Részt vettem életem első MarketingCommando rendezvényén, és ahogy kiderült az előadások elején nem voltam egyedül! Nagyon sokan voltak először ilyen rendezvényen, így kíváncsi lennék az ő véleményünkre is, kommentelni lehet természetesen.
Összesen két előadáson voltam bent, mert inkább a stand körül serénykedtem, magyaráztam, felmértem, stb. Wolf Gábor számomra a hihetetlen, és utánozhatatlan Guru szerepét töltötte be eddig, professzionálisan felépített Marketing Navigátor, MarketingCommandó blog, profi videók és hihetetlen dinamizmus ami áradt belőle neten keresztül. Mindenki tudja, hogy kicsoda ő, aki segít ha nem mennek eladásaid és nagyon profi és drága tréningeket lehet venni tőle, amik bizonyára meg is érik annak ott van, de én eddig nem élhettem át ezeket, mert 200.000 Ft-ot valahogy nem akartam kifizetni egy tréningért, ez bizonyára az én hibám, hogy fukar vagyok... Sajnos Gábor valahogy nem azt a formát, azt a dinamizmust nyújtotta a konferencián, amit eddig a neten láttam tőle.
Mérhetetlen tisztelet, hogy egy ember képes 1000 főt leültetni egy terembe és képes 50 kiállítót is szerezni egyetlen napra nem kis pénzért! Azért ez mindenképpen elismerésre méltó, pontosan ezért hihetetlen nagy várakozással ültem be az első előadásra!
Az előadás rögtön technikai problémákkal indult, és aztán ezzel folytatódott is. A terem közepére kirakott monitorokon nem a slideok mentek, hanem a MarketingCommandó promója világított, ami eszméletlen zavaró volt, tekintve hogy a sötét teremben ez full fehéren világított. Tulajdonképpen nem volt slide sem, és az előadás arról szólt, hogy mi magunknak tervezzük meg a sikert! Mennyi plusszt kell ahhoz a cégemnek termelnie, tudjak venni új autót, új házat stb. Vagyis a cégemnek a saját érdekeimet kell szolgálnia, az alap gondolat jó, de a megvalósítás része szerintem ezen a konferencián elmaradt... szóval ha autót és új házat szeretnék venni, akkor ahhoz a cégnek ennyivel kell többet termelnie, tehát többet kell költeni marketingre, hogy több legyen a bevétel, eddig jól hangzik, nem?
Az egész dolog ott bukik meg, hogy azt valahogy elfelejtettük beleszámolni, hogy a marketingnek is költsége van... és a költéssel nem egyenesen arányos a növekmény (tehát ha most x-et költök akkor költsek 2x-et és hamarabb meglesz a kocsi mert megduplázódik a bevétel... logikus nem?) ha ez így lenne, akkor szerintem erre az emberek maguktól is rájöttek volna. Mellesleg Gábor elmondta, hogy ezt már más is észrevette, hogy hiába költünk többet marketingre a hatás egy idő után nem arányos a költéssel, és itt rögtön meg is bukik az egész gondolatmenet...
Pl.: tegyük fel, hogy Magyarországon havonta 20 ember gondolja úgy, hogy új webáruházat szeretne készíttetni, ebből mi meggyőzünk 4-et havonta... ha ötször ennyit költenék talán meggyőzném az összeset... de hiába költenék húzszor ennyit, hogy húszszoros legyen a hasznom, ha egyszerűen igény nincsen ennél több webáruházra idehaza akkor.... ??? Hiába hirdetek a TV-ben ha egyszerűen nincsen több ember (jó persze kifogást keresni mindig könnyebb.. lehet mondani) Egyszerűen nem tudok a végtelenségig nőni, mert ez a piac ennyit bír el...
Az sajnos nem volt elmondva, hogy HOGYAN... szépen elő volt készítve a tervezés, de pont a lényeg valahogy lemaradt. Persze Gábor használt hangzatos szavakat (buzz word?), mint Facebook meg Twitter, de sajnos azon kívül hogy ilyen szavakkal dobálódzott konkért stratégia nem volt mögé téve... Mert igen, minden 20. magyar ember tudja, hogy mi az a Facebook, de hogy MIRE JÓ, HOGYAN HASZNÁLJA... az már sajnos nem volt kifejtve. (Mivel nem voltam minden előadáson, ezért lehet, hogy valamelyiken ki volt fejtve, akkor majd mea culpázom, addig viszont ezt fenntartom)
A konferencia végén kiderült, hogy hát ezen a konferencián sajnos nem mondtunk el semmit... de lesz majd egy másik, ahol közel 200.000 Ft-ért azonban aztán meg tudsz mindent! Nem ezzel a rendszerrel van a porblémám, hanem a következővel:
Én sajnos a látott két előadás után nem győzödtem meg róla, hogy nekem most mélyen a zsebembe kell nyúlni és fizetni, mert itt annyi hasznos infót megkapok hogy már az első nap duplán visszajön a 200.000 Ft. Azt kell, hogy mondjam, hogy ezek az előadások csalinak gyengék voltak! Nyilvánvalóak annak voltak szánva, de sajnos én nem győződtem meg, és ahogy a Twitter olvasgattam mások sem, online ennél sokkal jobb csalikat szokott Gábor csinálni... olyanokat hogy már majdnem előre elutalom a pénz dupláját csak adja ide nekem a tudást!!! Ez a feeling nekem hagyon hiányzott!
Jelen pillanatban én most óriási hibának érzem, hogy Gábor ennyire magasztalta a Twittert, ahol jelen pillanatban a Marketingexporól található bejegyzések inkább negatívak... Persze nyilván ezeket nem ő írta ki... (Mellesleg azt is mindig bele kell kalkulálni a dologba, hogy Magyarországon vagyunk, ahol egyszerűbb mindent lehúzni, mint a pozitív dolgokat meglátni benne... )
És akkor most jöjjön a pozitív része a történetnek, merthogy az is van bőven! Gábornak sikerült olyan embereket egybe gyűjteni (ráadásul 1000-et), akik nyitottak az újra és mernek lépni egy jobb vagy hatékonyabb rendszer felé, pontosan tudják azt, hogy érdemes az új dolgokkal foglalkozni (Facebook alkalmazások fejlesztése, iPhone alkalmazások fejlesztése). Elképesztő, hogy egyes kiállítóknál mennyi megrendelés született! Úgy gondolom, hogy más ember jelen pillanatban rajta kívül nem tudott volna Magyarországon összegyűjteni ennyi pozitív gondolkodású embert és ilyen volumenben megnyernki kiállítókat, hogy jöjjenek ki egy napra és mutassák be cégüket, szolgáltatásukat!
Nagyon tetszett maga a légkör, a sok ismerős, akikkel végre tudott az ember beszélni 1-2 mondatot, a sok új kapcsolat, amelyet tudott építeni, akár a kiállítók között, vagy akár a konferencián részt vevők között. Az előadó termen kívül tehát sokkal jobban megérte tartózkodni, véleményem szerint, mint bent. Láthatóan minden cég, aki kiállító volt széles mosollyal és rengeteg kitöltött megrendelés papírral távozott a helyszínről, konkért számok még gondolom sehol sincsenek, de abban biztos vagyok, hogy megérte az árát a kiállítóknak a kint lenni. Mondhatnám, hogy várjuk a folytatást! :)