Keresések a webáruházon belül: Google Analytics Site Search

2010.05.15. 23:50 Ernő007

Már többször is írtam arról, hogy érdemes figyelni a webáruházon belüli keresésekre. A VII. Elektronikus kereskedelem konferencián erről tartottam előadást, illetve azóta egyre többet foglalkozom ezzel a területtel. Így hamarosan pontosabb adatokat tudok majd publikálni!

Addig azonban nézzük meg a Google Analytics Site Search lehetőségét (Webhelyről inított keresés), amivel mindenki követheti a webáruházán belüli kereséseket, feltéve ha a Google Analytics kódja telepítve van az oldalra, illetve ha az egyes kulcsszavak látszanak az URL-ben, mint paraméterek. (Amennyiben a keresésnél eddig nem látszottak a keresési paraméterek az URL-ben, akkor is ezt általában meg lehet oldani, ilyenkor a webáruház fejlesztőjével kell beszélni.)

A profil beállításoknál van lehetőségünk beállítani a webhelyről indított keresést, és meg kell adnunk azt a paramétert amelyik az URL-ben a kulcsszót tárolja, itt van pár példa (query, q, searchstring):

http://www.olajshop.hu/kereses?query=castron+tt&frmsearchsubmit.x=0&frmsearchsubmit.y=0

http://modellfutar.hu/catalogsearch/result/?q=traxxas+revo

http://www.petnet.hu/index.php?m=productlist&mode=search&searchstring=acana+large

A fenti paraméter(eke)t pedig a megadott helyen el kell helyezni a Google Analytics Beállítások szerkesztésénél.

Amennyiben ezt megcsináltuk, akkor már csak várnunk kell 1-2 hetet, hogy legyen elegendő adat ahhoz, hogy tudjunk dolgozni a keresési paraméterekkel.

Nézzük meg, hogy milyen adatokra számíthatunk a Webhelyrlől indított keresés beállítása után!

  • Mikor használták a látogatók a webhelyről indtott keresést? Vagyis a keresés végrehajtása után a látogatók átlagosan hányszor tekintették meg a keresési eredményeket tartalmazó oldalt.
  • Miben különböznek a keresést végző látogatók a többi látogatóktól? Itt mérni tudjuk az oldalon eltöltött időt, vagy éppen a konverziós arányokat. Az eddigi statisztikákat figyelve, szinte kivétel nélkül kijelenthető, hogy amelyik látogató használta a keresőt az oldalon, az átlagos sokkal nagyobb kedvvel vásárolt, vagyis a konverziós arány a keresőt használók esetében magasabb, mint a keresőt nem használók esetében!
  • Milyen keresési kifejezéseket használtak a látogatók? Ez nem csak egy szám szerinti lista, hanem az Analytics-nél megszokott precízséggel az egyes keresési kifejezésekhez konverziós arányok, tranzakciós számok és tranzakciónként átlagos bevételek is látunk.
  • Honnan indították a látogatók a keresést? A Látogatók valószínűleg ott kezdik el használni a keresőt amikor elakadtak, vagy éppen már rögtön a főoldalon mert ők pontosan tudják, hogy mit keresnek. Szerencsére ezt nem kell találgatni, mert az webhelyről indított keresések erre is megoldást ad. Konkrét statisztika van arról, hogy melyik oldalról használtál a látogatók a keresés funkciók.
  • Mely oldalakra találtak rá a látogatók? A Keresés után a látogatók milyen oldalakra mentek. Ez a statisztika több szempontból is fontos lehet, viszont ahhoz, hogy ezt jól tudjuk használni rettentő sok adat szükséges.

 

Ezeken az adatokon kívül az egyes keresési kulcsszavakhoz a következő statisztikát kaphatjuk meg:

  • Keresésekből való kilépések %-os aránya. Azon kereséseknek a %-os aránya amelyet követően a látogatók elhagyták a weboldalt. Ennek legfőbb oka természetesen az lehet, hogy a kereső nem talált pontos eredményt, vagy éppen nincs is ilyen termékünk. Ha olyan szónál magas ez az arány, amire sokan keresnek, akkor célszerű felülvizsgálni a probléma forrását.
  • Keresési kifejezések pontosításának aránya. Azon kereséseknek a %-os aránya amelyet követően a felhasználók egy másik keresőszóval, vagy ezen keresőszó pontosításával indítottak egy új keresést.
  • A Keresés után eltöltött idő. A keresés után eltöltött időből jól lehet arra következtetni, hogy a felhasználó mennyire talált magának szimpatikus terméket. Ha a keresés után nem sok időt tötött az oldalon, akkor nyilvánvalóan valamilyen probléma merült fel.
  • Keresés mélysége. Ez a paraméter a keresést követően megtekintett weboldalak átlagos számát adja meg nekünk.

 

Akkor, most mindenki kezdje el gyűjteni az adatokat és pár héten belül jelentkezni fogok, remélhetőleg meglepő elemzésekkel a Webhelyről indított keresések vonatkozásában.

Addig is, aki használta már ezt a lehetőséget a Google Analyticsban megírhatná itt a tapasztalatait! Köszönöm!


Szeretnék értesülni az e-commerce.blog.hu új bejegyzéseiről.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Szólj hozzá!

Címkék: google analytics webáruház

A bejegyzés trackback címe:

https://e-commerce.blog.hu/api/trackback/id/tr231981215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

E-commerce - Kereskedj JÓL a weben!

Hasznos blog webáruház fejlesztésén gondolkodó cégeknek vállalkozásoknak. Kikerülhető csapdák melyeket a nem kompetens cégek jelentenek és bizonyítottan működő eszközök, melyekkel a profit növelhető. Felület e-kereskedőknek tapasztalataik megosztására.
További kérdések, információk: horvath@webseo.hu

OptimumClick PPC Agency Manchester UK

© Horváth Ernő - A blog tartalmát a szerzői jog védi. A bejegyzések bármely része magáncélokra, nem-üzleti jellegű weboldalakhoz változtatás nélkül és a forrásra való pontos és megfelelő hivatkozással ( e-commerce.blog.hu) szabadon másolható, terjeszthető elektronikus és nyomtatott formátumban. Üzleti jellegű felhasználás csak a szerző írásos engedélyével lehetséges, minden jogszerűtlen felhasználás 10.000 Ft+Áfa/szó összegű kártérítést von maga után.

Friss topikok

Linkblog