Google pozíció követése Google Analytics segítségével

2012.01.18. 11:15 Ernő007

Mindenfajta beállítás nélkül a Google Analytics képes arra, hogy kövesse, hogy milyen kulcsszóra keresve talált el a látogató az odalunkra. Kivéve akkor persze, ha be van lépve, de ha webáruházunk van, akkor még további dolgokat is képesek vagyunk az Analytics-el művelni, például követhetjük azt, hogy a tényleges vásárlók milyen utat járnak be, vagy éppen a webáruházon belüli kereséseket tudjuk vele elemezni

A probléma az, hogy azt látjuk, hogy milyen kulcsszóra mekkora a forgalom, de azt sajnos nem, hogy az adott kulcsszó milyen pozícióban jelent meg, merthogy ez is nagyon fontos. Egyrészt mióta folyamatosan változik a Google lényegében hiába látjuk magunkat az első helyen, semmilyen garancia sincsen arra, hogy másoknak is első helyen vagyunk, de mondhatjuk úgyis, hogy leginkább egyáltalán nincsen semmi garancia erre.

Másrészt pedig az átkattintási arány függ a pozíciótól, tehát lehet, hogy azért nem kapunk elég látogatót a "gumikacsa úsztató" szóra, mert csak a 14. helyen vagyunk rá, és nem azért, mert amúgy nem keresnek rá sokan.

Szerencsére amióta a Google ilyen szép ajaxos, csili-vili felületet biztosít nekünk azóta van egy olyan kód a linkeken amelyekből meghatározható az, hogy hanyadik helyen jelentünk meg az adott kifejezésre, és ha valaki átkattint ránk, akkor ezt vissza is tudjuk nyerni.

Ehhez persze meg kell tenni néhány beállítást, de ezeket megmutatom most. (Az új felületet használom, a régin nem részletezem a beállítást)

A jobb felső sarokban lévő kis fogaskerék ikonra kattintva van lehetőségünk módosítani a fiók beállításokon és új profilt hozzáadni.

Az "új profil" gombra kattintással hozzuk létre az "Kulcsszó pozíciók" nevű profilt, majd ha ezzel elkészültünk akkor válasszuk ki és következő szűröket adjuk hozzá:

Google, vagyis csak a Google, irányából jövő forgalom esetében fusson le a profil.

Az egyszerűség kedvéért kimásolom ide a szűrő mintát is: google\.[a-z]+/url , majd mentsük el a szűrőt. A következő szűrő arra hivatott, hogy csak az organikus forgalmat mérje, vagyis a Google Adwords kampányokat nem (itt amúgy van egy túlbiztosítás, de véleményem szerint így jó)!

Majd pedig ezt a szűrőt is mentsük el!

A harmadik szűrő már bonyolultabb egy kicsit ez előzőeknél, itt ugyanis ki kell szedni a hivatkozó url-ből a szükséges paramétereket.

Válasszuk ki az egyéni szűrőt és azon belül a részleteset, az A mezőbe tegyük bele a "Kampány időtartama" szöveget (FONTOS! Ez egy nagyon szerencsétlen fordítása a Campaign Term kifejezésnek, amely jelen esetben a kulcsszót jelöli), a B mezőbe pedig "Hivatkozás"-ból egyszerűen szedjük ki a pozíciót jelölő értéket.

A kimenet pedig a két mezőből kiolvasott érték legyen és a Felhasználó által definiált értéknek állítsuk be. Egészen konkrétan pedig a mezők tartalma:
A mező: (.*)
B mező: \bcd=(\d*)
Kimenet mező: $A1 (Rank: $B1)

Az A és B mező megadása legyen kötelező, a kimeneti mező felülírását engedélyezzük, a kis- és nagybetűk különbözőek pedig maradjon 'Nem' állapotban.

Ha mindent jól csináltunk akkor néhány órán belül elkezdenek gyűlni az adatok és látni fogjuk, hogy melyik kulcsszó hanyadik helyen jelent meg, így már nem csak az adott kulcsszóra oldalunkra tévedő látogatókból tudunk következtetéseket levonni, hanem a konkrét pozícióról is.

Mindezt persze a Közönség / Demográfia / Felhasználó által definiált menüpontban látjuk, ügyeljünk arra, hogy ebben a profilban nézzük a statisztikát és ne a fő profilban, de mint mindenhol itt is messzemenő következtetések levonásához legalább 1 hónapot hagyjuk, hadd gyűljenek az adatok, persze azért 1-2 nap után ellenőrizzük le, hogy valóban látszik-e minden jól. Sajnos (not set) és (not provided) értékek előfordulhatnak benne a jó adatokon felül, ezeket értelemszerűen hagyjuk figyelmen kívül!

Itt jegyzem meg, hogy a rendszer akkor nem működik tökéletesen, amikor hely szerinti keresések is vannak a találatok között, mert olyankor a helyi keresések is egy-egy találatnak számítanak, tehát a lenti képen a www.etteremmester.hu a 3. találat, a www.gundel.hu a 4. és a www.fatalrestaurant.com az 5., így ezen az oldalon nem tíz talált van, hanem jóval több.

 


Szeretnék értesülni az e-commerce.blog.hu új bejegyzéseiről.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Szólj hozzá!

Címkék: keresőoptimalizálás online marketing google analytics webáruház marketing webáruház hatékonyság

A bejegyzés trackback címe:

https://e-commerce.blog.hu/api/trackback/id/tr633573062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

E-commerce - Kereskedj JÓL a weben!

Hasznos blog webáruház fejlesztésén gondolkodó cégeknek vállalkozásoknak. Kikerülhető csapdák melyeket a nem kompetens cégek jelentenek és bizonyítottan működő eszközök, melyekkel a profit növelhető. Felület e-kereskedőknek tapasztalataik megosztására.
További kérdések, információk: horvath@webseo.hu

OptimumClick PPC Agency Manchester UK

© Horváth Ernő - A blog tartalmát a szerzői jog védi. A bejegyzések bármely része magáncélokra, nem-üzleti jellegű weboldalakhoz változtatás nélkül és a forrásra való pontos és megfelelő hivatkozással ( e-commerce.blog.hu) szabadon másolható, terjeszthető elektronikus és nyomtatott formátumban. Üzleti jellegű felhasználás csak a szerző írásos engedélyével lehetséges, minden jogszerűtlen felhasználás 10.000 Ft+Áfa/szó összegű kártérítést von maga után.

Friss topikok

Linkblog