Webáruház hatékonyságnövelés 3.

2010.02.09. 10:00 Ernő007

Hatékonyságnövelő sorozatom harmadik részéhez érkeztünk, öveket becsatolni, szédítő okosságok következnek :)

Ha hűséges vagy adunk neked ajándékot!

Programozás szempontjából sem bonyolult, és offline láthatóan elég jól működik a hűségpont rendszer, ezt használja a legtöbb benzinkút és nagyon sok gyorsátterem lánc is (neveket direkt nem mondok, talán mindenki ismeri). Jelen pillanatban az egyik benzinkút hálózatnál éppen mackóságokat lehet szerezni. Ha azt hisszük, hogy csak nekik megy, akkor nagyot tévedünk! Tőlünk függ, hogy vásárlói aktivitás után (ajánlj minket barátaidnak, regisztrálj be), vagy vásárlásokat követően adunk pontokat, amelyekt nyilván csak nálunk költhetnek el. Szintén rajtunk múlik, hogy a pontokat Forintosítva lehet felhasználni vagy éppen csak exkluzív egyedi termékeket lehet vele vásárolni, amit sehogy máshogy nem kaphat meg, csak úgy ha összegyűjti hűségpontjait és azt vásárolja le. Én személy szerint az utóbbit egy kicsit jobbnak érzem, lásd offline is így megy a mackókkal.

 

Ajándékozz utalványt webáruházunkból!

Szintén nagyon kevés webshop képes erre, hogy utalványt lehessen benne vásárolni. Ha kevésbé sokat szeretnénk programozni, akkor termékként jelenítjük meg az utalalványt, melyet meg lehet vásárolni úgy, mint egy sima terméket. Ha pedig profin szeretnénk csinálni, akkor ezt a rendszerre bízzuk és hagyjuk hogy ő maga intézze az utalványok kezelését. Természetesen ha a rendszerre bízzuk akkor nagyobb mozgásterünk van hiszen a felhasználó egyedi utalványértéket is meg tud adni. Az utalványok sok esetben lehetnek hatékonyak, de tartsuk szem előtt, hogy ehhez olyan webáruházra van szükségünk amelyik bizonyos termékkört vagy nagyon széles termékkört árul, hogy az utalvány vevője biztos legyen abban, hogy aki megkapja az majd le tudja vásárolni! Az utalványokkal még ennyi plusszt is elérünk, hogy a vevő előre kifizet egy terméket amit még sem vett, tehát cash-flow szempontjából az utalvány a legjobb amit egy vásárló vehet nálunk!

 

Nem elég látványosak a képek? Dobd fel őket videóval!

A legtöbb webáruházban unalmas képek fogadják az embert, persze van ahol a képek kevésbé unalmasak, mert mondjuk a monitoron nem fekete képernyő van, hanem valami természetkép vagy egyéb megoldással vannak feldobva, de a mai sávszélességek mellett nem feltétlenül kell leragadnunk a képeknél. (És most nem a weboldalon sétáló beöltöztetett figurára gondolok, aki kínosan próbál valami vicceset csinálni... ) Ott van nekünk a Youtube, ahol szinte minden fent van, de a vásárlók maguktól nem fogják kitalálni, hogy vajon van-e ilyenk videó a Youtube-on. Ezért nekünk kell cselekedni és a felhasználónak megmutatni, hogy mit nyer valójában a termékkel! Vannak már olyan kiegészítők amelyek a termék neve alapján kikeresik a Youtube-ról a kapcsolódó videókat és azokat megjelenítik a termék adatlapon. Természetesen lehet manuálisan is belinkelni a videókat a lényeg, hogy jól látható helyen legyen! Döbbenetes, hogy miket képesek az emberek a Youtube oldalon végignézni! Pl. ezt az Ipod Touch kicsomagolásáról szóló videót több, mint 531.000-en nézték meg. És ha már a látogató virtuálisan kicsomagolta a terméket, akkor miért ne venné meg, hogy élőben is átélhesse ezt az élményt? :)

 

Túl sok a szakszöveg? A laikusok nem értik, a profik meg ez alapján döntenek? Vajon mit tegyél?

Sok esetben ismerős a probléma, ugye? HDMI, Full HD, HD Ready, Oled... hogy csak a legaktuálisabb szavakat említsem... az embereknek általában fogalmuk sincsen, hogy mi a különbség, természetesen csinálhatunk egy magyarázat boxot, ahol szépen le van írva az egyes szavak jelentése, de mindezt akár automatizálhatjuk is! Húzd ide az egeret, ha a HDMI érdekel, de akár rá is kattinthatsz! Mit is jelent ez? Ha a termék leírásában megjelenik az adott szó, akkor a webshop motor rögtön linkké alakítja át és rákattintva el lehet jutni a teljes leírásig, de ha minket csak egy rövidebb definíció érdekel, akkor pár másodpercig a link fölött hagyva az egeret egy felugró kis ablakban pár mondatos magyarázat olvasható az adott szóról. Természetesen meg lehet ezt csinálni manuálisan is, ekkor minden termék leírását módosítani és linkelgetni kell, tehát sokkal jobb, ha ezt a webshop motorra hagyjuk. Ráadásul ha hozzáveszünk egy új szót a magyarázathoz, akkor nem kell átnézni az összes eddigi terméket, hanem mindent a webshop motor megold. Az már csak "mellékes" hogy a weboldalon belüli linkek száma SEO szempontjából sem elhanyagolható!


Szeretnék értesülni az e-commerce.blog.hu új bejegyzéseiről.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Szólj hozzá!

Címkék: webáruház webáruház marketing webáruház hatékonyság

A bejegyzés trackback címe:

https://e-commerce.blog.hu/api/trackback/id/tr251738492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

E-commerce - Kereskedj JÓL a weben!

Hasznos blog webáruház fejlesztésén gondolkodó cégeknek vállalkozásoknak. Kikerülhető csapdák melyeket a nem kompetens cégek jelentenek és bizonyítottan működő eszközök, melyekkel a profit növelhető. Felület e-kereskedőknek tapasztalataik megosztására.
További kérdések, információk: horvath@webseo.hu

OptimumClick PPC Agency Manchester UK

© Horváth Ernő - A blog tartalmát a szerzői jog védi. A bejegyzések bármely része magáncélokra, nem-üzleti jellegű weboldalakhoz változtatás nélkül és a forrásra való pontos és megfelelő hivatkozással ( e-commerce.blog.hu) szabadon másolható, terjeszthető elektronikus és nyomtatott formátumban. Üzleti jellegű felhasználás csak a szerző írásos engedélyével lehetséges, minden jogszerűtlen felhasználás 10.000 Ft+Áfa/szó összegű kártérítést von maga után.

Friss topikok

Linkblog