Milyen webáruházakat keresnek az felhasználók?

2010.12.27. 11:50 Ernő007

Azt hiszem, hogy kimondhatjuk, hogy véget ért a Karácsonyi szezon a webáruházak számára és elindult az újévi, illetve az év eleji szezon. Nézzük meg egy kicsit, hogy hogyan alakult az év a webáruház kulcsszó illetve néhány kapcsolódó termékkör esetében.

Mielőtt belevágnánk nézzünk egy grafikont, hogy hogyan alakult az elmúlt időszakban a "webáruház" kulcsszót is tartalmazó keresési kifejezések változása.

Látható, hogy 2010 első félévben volt a legintenzívebb az érdeklődés és 2010 második félévében visszaesett a 2009-es év végi szintre, a 2009 és 2010-es Karácsony előtti időszak nagyjából azonos eredménnyel zárult.

Ez a diagram, azonban sokat nem árul el, mert szerepel benne a "webáruház konferencia", "webáruház készítés", "cipő webáruház" kulcsszavakra való rákeresések száma is (tehát nem csak a kereskedőket keresik így). Az mindenesetre érdekes, hogy 2010 második félévében a gyakorlatilag konstans növekvő trend elég csúnyán megtört. De mondhatjuk azt is, hogy "korrigált", ahogyan a tőzsdén is egy-egy nagyobb rally után szokott jönni egy kis visszaesés, valószínűleg 2010 év elején túl hirtelen vált nagyon népszerűvé ez a szó.

Az utóbbi 12 hónapban a következő webáruházzal kapcsolatos kifejezésekre nőtt a leginkább a rákeresések száma, mellette a %-os növekedés:

A vizipipa webáruház egy webáruház neve is egyben, ezért is nőtt iránta az érdeklődés ennyire (meg mert nem egy szokványos termék, ami valószínűleg nagyon jól eltalálta a réspiacot). Átlagosan 2010-ben havi szintem amúgy 1600-an kerestek rá. A tapéta webáruházra keresők száma havi szinten 1300 lett, a méteráru webáruházra szintén havi 1600 rákeresés van. A függöny webáruházra pedig 1900-an.

Az utóbbi 90 napban ugyanez a lista a következőképpen fest:

A webáruház készítésre is volt egy masszív 50%-os növekedés, ennek én nagyon tudok örülni. :)

Ha megnézzük, hogy az utóbbi egy évben mik voltak a leginkább használt kulcsszavak a webáruházzal együtt, akkor a lista a következőképpen alakul.


Úgy tűnik, hogy a cipő masszívan vezet jelen pillanatban is. Illetve néhány ruházati márka webáruházas forgalmazása van még nagyon elöl. A bárdi autoalkatrész webáruház kissé kilóg a sorból, mert egy konkrét webshop neve. Népszerű még a táska webáruház is ezen felül.

Természetesen ez nem azt jelenti, hogy cipőt keresnek a legtöbben interneten, hanem hogy a webáruház kulcsszóval együtt ezt a kulcsszót használják leginkább. Valószínűleg azért van így mert sok cipőt keresnek az Interneten, és a felhasználók többsége úgy finomítja a keresést, hogy ő csak a webáruházak szeretné látni és a hagyományos/normál boltok nem érdeklik annyira.

Jó dolog a találgatás és a fejtegetés, de a cipő statisztikái is könnyen kideríthetőek. Számomra megdöbbentő hogy a cipő kulcsszó pontosítására az emberek 3. leggyakoribb esetben a webáruház kulcsszót használják. Ahogyan ez az alábbi grafikonból is kiderül.

 

Tehát ilyenformán akkor aki cipőt keres online az nagyrészt a cipőt webáruházban szeretné megvásárolni.

Összevetve például a könyv szóval, 368.000 keresési kifejezésben szerepel a könyv szó havonta, de ebből csak ebből csak(!) 390 a könyv webáruház! Holott a könyv webáruházak forgalma nem elhanyagolható mértékű a magyar weben sem! Szintén persze csak találgatás, de úgy tűnik az emberek többsége  úgy gondolja, hogy ha könyv, akkor a úgyis webáruház és nem szükséges tovább finomítania a keresést. Másik megközelítésben pedig akik vásárolni szeretnének ők nem könyv webáruházat keresnek, hanem az adott mű címével fognak majd úgyis keresni, és aztán vásárolnak valamelyik könyv áruházban.

Tanulságok:

  • Attól mert valamire nagyon nőtt a rákeresések száma egy adott időben, még nem biztos, hogy volumenben nagy piacról beszélünk, továbbá lehet, hogy azért van ez így, mert az egy "márkanév".
  • Bizonyos termékekhez az emberek szívesen odabiggyesztik a webáruház kulcsszót, ezekre a látogatókra érdemes nagyon odafigyelni, mert ők pontosan tudják, hogy ezt webáruházban szeretnék megvásárolni és nem boltban.
  • Ha valamelyik kulcsszóra nem keresnek úgy, hogy kulcsszó + webáruház attól még a termékeket elég jól el lehet adni az Interneten, vagyis nem szabad mindig csak a webáruház kulcsszó bűvöletében élni. (Persze ilyenkor azért jó, ha az adott kulcsszóra minél többen keresnek)
  • Magának a webáruháznak is vannak szinonimái, pl. webbolt, webshop ezeket is érdemes megvizsgálni.
  • Vannak még kihasználatlan piacok, ahol elég szép növekedést lehet elérni, van ahol a kereslet teremtette meg a kínálatot és van ahol a webáruház csinált magának keresletet.

 


Szeretnék értesülni az e-commerce.blog.hu új bejegyzéseiről.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Szólj hozzá!

Címkék: keresőmarketing keresőoptimalizálás webáruház webáruház marketing webáruház hatékonyság

A bejegyzés trackback címe:

https://e-commerce.blog.hu/api/trackback/id/tr902541551

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

E-commerce - Kereskedj JÓL a weben!

Hasznos blog webáruház fejlesztésén gondolkodó cégeknek vállalkozásoknak. Kikerülhető csapdák melyeket a nem kompetens cégek jelentenek és bizonyítottan működő eszközök, melyekkel a profit növelhető. Felület e-kereskedőknek tapasztalataik megosztására.
További kérdések, információk: horvath@webseo.hu

OptimumClick PPC Agency Manchester UK

© Horváth Ernő - A blog tartalmát a szerzői jog védi. A bejegyzések bármely része magáncélokra, nem-üzleti jellegű weboldalakhoz változtatás nélkül és a forrásra való pontos és megfelelő hivatkozással ( e-commerce.blog.hu) szabadon másolható, terjeszthető elektronikus és nyomtatott formátumban. Üzleti jellegű felhasználás csak a szerző írásos engedélyével lehetséges, minden jogszerűtlen felhasználás 10.000 Ft+Áfa/szó összegű kártérítést von maga után.

Friss topikok

Linkblog