Ha egy webáruház akciós...

2010.01.04. 08:48 Ernő007

2010-es év első bejegyzését egy kis elméleti számítással kezdeném. Teszem ezt azért, mert az egyik webáruház készítéssel foglalkozó cég weboldalán a minap felfedeztem azt, hogy áraikat 20%-kal növelik január 15-e után. Az árnövelés alapvetően nem probléma, szinte mindennek emelkedik az ára, viszont az már probléma, hogy ezzel próbálják meg arra sarkallni a leendő vásárlóikat, hogy MOST szerződjenek!

Persze jó ugyanazt a szolgáltatást megkapni most olcsóbban, mint később drágábban, de egy webáruház esetében nem az ár kellene, hogy döntési prioritás legyen, illetve az sem teljesen biztos, hogy MOST kell beleugrani rögtön egy webáruház készítésébe mert most olcsóbb. Egy webáruház sohasem egy "valami" amit egyszer megveszünk, hanem egy folyamatosan pénzt termelő gépezet, illet az tud lenni. Viszont ha olyan gépezetet veszünk amelyik elromlik, vagy kevésbé hatékony, akkor hosszútávon súlyosan megfizetjük annak az árát hogy valamit olcsóbban vettünk.

Ebben a bejegyzásben most nem arról lesz szó, hogy mennyire jó vagy nem jó így hirdetnie magát egy webáruház készítő cégnek, hanem arról, hogy mennyire tud drágább lenni egy olcsóbb webáruház.

Nagy rendszerek esetében például elterjedt a szoftver bevezetések előtt a TCO (Total Cost of ownership (tükörfordításban): a tulajdonlás teljes költsége) megvizsgálása, mert ez sokkal komplexebb képet ad arról, hogy mennyibe is kerül egy rendszer nekünk hosszútávon. Egyetlen egy szoftver esetében sem tudunk úgy kalkulálni, hogy van egy egyszeri díj és és utána nincsen semmi.

A teljességi igény nélkül nézzük meg, hogy milyen költségek jelentkezhetnek amelyek beleszámítanak a TCO-ba (sajnos nincsen magyar fordítása a szócikknek, így én próbálkozom meg vele), merthogy az tisztán látszik, hogy a bekerülés költsége az csak egy dolog a kb 15-ből. Természetesen egy webáruház esetében nem minden pont valósul meg, de a legtöbb igen. Nézzük azokat a pontokat amelyek tapasztalatom szerint problélmásak szoktak lenni:

  • Szerver Hardware és Szoftver - Milyen hardware szükséges a webáruház futtatásához, milyen szoftver környezet szükséges hozzá, ezek licencelésének költségei.
  • Garanciák és Licencelési költségek - Magának a webáruháznak a Garanciája meddig és mire terjed ki? További licencek mennyibe kerülnek. 
  • Rizikófaktorok (sérülékenységek, javítócsomagok és későbbi licencek ) - További nem ismert költségek, melyek miatt
  • Tesztelés költsége - Az átadott szoftver tesztelésére fordított idő, mint költség.
  • Leállások, hibákból eredő költségek - Ebben benne vannak a tervezett és nem tervezett leállások. Nyilván ameddig áll az áruház addig bevételt nem termel, tehát ezen költségek is ide számítanak.
  • Mentés, visszállítás - Mentések költsége, az esetleg visszaállítások költsége.
  • Auditálás költsége - Külső és belső auditálás, pl. biztonsági elemzés
  • Továbbfejlesztések, Cserék és Rendszer "kivezetésének" költsége - A folyamatos továbbfejesztések várható költsége, az egyes rendszerelemek cseréje vagy továbbfejlesztése, pl. növekvő látógatószám esetében nagyobb hardware kell, illetve egy idő után a rendszer cseréje is szükséges lesz egy fejlettebbre.

Tehát amikor egy webáruház olcsóbb akkor általában csak maga a szoftver olcsóbb, egyik másik paraméter sem kerül kevesebbe, viszont nagyon sok egyéb költség van még, ami nincse felmérve akkor amikor a választás az "akciós ár" miatt történik!

A TCO számításánál nagyon könnyen kijöhet az, hogy az olcsóbb sokkal drágább és nem csak hosszútávon, hogy hanem rövid távon is, és akkor még a hatékonyságról nem is beszéltünk. Következő bejegyzésem az ár és hatékonyság viszonyáról fog szólni egy webáruház szoftver esetében.

Mindig hosszútávon gondolkozzunk, mert egy webáruházat senki sem 2-3 hónapra fejlesztet, illetve vegyük figyelembe, hogy egy webáruház az befektetés és nem költség.


Szeretnék értesülni az e-commerce.blog.hu új bejegyzéseiről.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

59 komment

Címkék: webáruház webáruház készítés webáruház marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://e-commerce.blog.hu/api/trackback/id/tr101644196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bognár L · http://seo-keresooptimalizalas.bognarstudio.hu/ 2010.01.04. 22:38:47

Off
Vajon az Ernő Cukrászda termékei hogy fogynak és mennyibe kerülnek?
www.bognarstudio.hu/blog/archives/63
Éretlen tréfámmal csupán Boldog új évet és sok sikert akartam kívánni! :-)

Netkreativ · http://www.netkreativ.hu 2010.01.05. 08:27:13

Ernő köszi a reklámot és a sziven döfést :-)
Pedig eddig elég korrekten áltam hozzád, mind1.

Nagyon jó amit leírtál és tényleg okos embernek hihet aki elolvassa de hétköznapi ember nem érti meg. Te és a másik konkurenciánk érdekes és profinak tűnő egyetemi jegyzetekkel próbáltok ismertséget szerezni, de szerintem ez nem jó.

Konferenciákon is próbáltál te és a másik nagy konkurencia vérprofi lenni külsőre, de sokan azt se tudták eszik vagy isszák amiket mondtok :-)
De komolyan az egyik hölgy mellettem megjegyezte, hogy unalmas és nem érthető.

Szóval én nem is szállok fel erre a "ki tud még bonyolultabban írni" versenybe, nekem normál kedves magyar emberek az ügyfeleim akik értik a szavam.

Én egyszerűen írom le és kapom a pozitív visszajelzéseket, hogy jól és közérthetően írok.

Az árral kapcsolatban te is tudod, hogy 1 millió alatt mindenki ingyenes alapokkal dolgozik. Én már évek óta nem emelem az áraimat és sajnos ezt meg is éreztem. Ti nem csak a plussz hozzátett szolgáltatásokért kértek pénzt, hanem az ingyenes motorért is ami nem korrekt szerintem.

Mind1, aki úgy látja jónak kérje tőled többszörös áron a webáruházát.

A bognarstudios linkhez kapcs:
Van neked egy táskás ügyfeled, akit lassan lekörőzünk az én ügyfelemmel. Pár hónap elég volt, hogy beérjünk titeket, szóval nem lehet rossz amit csinálunk :-)

Netkreativ · http://www.netkreativ.hu 2010.01.05. 08:27:39

Azért ne haragudj Ernő, csak gondoltam megmondom neked a te hibáid is :-)

Azért gondolom haverok maradunk :-)

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2010.01.05. 09:06:29

@Bognár L: Örülök, hogy olvasod a blogomat!
Titkos a recept így az alapanyagok és összetevők is titkosak, az ár nagyon változó, de az Ernő cukrászda termékei jól fogynak.

A bejegyzésednek azért örültem, mert még emlékszel ilyen régi postjaimra is :)

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2010.01.05. 09:06:29

@Netkreativ: Direkt NEM írtam ki, hogy melyik cégről van szó, és amúgy lehetett volna más cég is nem csak a Tied, de ha így magadra vetted, akkor sajnálom, pedig cikkem apropója nem az volt, hogy elkezdjek mutogatni egy konkurensre, hogy Ők emeltek árat fúj-fúj... mert mindenki emelt ahogy látom, vagy hamarosan fog.

Cikkem apropója továbbra is az, hogy maga a webáruház ára teljesen irreleváns, és az embereknek nem a szerint kellene dönteni, de általában mégis ezekszerint cselekednek! Ez nem biztos, hogy neked rossz!!!! Vagy igen???

"Hétköznapi ember" nem érti meg azt, hogy milyen költségekre kell még gondolni a webáruház készítésénél? Kérlek... bocsánat, hogy elmondok ELŐRE mindent és felkészítem az embereket! Az a probléma, hogy SENKI sem mondja el, hogy biztonsági mentés, SENKI sem mondja el, hogy várható upgrade költségek, ezek a "hétköznapi emberek" általában mindig utólag szembesülnek a költségekkel és oda van beépítve sok cég profitja, pontosan ugyanúgy ahogyan a nyomtató is 13.000 Ft és a patron is 13.000 Ft, nyilván a nyomtató nem ennyibe kerül, de mivel a patron folyamatosan kell, ezért ott rövid időn belül nagyon sok pénzt el lehet költeni... pedig a nyomtató kezdetben (ahogy a webáruház is néhány helyen) nagyon olcsó volt!

Ezt ne haragudj, de azért sértésnek veszem, hogy "vérprofi lennei külsőre".... mert ez feltételezi, hogy nem vagyunk azok, ebben a megfogalmazásban.

Érdekes, én is pozitív visszajelzéseket kapok... hogy én legalább mondok valami újat a konferenciákon és a jól lerágott csontot mondom el máshogy... ezt ne vedd magadra nem ellened szól!

Érdekel, hogy miből gondolod, hogy mi nem csak a plussz hozzátett szolgáltatásokért kérünk pénzt, hanem az ingyenes motorért is?
Illetve az is érdekelne, hogy milyen ingyenes motorra épül pl a PokerFaces.hu a Cserebere.hu vagy az OrganicMission.hu :)

Igen, kérjen tőlünk akár többszörös áron ajánlatot és keresse vele a sokszorosát rövid idő alatt! Én ebben nem látok problémát...

Érdekelne, hogy mit értesz az alatt, hogy lekörözünk titeket, vagyis a táskás ügyfelemet. Arra gondolsz, hogy "laptop táska" szóra ők első helyen vannak, a te ügyfeled, meg a második helyen? Ettől most ők akkor le vannak körözve????

Látod ezért szomorú bizonyos szempontból a dolog! Mert ez így megint félrevezető lehet:
- honnan tudod, hogy náluk mennyi a konverziós arány?
- honnan tudod, hogy abban az áruházban mennyi időt töltenek el a nézelődők, hogy viszonyítani tudnál, hogy mennyire körözted le őket?
- honnan tudod, hogy náluk milyen más kulcsszavakra még hányan jönnek be vásárolni?
- honnan tudod, hogy az az áruház mennyi volt, mennyi a fenntartási költsége és mekkora profit jön ki belőle?

Mihály, semmi probléma, szívesen látlak a blogomon és nyugodtan írhatsz bármilyen kommentet mindig be fogom engedni!

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2010.01.05. 09:34:56

Bocs Ernő, egy picit nekem is bonyolult, átlathatatlan nekem is a bejegyzés. De legalább jönnek a kommentek, legközelebb jobb lesz.

ryo 2010.01.05. 11:57:49

Szerintem meg teljesen átlátható és érthető a dolog, talán azért tűnhet bonyolultnak mert ezekről tényleg sehol sem beszél senki, egészen addig amíg előjönnek ezek a problémák, amikor a fejlesztő cég általában ártatlan fejet vágva közli az ügyfelekkel hogy ja még ez meg ja még az is van.

Netkreativ · http://www.netkreativ.hu 2010.01.06. 11:48:28

Akkor rendben :-)
Én nem haragszom rád, minden ok.

Próbálj meg kevesebb profi szakszót használni, emberhez beszélj és nem lesz gond. Hasznosak és jók az írásaid csak ha kevesen értik meg akkor nem jut el az üzenet.

További sikeres blogolást!

És 1 tanács, ne kóstolgasd közvetve se a konkurenciáid mert mindenki mindenkit monitoroz! Én senkit nem fogok negatívan feltűntetni :-)

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2010.01.06. 11:56:14

Direkt nem szoktam kokurenciát említeni és jelen esetben sem tettem név szerint.

Tudom, hogy mindenki mindenkit monitoroz, de amúgy sem járható út az, hogy másokról mindenfélét mond az ember... még akkor is ha van véleménye, vagy kialakult benne valami.

Nehéz megtalálni az egyensúlyt, hogy hasznos infót is átadj, meg ne is legyen túl szakmai, egyszer így sikerül egy bejegyzés, másszor pedig úgy.

Netkreativ · http://www.netkreativ.hu 2010.01.06. 18:03:14

Szívemből kívánom (de komolyan) hogy megtaláld az egyensúlyt, mert szerintem hasznosak a cikkeid. Mindenkinek fejlődnie kell, neked nekem és az olvasóidnak is.

Akkor szentabéke Ernő? :-)

TF112 2010.01.07. 14:18:41

netkreatív: szia, nálatok ki van téve kiemelt partnernek az arukereso, argep, kirakat. mit csináltatok nekik ha a fejlesztést nem?

Netkreativ · http://www.netkreativ.hu 2010.01.08. 19:50:53

A termékmegosztó rendszerünk képes az összes rendszerrel felvenni a kapcsolatot és akár az egész terméktörzset átrakni. Mind a három céggel szerződésünk van. A logók azért vannak kinnt hogy minden kedves érdeklődő lássa milyen lehetőségeket kínálunk.

TF112 2010.01.20. 09:20:36

Mi az az összes rendszer, mit csinál ez pontosan? Lehet erről infót találni valahol?

Netkreativ · http://www.netkreativ.hu 2010.01.20. 13:59:23

Összes rendszer alatt Arukereso, Argep, Kirakat ... rendszereket értem.

Holnap tárgyalok a Vatera vezető értékesítőjével és ha megegyezünk, akkor ezentúl Vatera.hu-ra is automatikusan kerülhetnek ki temékcsoportok.

grofakos · http://www.zoldhetfo.com/blog/online_vasarlas_elonyei 2010.01.21. 09:57:46

Kinek és milyen termékcsoportjai kerülnének ki a Vaterára?

TF112 2010.01.21. 15:00:21

honnan kerülhetnek ki?

Petnetman · Http://www.petnet.hu 2010.01.24. 17:00:07

@Netkreativ: az nálatok egy komoly fícsör hogy ezekre az áröszehasolnító oldalakra írtok egy XML kimenetet? ettől van partnerség?

Pontosítsunk mert úgy látszik van aki nem érti:
Az említett cégek szerződéskötés után átadják a kimeneteiket az ügyfélnek, hogy ahhoz az ügyfél hozzáilleszthesse a saját webshopját. DE figyelem, ezt a szolgáltatást csak az használhatja aki szerződött partnere a kirakatnak vagy a többinek. Jól mondom? Így a Fícsör is csak akkor érték a partnernek, ha szerződik az említett cégekkel...

Egyébként meg úgy savazzátok egymást ahogy akarjátok, de miért kell nekem ezt olvasnom itt egy blogban? :(

Ernő cikke nem rólatok szólt hanem a döntési helyzetről, amit egy új vállalkozó pusztán pénzkérdésnek ítélhet meg helytelenül, ennyi...

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2010.01.24. 17:02:53

@Petnetman: Annyiban Netkreatív-nak igaza van, hogy éppen az ő egyik ilyen akciójuk ihlette ezt a bejegyzést, de ez már amúgy is ért régebb óta más cégek miatt!
Amire akartam utalni és most is mondom, hogy nem kellene aszerint választani webshopot, hogy most éppen melyik az akciós...

Netkreativ · http://www.netkreativ.hu 2010.01.25. 13:53:02

Petnet : Téged azon a WSZ-en a szivembe zártalak. Te egy olyan figura vagy aki miatt nyílik az emberek kezében a bicska. Magyarul te egy nagy farok vagy ;-)

A lényeg, hogy mi ugyanazt nyomjuk amit webseoék és a többi csak mi piszokul jó áron dolgozunk. Ha ez fáj neked és Ernő haverodnak, ez van :-)

Megérdemelnéd, hogy bedurrantsak egy állatkajás üzltet és lenyomjalak picit a keresőkben :-)

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2010.01.25. 15:05:40

@Netkreativ: Már elnézést, de kezdünk eléggé személyeskedni, ami valahogy nem tartozik a bloghoz!

De ha már így megint személyeskedünk, akkor miért probléma az, hogy valaki ki is mondja azt amit gondol? Ráadásul ahogy látod eléggé vállalja is... névvel címmel mindennel együtt!

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2010.01.25. 15:05:48

@Netkreativ:
"A lényeg, hogy mi ugyanazt nyomjuk amit webseoék és a többi csak mi piszokul jó áron dolgozunk. Ha ez fáj neked és Ernő haverodnak, ez van :-)"

Mondjuk ezzel azért vitatkoznék... például mi nem Template Monsterről letöltött template-t adunk a webáruház mellé, hanem teljesen egyedileg megtervezzük a grafikáját... vagy neked a kettő egy és ugyanaz?

Petnetman · Http://www.petnet.hu 2010.01.25. 15:14:48

@Netkreativ: szerintem vegyél vissza és ne személyeskedj, ez itt egy szkmai blog, nem rólad szól, nem te vagy az érdekes...

Netkreativ · http://www.netkreativ.hu 2010.01.25. 15:34:23

Kedves Nagyonokos Ernő,

Amíg te legóztál, vagy főiskolán voltál én már 2000-ben a templatek ellen emeltem fel a szavam a régi munkahelyemen. Az amerikai főnököm mindenáron azt szerette volna és nekem sikerült lebeszélnem róla.

Soha nem fogok temlatekkel dolgozni mert nem egyedi megoldás. Mi először konzultálunk az ügyféllel, utána készítünk pár egyedi változatot és a legjobban tetszőt tökéletesen kidolgozzuk. Utána jön a programozóm aki Joomla vagy Magento alatt felnyomja az alaprendszert elkészíti az egyedi szoftvereket és utána megint az enyém a pálya.

Petnetman: Engem nem érdekelsz te se meg az Ernő haverod se. Csak próbálok rávilágítani, hogy nem Ernő találta ki a spanyolviaszt, téged pedig ha jól emlékszem majdnem megköveztek a decemberi wsz gyűlésen mert olyan elragadó személyiség vagy :-)

Barna László · http://www.creacommedia.hu 2010.01.25. 16:11:20

Vki leírná az 1 milla alatti áruházmodulokat amit "mindenki használ" Joolmla alá is van, akkor ott az OsCommere és a Wpress alá is van már.
A webshop Experték is ilyennel nyomják? Mert ott pl. alap cucc 400k, egyéb modulokkal sincs sztem egy milla.
Vagy ezek szerint a hazai webáruházak átskinelt free motorok? Vagy attól függ kinek mennyiért lehet eladni?
Most a lényeg a hazai áruházaknál, hogy fogyasztóvédelem ne büntessen....

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2010.01.25. 16:22:07

@Netkreativ:
Nagyon örülök, hogy nem templatekkel dolgoztok! Sajnos nekem elég template jellegűek voltak a webáruházaitok, illetve egyik ügyfeletek, mintha mondta volna hogy ezzel dolgztok, de természetesen meggyőzhető vagyok, hogy ti is egyedi designnal dolgoztok! :)

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2010.01.25. 16:28:44

@Barna László:

Huh, ezt most inkább nem írnám le, mert kicsit hosszú lenne.
Webshopexperts-ék Joomlával nyomják, de elvileg nagyon sok saját fejlesztésük van, mivel én nem vagyok otthon Joomlban, ezért nem tudom eldönteni!

1M alatt általában átszkinnel free motorok vannak, vagy olyan egyedi fejlesztések, amelyeket inkább nem érdemes megvenned, mert... olyanok :(

Illetve nyilván az is szempont, hogy ki milyen hozzáadott értéket tud mögé tenni, amivel értékesebb az elkészült egész.

Barna László · http://www.creacommedia.hu 2010.01.25. 16:54:02

@Ernő (WebSEO):
Kérdés, hogy kisebb cégeknél megéri-e ez az ár, illetve az egyedi ösztönző moduloké s a SEO nyomja meg így az árat?

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2010.01.25. 17:07:55

@Barna László:

Az a tapasztalatunk, hogy aki ennél kevesebbet költ az nem is "gondolja komolyan", hogy webshopot szeretne, illetve nem megfelelő tervezéssel olyan webshopot alkot, amelyik hiába van kint, nem termel bevételt.

Nem le akarom az embereket beszélni a webáruházról, de sokuk beleölnek többszázezret, de utána a marketingre már nincsen keretük... így meg még a webáruházra fordított pénz sem jön vissza. És azért valljuk be, jelen pillanatban azért már elég sokan nagyon jó webáruházakkal szerepelnek a piacon...

Abban az összegben, amit én mondtam még a SEO benne sincsen! :)

Netkreativ · http://www.netkreativ.hu 2010.01.25. 17:49:22

Ernővel egyetértek annyi különbséggel, hogy kb. ugyanazt a funkcionáló egységet kapod pl. tőlünk sokkal kedvezőbb áron. Mi kis válallkozás vagyunk, szabadúszó programozókkal. Ahol tudjuk minimalizáljuk a költségeinket.

Joomla és joomla között is különbség van. Például Webshopexperts-ék nagyon király egyedi szoftvereket fejlesztettek rá. Olyan szinten javított, tovább fejlesztett, hogy már nem lehet joomlának nevezni.

Amúgy átlagban 300-500 ezer ft netto ár között már nagyon jó webáruházat lehet indítani. Ebben minden benne van a keresőmarketingig kivéve egyedi fejlesztéseket.

Egyedi fejlesztéseket mi is vállalunk de azok már szinte minden esetben milliós összegek.

Petnetman · Http://www.petnet.hu 2010.01.25. 17:49:36

@Netkreativ: csak, hogy tisztán lássunk: kövezésről szó sem volt, max a szervező részéről, aki megpróbálta hülyének nézni a meghívottakat, akik nem ingyen mentek oda hanem fizettek érte...

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2010.01.25. 17:56:53

@Netkreativ:

Teljesen más a cégeink célkitűzése nem is értem, hogy miért akarjuk összehasonlítani őket.

TF112 2010.01.26. 09:44:01

Tudtok mondani olyan céget aki a színvonalasabb árösszehasonlító portálok egyikét programozta?

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2010.01.26. 10:46:18

@TF112: Amennyire tudom az árösszehasonlító oldalakat saját programozókkal csináltatták a cégek, és nem outsourceolták (ez de szép magyar szó). Tehát olyan céget nem fogsz találni, amelyik valamelyik ilyen portált csinálta, maximum egyes programozókat akik dolgoztak ilyen projekteken.

TF112 2010.01.27. 08:23:31

Akkor olyan cég/személy aki készített színvonalas e-commrece alkalmazást? Színvonalas alatt modern grafikát, navigációt, technológiákat értek. A navigáció ne merüljön ki egy alap kategória nézetben, legyen okos kereső, faceted search, stb. Tehát nem egy átberhelt joomla, zencart stb. hanem egy olyan alkalmazás ami alapján valószínüsíthető, hogy egy mai trendeknek megfelelő piacteret el tudnak készíteni. köszi a figyelmet.

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2010.01.27. 08:41:05

@TF112:
Ez nagyon nehéz kérdés, mert most úgy kellene válaszolnom, hogy a saját cégemet is beleveszem vagy sem? :)

Mondjuk ha beleveszem, akkor ott a Cserebere.hu amit mi készítettünk habár az új tulajdonos már levette a linket róla, technikilailag és design szemontjából nem tartom rossznak de lehetne rajta javítani. A keresőre akkor nem fókuszáltunk annyira, mert a megrendelő ezt nem tartotta fontosnak...
Teljesen más vonalról, de ismerem azt az embert, aki a Vaterának a keresés részét írta, tehát ha pontosan olyan kereső kell akkor :)

Tegnap pont azzal a grafikus csapattal találkoztam akik a következő portálokat csinálták: www.poll-r.hu www.futrinka.hu www.zin.hu.
Ott van a Rung András (ergomania.blog.hu) aki a web ergonómia területén szinte az egyetlen hazai szakember.
Össze lehet állítani egy nagyon profi csapatot egy ilyen projektre most csak arra akartam célozni.

Ha mindenképpen olyan nagy és profi céget keresel, aki már valószínűsíthetően csinált ilyen projektet, akkor személy szerint a BigFish-t tudom ajánlani. Azt nem tudom, hogy van-e ilyen referenciájuk mert ugye mindenkinek a legjobb referenciái mindig titkosak, de ott általában házon belül oldják meg a feladatokat és nem csak úgy fogják és kiszervezik valahova.
Akik egy LIbri.hu méretű projektet meg tudnak csinálni, azok szerintem képesek nagyon komoly e-commerce portált alkotni!

Netkreativ · http://www.netkreativ.hu 2010.01.27. 22:28:02

TF112 : Mi készítünk egyedi szoftvereket PHP Smarty alapokon. Eléggé jól skálázható, rugalmas lehetőségek vannak. Készítettünk már cégkatalógust, webkamerás streaminf chat-et vagy 3D flash effektes webáruház katalógust is.

A nagyhal is jó de ezek a cégek már anyagiakban mérve nehéz bombázók. Nagyhal, szegfű és társai inkább politikai és multi cégek kiszolgálói tízmilliós árakon :-(

Persze lehetem volna nagy stílű és méltathattam volna őket (amúgy jók) csak megfizethetetlenek magyar cégeknek.

TF112 2010.01.27. 22:35:12

Én a librinél nem láttam semmilyen komoly feature-t. Az a tipikus uncsi kategorinézetes áruház, nem? A design nem rossz, de azért egy kirakat.hu -nak csak profibb a design-ja is, nem? Vagy csak nekem tetszik jobban? És ott megvannak azok a funkciók amikről beszéltem pl. trendi navigáció, termékösszehasonlítás. Mi a véleményed?

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2010.01.27. 22:40:20

@TF112: A két oldalt nem lehet összehasonlítani!
Egyik árösszehasonlító másik egy webshop! Te most olyan céget kérdeztél tőlem, akik meg tudnának oldani egy ekkora projektet korrektül!
Ezek a rendszerek amelyeket írsz, Kirakat.hu és társai saját belső fejlesztéseken alapulnak... nem egy cég csinálta egy másiknak projekt alapon.(legalábbis ahogyan én tudom)

Az, hogy vannak szűrések nem nagy feature, habár jól néz ki, Magento-ban is vannak szűrések alapból. Nem értem a felvetésed!

TF112 2010.01.27. 22:44:12

@Netkreativ: melyik referenciátok nem joomla alapú egyedi fejlesztés?

TF112 2010.01.27. 23:05:53

@Ernő (WebSEO): Az a felvetésem, hogy amit ajánlottál oldalt, az nem tartalmazza az általam említett feature-öket és így nem győznek meg arról, hogy képesek ilyet készíteni. Ezt erősíti bennem az is, hogy jelenleg csak egy e-commerce jellegű site van kinn náluk a referenciáknál és az ez, tehát ezt tartják a legütősebbnek. Lényeg a lényeg, hogy az után nyomozok, hogy van-e olyan fejlesztő cég vagy személy akiknél a referenciák között található, minőségben és komplexitásban hasonló portál mint pl. kirakat, depo, olcsobbat, shopmania.

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2010.01.27. 23:06:44

@TF112: Mit szólsz a Virgo-hoz? Akik az iwiw-et fejlesztik? :)

Petnetman · Http://www.petnet.hu 2010.01.28. 11:02:26

@TF112: keress meg emilben(emilcím a petneten), tudok ajánlani olyat aki cool desigert aki jó fejlesztői gárdával dolgozik, de nem publikus. a saját oldalam is velük csináltattam, képesek arra amit te szeretnél.

Netkreativ · http://www.netkreativ.hu 2010.01.31. 10:23:50

A komolynak mondott cégek tuti kb. 20% jutalékot adnak az ajánlónak, azért kerül egyoldal 5 millióba. Vigyázz!

Kérj be 10 árajánlatot, dobd ki a 3 legolcsóbbat és a 3 legdrágábbat aki csak leakar húzni anyagilag. A maradék 4 között lesz a megfelelő cég.

TF112 2010.02.01. 07:15:16

De komoly cégeknél sem látok olyan referenciákat amik alapján el tudnám képzelni, hogy megtudják valósítani amit szeretnék. Azok az oldalak amik meg tetszenek azok állítólag nem külső céggel készítették az oldalukat. Nem értem, oda tenyésztik ezeket a feljesztőket? :)

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2010.02.01. 07:25:42

@TF112: Van rendszerterved, vagy projekt specifikációd vagy valamilyen írásos anyag amely az alapján amit elmondasz legalább 80-120 oldal? :)
Ezt azért kérdezem, mert egy rendszertervhez kevés programozói tudás szükséges, ugyanakkor egy ilyen alapján már meg lehet becsülni, hogy mekkora a projekt és ha minden jól meg van tervezve előre, akkor nem is olyan nehéz megvalósítani, hiszen a programozók csak azt csinálják, hogy a magyar nyelvet árfordítják php-re.

TF112 2010.02.01. 09:31:49

Nincs és ezért keresnék olyat akinél van már referenciába ilyen komplexitású alkalmazás, tehát képesek tervezni is.

Petnetman · Http://www.petnet.hu 2010.02.01. 11:42:15

@TF112: Szia, rossz a koncepciód :(
így nem fogsz találni csapatot a fejlesztésedre.

Neked kell kristálytisztán látni mit szeretnél, ha kell zárkózz be egy hétre és vesd papírra az egészet, aztán kell valaki aki ebből rendszertervet gyúr (akár tetszik akár nem ez a fejlesztésed alapja, és ennek ára vetekszik a programozókra költendő pénzzel). A rendszertervező igen sok pénzt spórolhat neked, vagy költhet el látatlanul (ha valamit rosszul szervez akkor a fejlesztői meló akár a többszöröse is lehet amit persze ki kell fizetni...)
és ezzel az anyaggal lehet leülni a programozók elé.

Nomármost ha komplett csapatot keresel akkor a nagyoknál fogsz kikötni, sok pénzért, ha időt és energiát fektetsz bele akkor meg tudsz keresni erre csapatot. DE: az hogy valakinek van ilyen témályú fejlesztése nem garancia, mintahogan bármelyik jó programozó képes megírni az alkalmazást egy jó rendszerterv alapján.

ezzel nem árt tisztában lenned...

Petnetman · Http://www.petnet.hu 2010.02.02. 19:41:51

@Netkreativ: Csak én is érdeklődnék, mielőtt elsikkad, mert komolyan érdekel:

TF112 2010.01.27. 22:44:12
@Netkreativ: melyik referenciátok nem joomla alapú egyedi fejlesztés?

Netkreativ · http://www.netkreativ.hu 2010.02.03. 21:48:34

@Petnetman: Az alábbiak PHP alapú egyedi szoftverek:

uzletreklam.eu/
www.eastcity.hu/

Volt még több is de most ez jutott eszembe hirtelen. Most egy angol speeddating oldalt kezdünk egyedi programozással.

Netkreativ · http://www.netkreativ.hu 2010.02.09. 15:21:45

Az Eastcity php alapú egyedi fejlesztésünk.Saját kód nem ingyenes cms. Ezért akár több százezer webáruházat is képes kezelni.

Hetes 2010.02.14. 14:36:10

Nem hiszem, hogy egy szakmai blogban ne lehetne szakkifejezéseket használni, pláne úgy, hogy a poszt írója meg is magyarázza a szót. Ha a "hétköznapi emberek" alatt azt értjük, hogy nem tud olvasni és szöveget értelmezni, akkor ez esetben én nem feltétlenül szeretném őket az ügyfeleim között tudni azért, mert nem tudok tőlük annyit kérni, amennyi időt rájuk kell fordítanom (tapasztalat). Persze egy élőszóban elhangzó prezentáció is más.
De hogy konkrétan is hozzászóljak az eredeti témához:
Nekem Ernő olyan ajánlatot adott, amiből látható volt miért és mennyit kell fizetnem. Ezt bő egy órás konzultáció előzte meg, így tudta, hogy az általam leírt (lehet, hogy nem teljesen szakszerű) specifikáció milyen igényeket takar. Ezt rajta kívül még egy webshop fejlesztő cégtől kaptuk meg így (a megkeresett ötből) és ennek a cégnek a képviselője nem kommentelt itt.
Nekem mint megrendelőnek teljesen mindegy, hogy minden bitet saját kézzel pöckölt-e valaki a helyére vagy egy os rendszert fejleszt-e tovább. Nekem a saját elképzeléseimnek megfelelő, jól működő, üzembiztos webshop kell elfogadható áron. Amiben persze benne van a fejlesztő szakmai tudása is. És tájékozódunk a későbbi költségekről is: karbantartás, bővítés...

Netkreativ · http://www.netkreativ.hu 2010.02.16. 18:50:33

Hetes : Teljesen igazad van, ezért találkozom én is minden érdeklődővel személyesen. Csak így lehet megtudni mi a feladat és mit kell használni. Én azt gondolom 2010ben a személyes találkozó már nem számít extrának :-)

A topicban inkább azon folyt a párbeszéd, hogy ha X cég ugyanazt eltudja készíteni mint Y cég, akkor mi a különbség. Igazából csak a cégnév és az arc, más nem :-)

Hetes 2010.02.22. 08:22:56

@Netkreativ: Király, hogy 1etértünk! Tényleg nem nagy extra szerintem sem 2009-ben a személyes találkozó. A szomorú valóság viszont: összesen 7 -általunk a weblapjuk, blogjuk és konferencia előadásuk alapján komolynak ítélt- cégtől kértünk ajánlatot. 3an vették a fáradságot, hogy találkozzanak velünk és 1 cég telefonon tett fel 1-2 kérdést. 1 cég kb. 4-5 hét múlva küldött ajánlatot, 1 kb. 2-3 hét múlva. Az árak x és 2x között mozogtak. Ez nekem, mint megrendelőnek azért lényeges különbség 7 számjegynél :)
Sosem fog kiderülni, hogy a cégek el tudják-e készíteni ugyan azt, mivel csak egytől rendeltük meg a munkát. De csak abból a háromból tudtunk választani, akikkel beszéltünk, mert a többiek ajánlata nem adott választ az igényeinkre, nem is nagyon értettük őket (és nem a szakkifejezések miatt). Volt, aki modullistát küldött, volt aki azt mondta, hogy y és z vagy 2z hozzá az egyedi fejlesztés.
Ha egyszer blogírásra adnám a fejem, hetekig lenne témám ebből az egy mozzanatból ami csak az első lépés.
Amúgy sajnos mi még nem találkoztunk személyesen -bár a listánkon voltatok- pedig biztosan érdekes lett volna beszélgetni.

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2010.02.22. 09:39:13

@Hetes: Érdekes a problémakör, amit felvetettél. De ha azt mondanám, hogy mi mindig minden ajánlatkérésre válaszoltunk 1-2 nap alatt akkor hazudnék! Volt, hogy én is 1-2 hetet csúsztam, amikor olyan volt éppen...

Legutóbb például a weboldalunkon keresztül jött visszahívás kérés reggel 8-kor, mivel Szfehérváron két tárgyaláson is volt délután kettőkör hívtam vissza az ügyfelet, aki addigra már megállapodott egy másik céggel...
Egyszer hívta a vezetékes számunkat, akkor éppen nem vette fel senki sem, és ennyi.. mondjuk ezt is túlzásnak érzem azért :)
6 órás reakció időnk volt éppen akkor.

De nem egy ügyféltől hallom vissza azt amit te írtál most! Általában maga az ügyfél meséli el a személyes találkozón félig kicsit panaszkodva, hogy ő azt nem érti, hogy ha 10 helyről kér be ajánlatot, akkor miért csak 3-4 cég mozdul rá!? Ezekszerint ennyire jól megy a webbusiness piac? :)
Pedig ennyire azért nem megy jól :)

Atisp · http://www.netgo.hu 2010.02.23. 22:18:48

Mi csinálunk 1 M alatt és felett is webáruházakat. A bonyolultságtól függ az ár mindig. Sablon motorokkal egyáltalán nem dolgozunk. Saját keretrendszer van. A bejegyzésben leírtak teljesen érthetőek, szerintem is azokkal minden cégnek számolnia kell. Azt tény sajnos, hogy mi nem tudunk 200K-ért webáruházat csinálni (nem is tudom, hogy ki csinál ennyiért, csak tippjeim vannak). Gyakran bukunk is emiatt projektet, mikor 1 M közeli projektet valaki 200K-ért vállalja be helyettünk. Szerintem ilyen olcsón bevállalni nagyon bátor dolog, hiszen ennyibe még az se nagyon fér bele, hogy alaposan felmérje valaki a pontos feladatot. Ha viszont ezek nincsenek tisztázva, attól még a Megrendelőnek nem lesz kevesebb igénye, ami szerintem gyakran feszültséghez vezethet és kényszerhelyzetekbe futhat ki.

Atisp · http://www.netgo.hu 2010.02.23. 22:50:26

Mi csinálunk 1 M alatt és felett is webáruházakat. A bonyolultságtól függ az ár mindig. Sablon motorokkal egyáltalán nem dolgozunk. Saját keretrendszer van. A bejegyzésben leírtak teljesen érthetőek, szerintem is azokkal minden cégnek számolnia kell. Azt tény sajnos, hogy mi nem tudunk 200K-ért webáruházat csinálni (nem is tudom, hogy ki csinál ennyiért, csak tippjeim vannak). Gyakran bukunk is emiatt projektet, mikor 1 M közeli projektet valaki 200K-ért vállalja be helyettünk. Szerintem ilyen olcsón bevállalni nagyon bátor dolog, hiszen ennyibe még az se nagyon fér bele, hogy alaposan felmérje valaki a pontos feladatot. Ha viszont ezek nincsenek tisztázva, attól még a Megrendelőnek nem lesz kevesebb igénye, ami szerintem gyakran feszültséghez vezethet és kényszerhelyzetekbe futhat ki.

E-commerce - Kereskedj JÓL a weben!

Hasznos blog webáruház fejlesztésén gondolkodó cégeknek vállalkozásoknak. Kikerülhető csapdák melyeket a nem kompetens cégek jelentenek és bizonyítottan működő eszközök, melyekkel a profit növelhető. Felület e-kereskedőknek tapasztalataik megosztására.
További kérdések, információk: horvath@webseo.hu

OptimumClick PPC Agency Manchester UK

© Horváth Ernő - A blog tartalmát a szerzői jog védi. A bejegyzések bármely része magáncélokra, nem-üzleti jellegű weboldalakhoz változtatás nélkül és a forrásra való pontos és megfelelő hivatkozással ( e-commerce.blog.hu) szabadon másolható, terjeszthető elektronikus és nyomtatott formátumban. Üzleti jellegű felhasználás csak a szerző írásos engedélyével lehetséges, minden jogszerűtlen felhasználás 10.000 Ft+Áfa/szó összegű kártérítést von maga után.

Friss topikok

Linkblog