Google Analytics vs. magyar keresők

2011.11.06. 20:36 Ernő007

Ez a bejegyzés egy nagyon rövid gyorstalpaló lesz, amely leginkább a webáruház tulajdonosok számára lesz hasznos, de természetesen bárki használhatja, aki a Google Analytics szoftverrel analizálja a látogatóit.

A probléma forrása az, hogy a Google Analytics csak nagyobb külföldi keresőket ismeri fel keresőnek, így a hazai oldalak, akik egyébként a Google motorját használják nem minősülnek ennek. A probléma lényegében az összes hazai weboldal tulajdonost érinti!!! Igen, ezt nem tudom ennél jobban kihangsúlyozni.

Hogyan ismerem fel, hogy érint engem a probléma? Nos nagyon egyszerű, ha a Google Analyticsben a következő sorokat látod a forgalom forrásainál, akkor a probléma nálad is fennáll:

origo.hu / referral

startlap.hu / referral

ok.hu / referral

Vizuális típusoknak:

Látható, hogy a Google saját magát organic (vagyis organikus forrás) ként ismeri fel, az origo.hu, stratlap.hu oldalakat pedig, mint hivatkozó oldalak.

A probléma ezzel csak az, hogy mivel hivatkozó forrásként tekint rájuk, így nem tárolja le azt, hogy milyen kulcsszóval találtak el az oldalra. Pedig egy organikus keresőből jövő látogató esetében a lényeg nem abban van, hogy mennyien jöttek onnan, hanem abban van, hogy milyen kulcsszavakkal találtak meg engem onnan.

Több webáruházon végzett kutatásaim alapján azt lehet mondani, hogy ha a Google keresőből jövő látogatószámot 100%-nak tekintjük, akkor a 4-5 kisebb magyar forrás összesen körülbelül 10-15%-ot hoz. Ez már nem nevezhető tehát statisztikai hibának, ráadásul ezeket a keresők még egyenként is többen használják idehaza, mint a Microsoft Search nevezetű keresőjét, ilyen szempontból nem elhanyagolható méretű adatot vesztünk el a felhasználóinkról abban az esetben, ha nem állítjuk be megfelelően a Google Analytics-et.

Mit kell tehát tennünk, hogy pontosabb legyen a Google Analitikánk? 

A Google Analytics kódjának megfelelő részlete az oldalunkon valahogyan így néz ki (csak a legújabb GA kód esetében használható így ez a paraméter, a régebbi kódoknál ):

  var _gaq = _gaq || [];

  _gaq.push(['_setAccount', 'UA-XXXXXXXX-1']);

  _gaq.push(['_trackPageview']);

 

Ide kell nekünk beszúrni a következő sorokat, hogy megkapjuk a pontosított kódot 

  var _gaq = _gaq || [];

  _gaq.push(['_setAccount', 'UA-XXXXXXX-1']);

 

_gaq.push(['_addOrganic', 'startlap.hu/web/', 'q'])

_gaq.push(['_addOrganic', 'startlapkereso.hu', 'q']);

_gaq.push(['_addOrganic', 'ok.hu', 'q']);

 

  _gaq.push(['_trackPageview']);

Természetesen bármennyi keresőt hozzáadhatunk a rendszerhez!

Bővebb információt ezen az oldalon lehet találni.

Az első paraméter a forrás nevét jelenti, a második pedig azt, hogy melyik mező jelenti az adott keresőben a kulcsszót (általában q, query, vagy keyword ). 

Azt tapasztaltam, hogy sok esetben a Google még magát sem ismeri fel tökéletesen, így ezen sor is jól jöhet még:

_gaq.push(['_addOrganic', 'google.hu', 'q']); 

Tehát még egyszer, ha nem használod ezt a beállítást, akkor az amúgy keresési forgalom kb 10%-ról nem fogod tudni megállapítani, hogy milyen kulcsszóval talált el hozzád! 

Sikeres statisztikai adatgyűjtést kívánok mindenkinek! 

ui: Ha ezt eddig nem alkalmaztad, annyira azért ne szomorkodj, nem vagy egyedül, pl. a Bookline se használja. :) (Nem, nem törtem fel a Bookline-t, hanem szépen kiolvasható a forráskódból, hogy alkalmazza-e ezt vagy sem.)


Szeretnék értesülni az e-commerce.blog.hu új bejegyzéseiről.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Szólj hozzá!

Címkék: google keresőoptimalizálás google analytics webáruház hatékonyság

A bejegyzés trackback címe:

https://e-commerce.blog.hu/api/trackback/id/tr933359382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

E-commerce - Kereskedj JÓL a weben!

Hasznos blog webáruház fejlesztésén gondolkodó cégeknek vállalkozásoknak. Kikerülhető csapdák melyeket a nem kompetens cégek jelentenek és bizonyítottan működő eszközök, melyekkel a profit növelhető. Felület e-kereskedőknek tapasztalataik megosztására.
További kérdések, információk: horvath@webseo.hu

OptimumClick PPC Agency Manchester UK

© Horváth Ernő - A blog tartalmát a szerzői jog védi. A bejegyzések bármely része magáncélokra, nem-üzleti jellegű weboldalakhoz változtatás nélkül és a forrásra való pontos és megfelelő hivatkozással ( e-commerce.blog.hu) szabadon másolható, terjeszthető elektronikus és nyomtatott formátumban. Üzleti jellegű felhasználás csak a szerző írásos engedélyével lehetséges, minden jogszerűtlen felhasználás 10.000 Ft+Áfa/szó összegű kártérítést von maga után.

Friss topikok

Linkblog