Az RTL Klub (web)Csillaga

2009.12.24. 23:38 Ernő007

A Netkutatások Blogon akadtam rá arra a grafikonra amelyik a TV2 és az RTL Klub látogatóstatisztikáit mutatja Google adatbankokból:

Úgy gondolom, hogy a grafikon magáért beszél, 2009 szeptembere óta masszív erősödés mutatkozik az rtlklub.hu forgalmában, amely a Benkő feleséget keres és a Csillag születik műsoroknak köszönhető jórészt véleményem szerint, és a Google szerint is, habár Benkő kevésbé mozgatta meg az embereket, mint a Csillag Születik.

A grafikonon is látszik, hogy a Csillag Születik műsorra többen voltak kíváncsiak, mint Benkőre, holott a hírekben nagyjából azonos megjelenési számot produkált a lantművész úr nő keresése.

Még egy grafikont érdemes megvizsgálni, hogy összerakjuk a képet, ez pedig a két évvel ezelőtti Csillag Születik:

Ez alapján látható, hogy a mostani Csillag Születik háromszor akkora rákeresést hozott, mint a két évvel ezelőtti változat. (Igaz akkor egymás hátára nőttek a Megasztárok és a Csillag Születikek... )

A dolgok és amit mögötte vannak:

  • Nem célom teljesértékű médiaelemzést elkészíteni az egyik csatorna számára, és nem is vagyok média elemző.
  • Ugyanakkor tökéletesen megfigyelhető tendencia, hogy az RTL Klub a net felé fordult, és minden igyekezetével oda szeretne betörni.
  • Megvásárolta a Netpiac.hu webáruházat még annó
  • Kialakította az RTLmost.hu weboldalt ahol a régebbi műsorokat lehet visszanézni (habár nagyon nem szimpatikus, hogy Silverlight technológiát használ + ha 2 percnél tovább szeretnél nézni egy műsort, akkor be kell lépned)
  • A Csillag Születik alatt kialakított egy "Webcsillag Születik" oldalt.
  • A döntőt Twitteren keresztül és végig lehetett követni, habár aki a Twitterért volt felelős ő nem volt túlzottan bőbeszédű de akkor is szándékosan a netre vitte a műsort, és sokan hiába nézték a tv-t bekapcsolták a netet is mellé.
  • A Ustream TV segítségével online streamelte a döntőt amely így 8000-10000 helyre jutott el, de nem ám az adást, hanem a "lihegő"-nek nevezett belső helységet, amely így exkluzív tartalmat mutatott meg és jól mérhető volt, hogy kiket érdekelt a dolog.

Erről csak és kizárólag azért írtam, mert nagyon jól látható egy csatorna net felé fordulása, amely úgy gondolom, hogy példa kell hogy legyen más cégek számára is. Hiába van nekem egy országos tv adásom, ha a netre nem figyelek, akkor potenciális nézőket fogok veszíteni! Abba most ne menjünk bele, hogy az RTL Klub általában magasabb nézőszámokat produkált, mint a Tv2, mert a netes társadalomért folyó harcban ennek nem sok köze van!

Nem mondom, hogy mesterien felépített online kampányról van szó, hiszen például RTLHírek.hu oldalnak nagyon kicsi a látogatottsága ahhoz képest, hogy minden Híradó közben többször is elhangzik a domain név, amely további exkluzív tartalmakat kínál. (mellesleg a site most pont nekem nem jön be...)

Ha a webet 2009 2010-ben egy országos tv sem hagyhatja figyelmen kívül, akkor Te miért tennéd ezt a saját vállalkozásodban???


Szeretnék értesülni az e-commerce.blog.hu új bejegyzéseiről.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Szólj hozzá!

Címkék: online marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://e-commerce.blog.hu/api/trackback/id/tr241621592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

E-commerce - Kereskedj JÓL a weben!

Hasznos blog webáruház fejlesztésén gondolkodó cégeknek vállalkozásoknak. Kikerülhető csapdák melyeket a nem kompetens cégek jelentenek és bizonyítottan működő eszközök, melyekkel a profit növelhető. Felület e-kereskedőknek tapasztalataik megosztására.
További kérdések, információk: horvath@webseo.hu

OptimumClick PPC Agency Manchester UK

© Horváth Ernő - A blog tartalmát a szerzői jog védi. A bejegyzések bármely része magáncélokra, nem-üzleti jellegű weboldalakhoz változtatás nélkül és a forrásra való pontos és megfelelő hivatkozással ( e-commerce.blog.hu) szabadon másolható, terjeszthető elektronikus és nyomtatott formátumban. Üzleti jellegű felhasználás csak a szerző írásos engedélyével lehetséges, minden jogszerűtlen felhasználás 10.000 Ft+Áfa/szó összegű kártérítést von maga után.

Friss topikok

Linkblog