet a teljes kampányok esetében is.
- Minden csoportnál EGY hirdetési szövegváltozat van.
- Ha megnézed a kulcsszavakat akkor nem látsz előttük mögöttük ilyen " " és ilyen [] jeleket
- Nincsenek kizáró kulcsszavak sem kampány sem pedig hirdetéscsoport szinten.
- A hirdetések az oldalad főoldalára visznek és nem az adott oldalra ahol a konkrét termék van
- Nincsen összehangolva a Google Analytics és Google Adwords.
Kevésbé súlyos hibák:
- Nincsen beállítva a konverzió követés
- Minden kulcsszóhoz azonos licit van megadva, de az egyes szavak már eltérő pozíciókban jelennek meg.
Lehet, hogy neked nincsen olyan szerencséd, hogy lenne hozzáférésed a fiókhoz, így ezeket a paramétereket nem tudod leellenőrizni magadnak! Ilyenkor el lehet végezni egy "black box" tesztet a kampányon, hogy felderíthesd, hogy mennyire hatékony.
A "Black box" teszt lépései:
- Különböző időszakokban többször egymásután azonos kulcsszóra rákeresve ha mindig ugyanaz a szöveg jön fel, akkor az HIBA!
- Teszteld le a kampányodat, hogy a számodra fontos kulcsszavak elé-mögé olyan kulcsszavakat választasz, ami már neked nem jó! Pl. egy összetett szót, ami megváltoztatja az alap kulcsszó jelentését. Pl. Fénymásoló gépeket árulsz, akkor neked a következő kulcsszavak lesznek a teszt szavaid: fénymásoló papír, fénymásoló szalon, fénymásoló szervíz. Ha ezekre megjelenik a hirdetésed az HIBA!
- Amennyiben webáruházad van, úgy keress a konkért termékcsoportok nevére, ha azokra nem vagy megtalálható akkor az is HIBA!
- Ha vizuálisan megnézed a hirdetésed és az egész szövege sima szöveg és nem félkövér belőle legalább 2-3 szó, akkor az is HIBA, viszont ha a címsor (is) félkövér benne, akkor az jót jelent!
Összességében még nagyon sok praktika van az Adwords kapcsán, és ezzel a bejegyzéssel nem volt célom minden titkot elárulni az Adwords kampányokról, ugyanakkor szeretném azt, hogy mindenki magának el tudja dönteni, hogy korrekt szolgáltatást kap, vagy sem! Az, hogy az Awords működik még jelentheti azt is, hogy félig működik jól és 10.000 Ft helyett elég lenne napi 5.000 Ft is azonos hatékonysághoz, de már ott kicsit tekerni kell a kampányon, hetekig állítgatni dolgokat, hogy így legyen.
Hosszútávon csak úgy lehetünk sikeresek, ha célzottan megdolgozunk érte!