Csak kidobott pénz a közösségi marketing?

2010.06.19. 12:11 Ernő007

A közösségi média és a közösségi marketing a 2010-es trend! Ezt a trendet kár letagadni, habár a cégek nagyon lassan ismerik fel ennek dollárban forintban is mérhető pozitív hatását. Kicsit pesszimista hozzáállás, de véleményem szerint jól tükrözi a jelenlegi gazdasági helyzetet, hogy "A közösségi marketing előnye az, hogy a céged öt év múlva is létezni fog" - Papp Zoltán, EnergiaPark.hu.

Jómagam elég sokat foglalkozom a Facebook alkalmazásokkal és ezek kihasználásával az üzleti életben. Sajnos a legtöbb ember fejében pl. a Facebook alkalmazás azt jelenti, hogy küld nekem valaki egy virágot, vagy éppen egy kecskét a Farmonra. Nos a történetben ennél sokkal több van az én érzésem szerint! Sokkal sokkal több, csak éppen nagyon kevés pl. az olyan Facebook alkalmazás amely üzleti szempontból is használható (itt nem arra az üzleti szempontra gondolok, hogy a Farmville alkotó kaszálnak az alkalmazással, hanem arra, hogy mondjuk egy webáruház hogyan tud egy Facebook alkalmazást a saját üzletmenetébe beilleszteni)

Még mielőtt pálcát törnénk a közösségi marketing felett tegyünk egy kis történelmi kitekintést, mert véleményem szerint a közösségi marketing is egy evolúción megy keresztül, csak jelen pillanatban még az evolúció olyan szakaszában van amelyben az üzleti lehetőségeket nagyon nehéz felismerni.

Az első számítógépekkel szinte csak tudósok dolgoztak, illetve a hadi ipar használta a számítógép igazán úgy kezdett el terjedni, hogy jöttek a Commodoreok és a PC-k amelyeken főleg játékok futottak... Manapság is használják játékra a PC-ket (Maceket :) ), de ez a technikai eszköz amely kezdetben inkább játékok célra szolgált annyira beépült az üzleti életbe, hogy manapság szinte minden elképzelhetetlen lenne nélküle.

Aztán jött a mobiltelefon amely szintén inkább vicces volt, mint hogy lehetett volna használni, pusztán azért volt vicces, mert te hiába vagy elérhető mindenkor másokat nemigen tudsz elérni mindenkor... mert másoknak még nem volt. Nem mondom, hogy ez játék volt már akkor is, de valós üzleti értéke pénzben annó nehezen volt kifejezhető, ráadásul rettentő dárga és nehéz dolgok voltak ezek. Manapság mindenkinek van telefonja, ami már nem bunkófon és enélkül az üzleti élet sokkal-sokkal lassabban bonyolódna! (Megfigyeltétek hogy kikopott a bunkófon kifejezés? Amikor meg már mindenkinek be kellett szerezni egy ilyet, egyszerűen nem hívta senki sem bunkófonnak.)

Ezzel a két kis kitekintéssel arra szerettem volna utalni, hogy bizonyos dolgokat nem az üzlti élet generálta amelyek aztán szépen beépültek a mindennapokba és ezzel az üzelti életben is. Lehet persze vitatkozni, hogy a mobiltelefont meg a pc-t igenis a üzleti élet generálta, de az biztos, hogy annó csak a cégek 1% gondolt arra, ezt ő majd hogyan tudja felhasználni ezeket üzleti előnyként. Mára pedig egyenesen üzleti hátrány ha nincsen...

Véleményem szerint a közösségi marketing és a közösségi média ugyanannyira be fog épülni az életünkbe, mint a pc vagy a mobiltelefon. Lehet, hogy nem akkora robbanásról van szó mint ezen két eszköz esetében, azonban az is lehet, hogy sokkal nagyobbról, mint amire bárki is számított volna!

Azonban jelen pillanatban annyira gyorsan változik a világ, hogy nincsen 2-3 évünk arra, hogy elkezdjünk kommunikálni a közösségi médiában, sőt az eddig felhozott példákkal ellentétben itt behozhatatlan előnyök (hátrányok) születhetnek, míg a számítógépet az ember minél később vette annál többet tudott, itt lényegében ha valaki minél később vág bele, annál nagyobb lesz a helyzeti hátránya, amelyet szinte csak sok pénzzel lehet ledolgozni, vagy lehet hogy azzal sem.

Nem kell nagy dolgokat csinálni... sokszor csak kis lépések is nagyon sokat segítenek, egy like gomb a webáruház termékeire vagy éppen egy rajongói oldal, kezdeti lépésként például tökéletes. Az a lényeg, hogy tartsuk szem előtt, foglalkozzunk vele és kövessük, hogy mi történik benne, még mindenki jó időben van, de lépni most vagy mostanában kell!


Szeretnék értesülni az e-commerce.blog.hu új bejegyzéseiről.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Szólj hozzá!

Címkék: facebook online marketing közösségi marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://e-commerce.blog.hu/api/trackback/id/tr252076198

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

E-commerce - Kereskedj JÓL a weben!

Hasznos blog webáruház fejlesztésén gondolkodó cégeknek vállalkozásoknak. Kikerülhető csapdák melyeket a nem kompetens cégek jelentenek és bizonyítottan működő eszközök, melyekkel a profit növelhető. Felület e-kereskedőknek tapasztalataik megosztására.
További kérdések, információk: horvath@webseo.hu

OptimumClick PPC Agency Manchester UK

© Horváth Ernő - A blog tartalmát a szerzői jog védi. A bejegyzések bármely része magáncélokra, nem-üzleti jellegű weboldalakhoz változtatás nélkül és a forrásra való pontos és megfelelő hivatkozással ( e-commerce.blog.hu) szabadon másolható, terjeszthető elektronikus és nyomtatott formátumban. Üzleti jellegű felhasználás csak a szerző írásos engedélyével lehetséges, minden jogszerűtlen felhasználás 10.000 Ft+Áfa/szó összegű kártérítést von maga után.

Friss topikok

Linkblog