"Neten a cégem"... jó kezdeményes, DE

2011.03.13. 15:00 Ernő007

Már régebben is akartam ebben a témában írni, habár talán annyira még nem vesztette aktualitását. Szóval a Budapest Bank, a Google és Honlap.hu közös kampányt indított a cégek részére, hogy a magyar vállalkozások a netet jobban megismerjék és jobban ki tudják használni.

Az alapgondolat jó! Én magam is ezt teszem, sok más szakértővel együtt, illetve sok más kóklerrel együtt, akik csak próbálják! Egy olyan kezdeményezés, amely tulajdonképpen az én törekvéseimmel azonos irányban fut támogatandó dolog. A probléma csak az, hogy ebben a formában nem látom azt, hogy azt nyújtatja, amelyre valóban szükség lenne

A kampány egyértelműen a mikro és kisvállalkozásokat célozza meg, de leginkább a mikrót, ha azt vesszük alapul, hogy egy e-mail cím a jár a fiókhoz. 

Szóval a csomag teljes tartalma informatikai aspektusból: 15.000 Ft-os Adwords kupon + egy 19.900 Ft+Áfa / év díjú weboldal, amiből mivel az első fél év ingyenes, ezért tulajdonképpen a weboldalból ajándék cca. 10.000 Ft+Áfa. Persze ne akarjunk túl sokat, örülni kell az ilyen ajándékoknak is, habár ha megnézzük azt, hogy a Google hányszor és hogyan osztott már 15.000 Ft-os kuponokat, akkor ez az ajándék tulajdonképpen nem ad többet most a kampány alatt, mint amit a Google egyébként is szokott küldeni cégeknek, legalább adhattak volna többet ezen promóció alatt.

A weblapról nemigazán tudok nyilatkozni, nem tudom, nem ismerem, hogy mit tud, biztos a hasonló áron elérhető gyors weblap építők közül azonosak a paraméterei.

Ezen kívül pedig: Csináld meg magadnak a weblapot, és az Adwords kampányt is, persze ha vannak képzések is, illetve választhatsz a Google oldalán szakértők közül is, akik megcsinálják majd neked a kampányt.

Alapvetően tehát két út van, vagy nekiállsz magad a rendelkezésre álló eszközökkel megvetni a lábad a neten, vagy pedig megbízol valakit, hogy segítsen neked.

Az első esetben alapvetően két lehetőség van, az egyik amikor mindenfajta előképzettség nélkül a delikvens nekiesik a neten megalapozni cége elkövetkező hónapjait. A 15.000 Ft-os Google kupon még csak tanulópénznek sem elég. A ráadásul a kampány is azt hangsúlyozza, hogy "33.100-an keresnek állatorvosra", megéri köztük lenni. Habár az akcióhoz mellékelt 66 oldalas kis könyv elég bő magyarázatot nyújt, hogy ne erre és ne így hirdessünk, de 66 oldalban azért nem lehet mindent jól leírni, kezdő olvasmánynak azonban kitűnő. Ha ezt a 66 oldalt sem olvass el valaki, akkor a neten a kampányára biztos halál vár... és elmegy a kedve a nettől.

Ha valaki komolyan veszi a képzéseket amelyet a program nyújt, elmegy rájuk ott van és elkezdi kitanulni ezt a mesterséget, akkor a következő történik. Mégsem kapott olyan sokat a kampányból, mert a képzésekért már fizetni kell, elment egy csomó ideje azzal, hogy valamelyest képezze magát be tudjon állítani valamennyire egy Adwords kampányt amelyik nem nyeli a pénzt, sikerüljön neki értelmezni egy Google Analytics statisztikát, vagy éppen rájöjjön arra, hogy SEO szempontjából hogyan és mit kellene hova írni a weboldalon. Ez alatt akár dolgozhatott is volna, pénzt kereshetett volna, hogy kifizessen egy szakértőt vagy szakértőket!

A második esetben, ha megbízol valakit, hogy foglalkozzon veled a neten, akkor pedig ez az ajándék tulajdonképpen nem túl sok, és maga a kampány sem ezt hangsúlyozza.

Nem azzal van probléma, hogy oktatjuk az embereket hanem azzal, hogy hamis illúziót rakunk eléjük, illetve olyan dolgukba akarjuk belevonni, amelyből viszonylag kevés tapasztalata van, és ahelyett, hogy azt hangsúlyoznánk, hogy bízd szakértőre, a kommunikáció fő vonulata az, hogy csináld meg magadnak!

A következő pontokat látom én kritikusnak:

Valamiért azt erőltetik még mindig, hogy csináld meg TE! Nem gondolom azt, hogy egy ügyvédnek, magántanárnak, fodrásznak, asztalosnak most meg kellene tanulnia weblap szöveget írni, Google Analytics kódban turkálni stb... miért kell minden magyar vállalkozónak 1100 dologhoz értenie? Ő miért nem lehet asztalos, fodrász... ami az ő munkája, ahogyan én sem magam vágom le a hajamat... Véleményem szerint kifizetődőbb lenne ha mindenki a maga szakterületével foglalkozna, főleg az ügyfélnek lenne kifizetődőbb.

Én úgy látom, hogy az ügyfelek irreális célokat várnak el a webtől! A sok ajánlatkérés, beszélgetés telefonhívás, tulajdonképpen mind ezt támasztja alá. Látnak egy oldalt, ami jól megy, vagy feltételezik róla, hogy jól megy és rögtön elkezdenek másolni, illetve azt hiszik, hogy csinálnak ők is egy ilyen oldalt, és utána dőlni fog a pénz. Azok az idől már elmúltak (ha volt olyan egyáltalán), amikor elég volt csinálni egy weblapot és már kopogtak is az ügyfelek az ajtón, kígyózó sorok álltak a bolt előtt és mindenki venni akart tőlünk!

Maga a kampány is sajnos ezt erősíti, nézd meg tehát 33.100-an keresnek állatorvosra, DE ha megnézzük, hogy miből áll ez a 33.100 akkor rájövünk, hogy nagyon szegmentált a piac csak úgy, hogy "állatorvos" 1600-an keresnek, és a többi keresés az állatorvos+"valami", általában helyiség név, persze onnan is leeshet havi 800-1000 rákeresés, akik sok-sok potenciáls ügyfelet jelentenek. Nagyon sok keresés pedig konkrét helyet jelöl meg! Ebből is látszik, hogy ő már tudja, hogy hova szeretne menni, csak éppen a cím/nyitva tartás érdekli.

Jó lenne, ha egy kampány végre arról szólna, hogy BÍZD SZAKÉRTŐRE ne magad görcsölj rajta, ne magadnak csinálja meg mindent. Hanem bízz meg vele valakit akinek ez a szakmája, ismerd fel magadban, hogy ehhez nem értesz és sokkal jobban jársz, ha megbízol valakit aki ért hozzá, mintha magad nekiállsz svájci bicskáddal kivágni egy fát, helyette szólj annak, akinek van egy láncfűrésze...

Persze az is lehet, hogy csak én akarom belemagyarázni ebbe a kampányba ezt, de kíváncsi vagyok, hogy másoknak mi erről a véleménye, úgyhogy tessék kommentelni!


Szeretnék értesülni az e-commerce.blog.hu új bejegyzéseiről.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Szólj hozzá!

Címkék: keresőmarketing keresőoptimalizálás weboldal online marketing google analytics google adwords

A bejegyzés trackback címe:

https://e-commerce.blog.hu/api/trackback/id/tr562735807

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

E-commerce - Kereskedj JÓL a weben!

Hasznos blog webáruház fejlesztésén gondolkodó cégeknek vállalkozásoknak. Kikerülhető csapdák melyeket a nem kompetens cégek jelentenek és bizonyítottan működő eszközök, melyekkel a profit növelhető. Felület e-kereskedőknek tapasztalataik megosztására.
További kérdések, információk: horvath@webseo.hu

OptimumClick PPC Agency Manchester UK

© Horváth Ernő - A blog tartalmát a szerzői jog védi. A bejegyzések bármely része magáncélokra, nem-üzleti jellegű weboldalakhoz változtatás nélkül és a forrásra való pontos és megfelelő hivatkozással ( e-commerce.blog.hu) szabadon másolható, terjeszthető elektronikus és nyomtatott formátumban. Üzleti jellegű felhasználás csak a szerző írásos engedélyével lehetséges, minden jogszerűtlen felhasználás 10.000 Ft+Áfa/szó összegű kártérítést von maga után.

Friss topikok

Linkblog