Webáruház hatékonyságnövelés 2.

2010.02.08. 10:12 Ernő007

Webáruház hatékonyságnövelés sorozat második része. Az első részt ide kattintva érheted el!

Tedd fel kérdésedet a termékkel kapcsolatban!

A legtöbb webáruház nem ad lehetőséget arra, hogy a termék adatlapján egy egyszerű form segítségévek lehessen kérdezni az adott termékről! Sok esetben ilyenkor a felhasználók e-mailt írnak az áruház üzemeltetőinek, vagy éppen felhívják őket telefonon. Ezzel csak az a probléma, hogy a nem igazodik a 2010-es trendekhez, lehet, hogy többen is felteszik ugyanazt a kérdést és a felhasználók nem látják a mások által feltett kérdéseket. Tehát csináljunk egy külön formot arra, hogy a termék adatlapon tudjon a felhasználó kérdezni, és a válaszunk is a termék adatlapon látszódjon! Még professzionálisabb, ha a választ a felhasználó automatikusan e-mailben is megkapja, de a többi látogató számára is örök időkre az oldalon marad a válasszal együtt, így előbb-utóbb a felhasználói döntést erősen segítő adatbázisunk születik.

 

Vásárolj még X Forintért és ingyen szállítunk!

Szintén egy nem túl bonyolult marketing fogás arra hogy hogyan növeljük a kosár értékét, hogy a vevő és az eladó is jól járjon! A kosarak egy részének értéke nem éri el az ingyenes szállítás értékét, ilyenkor a szállításhoz hozzáadódik még 990-1500 Ft, amely a vevőt terheli és növeli az általa választott termék árát. Ha már úgyis vásárol nálunk, akkor miért ne járna jobban? Miért dobna ki az ablakon 1500 Ft-ot ha helyette kaphat is valamit? Ilyenkor ha magunk hívjuk fel a vevő figyelmét rá, hogy még milyen értékben kell vásárolni az ingyenes házhozszállításért, akkor azzal csak nyerünk. Ha igazán professzionálisan akarjuk csinálni, akkor akár konkrét terméket is ajánlhatuk a vevőnek amivel eléri az ingyenes szállítás határát. Ezzel a marketing megoldással azért vigyáznunk is kell, hiszen ha 1600 Ft kell még az ingyenes szállításhoz és ő vásárol 1600 Ft-ért terméket akkor mi kevésbé jártunk jól...

 

Követő e-mailekkel a hatékonyabb kapcsolattartásért!

Jobb esetben webáruház rendszerünk az alap funkcionalitások mellett még sok egyéb dolgot is tárol az egyes vásárlókról, például, hogy mit felejtett a kosarában vagy éppen a kívánság listáján. Ha azt látjuk, hogy a felhasználó magára hagyta a kosarát, akkor annak több oka is lehet, de sokszor saját fülemmel hallottam, hogy a felhasználók azt hitték, hogy azzal, hogy kosárba tették a terméket már meg is rendelték, és várták a kiszállítást (persze címet nem adtak meg, hogy hova tehát nem tudom hogy gondolták....) ezzel modullal ezt el lehet kerülni, hiszen a felhasználó pár nappal a kosár elhagyás után értesül arról, hogy "Segíthetünk?". A követő e-mailek nem csak erre használhatóak, hanem automatikusan tudják köszönteni a felhasználók névnapjuk, vagy születésnapjuk alkalmából (bár az igazi az lenne, ha az ismerőseik születésnapja előtt küldenének egy emlékeztetőt néhány ajándék ötlettel... talán majd ez is megvalósul valamikor.) Ha igazán profi rendszer szeretnénk, akkor akár kimutatást is lehet automatikusan készíteni arról, hogy a követő e-mail hatására hányan vásárolták meg végül elhagyott kosarukat.

 

Tedd láthatóvá a termék előnyét

Kutatások bebizonyították, hogy a termék képet nézik meg először a felhasználók és csak utána a nevét, illetve a többi paramétert, logikusnak tűnik tehát a termék képen megjeleníteni az aktuális előnyt vagy bármilyen kiemelkedően fontos információt! Ha igazán professzionálisak akarunk lenni, akkor többféle "plecsnivel" dolgozunk a termékek esetében, pl. 10% akció, már csak 8 db van, már csak 2 napig akciós! A termék címkéket szépen el lehet helyezni virtuálisan a termék képe felett, tehát nem kell a termék képét átalakítani, ha szeretnénk vizuálisan is megjeleníteni az előnyöket. Az alábbiakban két példát is mutatok ezekre a "plecsnikre" használjuk őket bizalommal, mert irányítja a felhasználókat!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Második kép forrása: PetNet.hu kutyatáp webáruház.


Szeretnék értesülni az e-commerce.blog.hu új bejegyzéseiről.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Szólj hozzá!

Címkék: online marketing webáruház marketing webáruház hatékonyság

A bejegyzés trackback címe:

https://e-commerce.blog.hu/api/trackback/id/tr931734513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

E-commerce - Kereskedj JÓL a weben!

Hasznos blog webáruház fejlesztésén gondolkodó cégeknek vállalkozásoknak. Kikerülhető csapdák melyeket a nem kompetens cégek jelentenek és bizonyítottan működő eszközök, melyekkel a profit növelhető. Felület e-kereskedőknek tapasztalataik megosztására.
További kérdések, információk: horvath@webseo.hu

OptimumClick PPC Agency Manchester UK

© Horváth Ernő - A blog tartalmát a szerzői jog védi. A bejegyzések bármely része magáncélokra, nem-üzleti jellegű weboldalakhoz változtatás nélkül és a forrásra való pontos és megfelelő hivatkozással ( e-commerce.blog.hu) szabadon másolható, terjeszthető elektronikus és nyomtatott formátumban. Üzleti jellegű felhasználás csak a szerző írásos engedélyével lehetséges, minden jogszerűtlen felhasználás 10.000 Ft+Áfa/szó összegű kártérítést von maga után.

Friss topikok

Linkblog