Webáruház hatékonyságnövelés 1.

2010.02.06. 16:05 Ernő007

A Webáruház hatékonyságnövelés sorozatot azért indítom útjára, mert sokan nem is tudják, hogy milyen lehetőségek rejlenek a webáruház szoftverekben amelyet nem használnak ki. Sokszor a webáruház motor készítői nem tájékoztatják őket, hogy mit kellene csinálni, mert ők sem követik a trendeket, vagy nem is érdekük a trendeket követni!

Gyűjts minél több ajánlást és hagyd, hogy a vásárlóid terjesszék linkedet!

Lehet, hogy nagyon triviálisnak tűnik, de sokan mégsem használják ki annak lehetőségét, hogy egy egyszerű vagy bonyolultabb ajánlati modult beépítsenek a webáruházba. Természetesen ez akkor igazán hatékony, ha az ajánlót valamivel díjazzuk tehát nem ingyen végzi el segítő munkáját nekünk. Sikeres stratégia lehet, ha az ajánló 5 vagy 10 ajánlott és beregisztrált felhasználó után kedvezményes kupont kap, mondjuk 5-10% értékben, de a kupon felhasználását köthetjük akár egy minimum összeghe (30.000 feletti vásárlás esetében) vagy ha teljesen biztosra akarunk menni, akkor az ajánló csak akkor kap kupont ha az ajánlott emberek is regisztráltak és vásároltak a webruházban. Természetesen másféle struktúrát is ki lehet találni, de a webáruházak többsége semmilyen ajánlási lehetőséget sem használ ki.

 

Irányítsd vevőid értékelését!

Kutatások bebizonyították, hogy a vásárlói visszajelzések még akkor is pozitív hatással vannak webáruház konverziós arányára, ha azok negatívak (legalább látszik rajtuk, hogy nem az áruház tulajdonosai írták). Ugyanakkor a legtöbben azért nem hagynak értékelést, mert nem tudják, hogy mit írjanak. Ezért nekünk webáruház tulajdonosoknak kell irányítani azt, hogy miről írjanak értékelést a vevők. A következő webáruház értékelési szisztémával biztosan több értékelést fognak leadni a vásárlók, hiszen csak kattintgatniuk kell, illetve vezetjük őket, hogy mit szeretnénk, ha értékeljenek.

Igaz a kép angol nyelvű, de nem nehéz kitalálni, hogy mit valósít meg! Nem csak szövegesen írhatunk megjegyzést, hanem bejelölhetjük, hogy mit tartunk előnynek a termék esetében (anyaga, minősége, színe) és mit tartunk hátránynak (ára, értékem színe). Nem csak simán megjelölhetjük 1-5 csillaggal a terméket, hanem többféle szempont ajaápján tudunk csillagozni (esetünkben minőség, ár, érték). Külön kérdés szól arról, hogy ajánlanád-e a terméket barátaidnak, illetve lehetőség van az adott értékelés megosztására a legtöbbet használt közösségi oldalakon.

Illetve van még egy lehetőség, amely most a képen nem látszik, de nagyon hasznos, hogy lehet "jelenteni" mások által hagyott értékelést, amennyiben úgy érezzük, hogy a másik értékelése nem tartozik a termékhez vagy éppen nem releváns. Ez a fajta értékelés sokkal több lehetőséget rejt magába, mint az eddig megszokott megoldások.

 

Értesítsd vevőidet ha változik a termék!

Vajon lehet annál jobb és egyszerűbb marketinget kitalálni, mint hogy maguk a lehetséges vevők iratkozzanak fel egy termékre? Pedig az áruházak 90%-a ezt a lehtőséget is kihagyja. Elekronikai termékek esetében igen gyakori, hogy az ár az idővel csökken, így lehet, hogy előbb-utóbb elér egy olyan szintet amelyet a vevő már hajlandó kifizetni érte és megveszi az adott terméket, de ha nem hagyjuk meg a lehetőséget, hogy a vevő értesítést kérjen, akkor szinte biztos, hogy nem fog naponta visszanézni, hogy vajon változott-e az ár. Azon kívül, hogy a vevőket tudjuk értesíteni ez a modul még arra is kítűnő, hogy megtudjuk melyik termékek érdeklik a vevőket! De nem csak az ár változása esetén használhatjuk kitűnően ezt a modult, hanem akkor is, ha a termék éppen nincs raktáron és ha beszerzésre kerül, akkor már mehet is az értesítés a vevőnek, hogy meg lehet vásárolni! Természetesen minden kiküldött levélben el kell helyeznünk egy leiratkozás linket, hogy ha a termék már mégsem érdekli a vevőt akkor le tudjon iratkozni erről a szolgáltatásról!

 

 


Szeretnék értesülni az e-commerce.blog.hu új bejegyzéseiről.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Szólj hozzá!

Címkék: online marketing webáruház webáruház marketing webáruház hatékonyság

A bejegyzés trackback címe:

https://e-commerce.blog.hu/api/trackback/id/tr931734299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

E-commerce - Kereskedj JÓL a weben!

Hasznos blog webáruház fejlesztésén gondolkodó cégeknek vállalkozásoknak. Kikerülhető csapdák melyeket a nem kompetens cégek jelentenek és bizonyítottan működő eszközök, melyekkel a profit növelhető. Felület e-kereskedőknek tapasztalataik megosztására.
További kérdések, információk: horvath@webseo.hu

OptimumClick PPC Agency Manchester UK

© Horváth Ernő - A blog tartalmát a szerzői jog védi. A bejegyzések bármely része magáncélokra, nem-üzleti jellegű weboldalakhoz változtatás nélkül és a forrásra való pontos és megfelelő hivatkozással ( e-commerce.blog.hu) szabadon másolható, terjeszthető elektronikus és nyomtatott formátumban. Üzleti jellegű felhasználás csak a szerző írásos engedélyével lehetséges, minden jogszerűtlen felhasználás 10.000 Ft+Áfa/szó összegű kártérítést von maga után.

Friss topikok

Linkblog