De én már annyit költöttem a webáruházamra...

2011.05.22. 11:57 Ernő007

Az elmúlt héten több egymástól független oldalról is szembesültem ezzel a mondattal, nem mintha most hallanám először, sőt viszonylag sokszor szokták nekem mondani, úgyhogy megér a dolog most egy postot :) Meg amúgy is szép nyári idő van kint, miért ne üljek a gép előtt, arról elmélkedve hogy a kedves konkurenseim (tisztelet a kivételnek, a héten például egyik "konkurensünk" ajánlott minket egy ügyfélnek, mert ők nem foglalkoznak Magentoval és most kapacitásuk sincsen rá) hogyan verik át az ügyfeleket mindenféle dolgokat behazudva a saját szolgáltatásukról.

Először is, szögezzük le, hogy a sikernek nem az a mércéje, hogy valaki mennyit költ valamire, értem én, hogy a cégek általában nem szeretnek olyan dolgokra költeni, amelyek nem hozzák be a feléjük táplált reményeket. Bármennyire is fáj kimondani, de kettőn áll a vásár, ha valaki csak tolja és tolja bele a pénzt egy nem működő megoldásba, akkor az nem csak a nem működő megoldás hibája... 

Vegyünk egy nagyon egyszerű példát, ha veszek egy 20 éves zsigulit és elkezdem tuningolni, attól az még egy 20 éves zsiguli marad, és badarság lenne azt hinni, hogy ha egy évig tolom bele a pénzt, akkor a végén Mercedest kapok. Sajnos ha Mercedest szeretnénk, akkor a Mercedest egyben kell megvenni... nincsen olyan, hogy megveszem a zsiguli kasznit, aztán teszek bele szervó kormányt, rárakom a kasznira a Mercedes ajtókat, stb. stb. aztán meg a legvégén a karosszéria cseréjével lesz egy Mercedesem...

Sajnos az elején el kell dönteni, hogy VAGY járok inkább metróval még 1-2 évet és aztán veszek egy Mercedest, vagy veszek egy zsigulit, de akkor sohasem lesz Mercedesem, mert zsiguli megeszi azt a pénzt szépen lassan a hónapok alatt ami egy új Mercedeshez kellene.

Mindez nagyon plasztikus megfogalmazása lenne a webáruházaknak abban az esetben, ha látszódna a különbség elsőre. Mivel az autókhoz többen értenek, mint a webáruházakhoz jelen pillanatban Magyarországon (ez az én szerencsém :) ) ezért első ránézésre nemigazán lehet megállapítani a különbséget, ezért sok esetben nagyon könnyen dönthetünk rosszul. Nézünk egy döntési táblázatot, autós példákkal...

WebáruházAutóFogós kérdések
Webáruháznak néz ki, vannak benne termékekAutónak néz ki van négy kerekeESP? ABS?Lengécsillapítók?
Van admin felületet lehet termékeket feltölteniVan benne kormány eldönthetem, hogy merre megyek veleLégzsák? Szervó? Kormányról vezérelhető rádió/cd?
 Lehet a termékhez képet feltölteniVan egy kaszni, ha esik az eső nem ázom el benne. Törésteszt? Rozsdásodik?  
 Kosárba tudom tenni a terméketVan hátul csomagtartó lehet bele pakolni  Mérete? Helykihasználása? Dönthető ülések? 

 

És így tovább és így tovább... rengeteg olyan szempont van amitől egy szoftverre rá lehet húzni, hogy webáruház, és ezt az eladó fél értékesítője rá is fogja húzni. Az már tulajdonképpen az ő felelőssége igazából, hogy sok esetben mit "hazudik be", vagy mit ferdít el... Sajnos, mivel a dolgok többsége nehezen leellenőrizhető előre, ezért hát az új áruház csodák csodája mindent fog tudni... 

Micsodaaaa, hogy keresőoptimalizálás? 

Háát a Google itt kezdi a keresést! És ha az Ön webáruházában nem találja az adott terméket csak akkor megy tovább az összes többi lapra... 

Micsodaaaa, hogy admin?

Háát Önnek fel sem kell tölteni a terméket, csak gondol rá, hogy milyen terméket szeretne árulni és egy másik webshopból az áruház már automatikusan át is húzza és 10 Ft-tal olcsóbban adja mint a konkurens.

Micsodaaaa, hogy professzionális webáruház motor?

1872 óta fejlesztjük és tökéletesítsjük, de a web csak 2011-ben jutott el odáig, hogy képes legyen kiszolgálni a termékünk hátterét, több száz munkaóra, tervezés és tapasztalat van benne.

Na, de térjünk vissza eredeti gondolatmenetünkhöz, de azért maradjunk valamennyire az autós példánál. Ahogyan az autók esetében vannak a szervizek, ugyanúgy a webáruházakat is szervizelni kell, vagy ha semmi baja sincsen, akkor is olajcsere + szűrőcsere illendő alkalmanként. Mondjuk egy olajcserét szinte bármelyik szerviz el tud végezni, de nagyobb beavatkozásokhoz a szakszerviz kell, vagy egy erre szakosodott szerviz. A probléma általában ott van, hogy a SAAB szerviz nem fog belenyúlni a Toyotába vagy a Subaruba, mert nem ért hozzá.

Sajnos azonban ezt nagyon sokszor várják el tőlünk, konkrétan azt, hogy XY fejlesztő csapattal nincsen a cég megelégedve és szívesen hozná át hozzánk a fejlesztést, csakhogy a már kész áruházat kellene tovább fejlesztgetni. Ha ez nem valamilyen open source rendszerre alapuló termék akkor sajnos esély sincsen erre (mi alapvetően csak Magentoval foglalkozunk, úgyhogy egy Joomla esetében nem minket kell keresni, de legalább van 20-30 másik cég idehaza, akik ezzel foglalkoznak, így jó eséllyel találhat másikat).

De amennyiben a szoftver amit javítgatni kellene nem open source rendszer és egy cégnek a terméke, akkor tulajdonképpen semmi esélye annak, hogy abban bárki más komolyabb változtatásokat tegyen! Egészen egyszerűen nem éri meg... Láttunk már olyan esetet is amikor a Magentot kellett kidobni, szóval az sem garancia minden esetben, ha valaki open source rendszerrel dolgozik, hogy majd utána egy másik cég tudja folytatni a fejlesztést.

Sokan sajnos abban sem gondolnak bele, hogy ha választanak egy zsigulit, akkor ott nem csak az ilyen-olyan foltozásokra kell pénzt költeni, hanem nagyon nehéz átülni egy zsiguliból egy Mercedesbe! (Na, ez az az autós példa ami most nem szemléletet kellőképpen :), de mindjárt elmagyarázom...)

Ha olyan rendszert választunk amely 'fél' megoldás akkor nem csak azért fizetünk, hogy foltozgassuk, hanem a saját időnk és energiánk is elmegy ameddig feltöltjük termékekkel, regisztrálnak bele a vásárlók, vezetjük abban a rendeléseket. Ha szeretnénk áttérni egy másik rendszerre, akkor pedig badarság lenne azt hinni, hogy csak az új rendszer kiépítésének a költségeit kell fizetnünk. Nagyon sok időt vesz igénybe a termékek/felhasználók migrációja is.  Pedig ha ezeket nem vezetjük át, akkor az új áruházunkban nem lesz semmi sem... Az a tapasztalatom, hogy sok esetben ezzel is nagyon nehéz megküzdeni, mert nem biztos, hogy a régi áruház úgy tárolt mindent ahogyan az új rendszer, ilyenkor különféle szkriptek és a kivételek kézzel történő átvezetése nem kis munka. Tehát régi áruházunk sok esetben még 'végső stádiumában' és nagyon meg tudja nehezíteni az életünket!

Így sajnos sok esetben az áttérésre nem kerül sor és marad minden úgy, ahogyan kiindultunk, az áruház nem kevés pénzt evett meg és 0 bevételt hozott, ráadásul az esélye sincsen meg annak, hogy később jobb lesz... mert mitől lenne jobb? 

Az viszont szinte biztos, hogy a konkurencia egyre jobb lesz! Az a véleményem, hogy bármennyi pénzt is evett már meg egy áruház merjünk megválni tőle, ráadásul minél több pénzt evett már meg annál előbb dobjuk ki és kezdjük el a nulláról a jót felépíteni, minél többet várunk annál nehezebb lesz minden, még akkor is ha fájdalmas, vagy még akkor is ha úgy érezzük, hogy nincsen rá pénz. 

Ha pedig nincsen egy új jó webáruházra pénz, akkor se csináljunk helyette egy újabb félmegoldást (nagyon sokan ugyanis ebbe a hibába esnek bele, a második áruház sem lesz nagyságrendekkel jobb, mint az első, de legalább elmondhatják, hogy csináltak valamit), inkább gyűjtsünk még egy kicsit, de akkor végre legyen egy jó áruházunk mostmár.


Szeretnék értesülni az e-commerce.blog.hu új bejegyzéseiről.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

3 komment

Címkék: webáruház készítés webáruház marketing webáruház hatékonyság

A bejegyzés trackback címe:

https://e-commerce.blog.hu/api/trackback/id/tr102921158

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szigami · http://muveszpiac.hu 2011.05.23. 14:14:52

Kedves Ernő!

A wp e-commerce-ről mi a véleményed?

Üdv,
Ami

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2011.05.23. 14:23:30

@Szigami:
Kedves Szigami!

Annyira nem ismerem a WP e-commerce rendszerét, hogy véleményt tudjak formálni róla. Leginkább azt kell megnézni egy választás esetén, hogy mire szeretnéd használni és arra mennyiben felel meg, illetve a lehetséges eljövő problémáknak mennyire fog megfelelni.

Valószínűleg sohasem lesz annyira kifinomult mint egy Magento, de lehet, hogy neked nem is kell ezen funkcionalitások többsége.

Olyan szempontból mindenképpen jó választás, hogy open source rendszer és a WP nagyon elterjedt.

Üdv,
Ernő

E-commerce - Kereskedj JÓL a weben!

Hasznos blog webáruház fejlesztésén gondolkodó cégeknek vállalkozásoknak. Kikerülhető csapdák melyeket a nem kompetens cégek jelentenek és bizonyítottan működő eszközök, melyekkel a profit növelhető. Felület e-kereskedőknek tapasztalataik megosztására.
További kérdések, információk: horvath@webseo.hu

OptimumClick PPC Agency Manchester UK

© Horváth Ernő - A blog tartalmát a szerzői jog védi. A bejegyzések bármely része magáncélokra, nem-üzleti jellegű weboldalakhoz változtatás nélkül és a forrásra való pontos és megfelelő hivatkozással ( e-commerce.blog.hu) szabadon másolható, terjeszthető elektronikus és nyomtatott formátumban. Üzleti jellegű felhasználás csak a szerző írásos engedélyével lehetséges, minden jogszerűtlen felhasználás 10.000 Ft+Áfa/szó összegű kártérítést von maga után.

Friss topikok

Linkblog

süti beállítások módosítása