Nincsen jó webáruház tartalom nélkül...

2009.12.28. 15:36 Ernő007

A webáruház mágikus eszköz tud lenni egy vállalkozás kezében, de csak akkor ha valóban tudja használni, és energiát fordít rá. Nagyon sok tipikus hiba van, amellyel egy amúgy jó webáruházat el lehet rontani. Az egyik ilyen hiba a tartalom hiánya, amely jelen esetben több dolgot is jelenthet (B2C webáruházak esetében vizsgálódom most):

  • Termékek hiánya: Nagyon kevés termék van a webáruházban, pl. több olyan termékcsoport is van amelyik üres és nincsen benne egy termék sem vagy egy terméktípusból csak 1-2 van így nincsen igazi választék.
     
  • Készlet hiánya: A termékek többsége mellett ki van írva, hogy nem szállítható, vagy nem rendelhető (ennél sokkal rosszabb az, ha ki van írva, hogy rendelhető és utána miután a vásárló már megrendelte a terméket mondjuk, hogy nincsen az adott termék és nem is lesz)
     
  • Megfelelő minőségű és méretű képek hiánya: Amikor a vásárló besétál egy offline boltba ami először megfogja a figyelmét a termék esetében az általában a termék kinézete és csak közelebb menve tudja megnézni, hogy mit is tud, mekkora benne a merevlemez, stb. Habár technikai cikkek esetében kevésbé számít a kinézet, mint a tudás egy termék designja igenis fontos döntési szempont vétel esetében. Ha nincsen kép, akkor a vásárló nem fogja megvenni a terméke, vagy csak igen extrém esetekben. Sok esetben a termék képeken kívül segíthet még ha mondjuk van termék videó is használat közben, vagy mondjuk több oldalról is megnézhetjük, akár teljesen 360 fokban körbe is járhatjuk a terméket.
     
  • Termék ár hiánya, vagy ár változás jogának fenntartása rendelés után: Pár áruházban még megtalálható az ilyen jellegű "webáruház menedzselés", hogy egy termék ára majd csak akkor derül ki, ha a vásárló már megvette. Ez semennyire sem mondható profinak, mindamellett, hogy nem is törvényes. Ha pedig nincsen ár, akkor a vásárló nem fogja a fáradságot venni, hogy rákérdezzen, hogy akkor mennyibe is kerül a termék.
     
  • Termék leírás vagy termék jellemzők hiánya: A legtöb termék esetében a leírás kirtikusan fontos. A legtöbb webáruház ezt felejti el! Van 1 termék fotó, van termék ár és termék név, de leírása más nem található a terméknek! Pedig ha ilyen nincsen, akkor a vásárlók nagyon nehezen tudnak választani, ilyen esetben csak olyan vásárlókra számíthatunk, akik az adott terméket keresik és pontosan be tudják azonosítani. De még ekkor sem lehetünk biztosak a vásárlásban, illetve az is lehet, hogy a felhasználók nagyon sok kérdést fognak feltenni a termékkel kapcsolatban, vagy telefonon vagy e-mailben, ami előbb-utóbb kevésbé költéghatékony üzemeltetéshez vezet. De a látogatók többsége nem szokott kérdezni, ha nincsen meg az információ megy máshova, ahol megtalálja könnyen!
     
  • Termék paraméterek vagy Termék előnyök: A vásárlók egy része nem tud a paraméterek alapján dönteni, 160Gb HDD és 2,16Ghz CPU vagy 250Gb HDD és 1,9Ghz. Melyik termék lenne előnyösebb számára? Azonban ha a paramétereket leordítjuk "használatra", akkor már sokkal könnyebb a döntés pl. "irodai munkára", "játékra", "szövegszerkesztésre". A látogatók egy részét nem a paraméterek hozzák lázba, hanem tudják, hogy mire szeretnék használni a terméket, és ehhez illeszkedő termék előnyöket keresnek. Az ilyen jellegű kategórizálás főleg a még "nem biztos" vásárlókból nagy arányban képes vevőket konvertálni. Természetesen előfordulhat, hogy minden terméknél más és más előnyöket kell kiemelni! 

Példák a fentiekre:

Beszédes termékleírás: (http://www.babamamajatek.hu)

 

 

 Elégtelen termékszám, üres kategóriák (http://www.nante.hu)

 

Hosszú termékleírás, több kép és videó a termékről (www.modellfutar.hu)

 

Termékleírás változat ugyanarra a termékre (https://allateledelcentrum.hu)

 

 

 

 

 

és (http://www.petnet.hu)

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzést hamarosan még frissítem!

 


Szeretnék értesülni az e-commerce.blog.hu új bejegyzéseiről.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Szólj hozzá!

Címkék: webáruház webáruház készítés webáruház marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://e-commerce.blog.hu/api/trackback/id/tr141628486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

E-commerce - Kereskedj JÓL a weben!

Hasznos blog webáruház fejlesztésén gondolkodó cégeknek vállalkozásoknak. Kikerülhető csapdák melyeket a nem kompetens cégek jelentenek és bizonyítottan működő eszközök, melyekkel a profit növelhető. Felület e-kereskedőknek tapasztalataik megosztására.
További kérdések, információk: horvath@webseo.hu

OptimumClick PPC Agency Manchester UK

© Horváth Ernő - A blog tartalmát a szerzői jog védi. A bejegyzések bármely része magáncélokra, nem-üzleti jellegű weboldalakhoz változtatás nélkül és a forrásra való pontos és megfelelő hivatkozással ( e-commerce.blog.hu) szabadon másolható, terjeszthető elektronikus és nyomtatott formátumban. Üzleti jellegű felhasználás csak a szerző írásos engedélyével lehetséges, minden jogszerűtlen felhasználás 10.000 Ft+Áfa/szó összegű kártérítést von maga után.

Friss topikok

Linkblog