Mennyit számít egy jó webshop motor a Keresőoptimalizálásban?

2009.12.20. 10:17 Ernő007

Legutosó projektünkben egy hagyományos weboldalt cseréltünk le webshopra, egészen pontosan ez az a projekt: Rokon Sport sportfelszerelés webáruháza. Az eddigi projektjeink esetében vagy egy új webáruházat készítettünk, vagy egy másik már meglévő webshopot cseréltünk le (általában sajátot újítottunk fel), és így nem volt annyira látványos az eredmény 7 nap után. A mostani eset azonban 5-7 nap alatt megmutatta, hogy egy weboldalt lecserélni egy webshopra mennyire megéri.

Amikor a keresőoptimalizálásról beszélünk, akkor alapvetően két lehetőségünk van, vagy az oldalon végzünk változtatásokat (on-site optimization) vagy pedig külső oldalakról (off-site optimization). A külső oldalakról történő optimalizálás nem csak linkelést jelent és már a linkeken belül sem csak "linkelek mindenhova, ahova tudok". 

Jelen esetben semmilyen off-site optimalizálást nem végeztünk, csak pusztán a Magento webshop motor alap SEO lehetőségeit használtuk ki. Szeretném tehát kihangsúlyozni, hogy egyelőre még csak az alap beállításokat végeztük el az oldalon. Az eredményre mi magunk sem számítottunk, hogy ennyire látványos lesz, de nagyon jól mutatja azt, hogy miért éri meg webáruházra váltani egy weboldalról.

Amennyiben az összképet nézzük, akkor is látszik, hogy az átállás után (piros téglalappal jelölt nap) 5-7 napra rá elkezdett drasztikusan nőni a forgalom.

Ez azonban nem mutatja teljesen jól azt, hogy a Google kereső irányából mekkora volt a változás, a következő grafikon csak a Google.hu kereső irányából mutatja az egyedi látogatók változását.

A kétkedők itt még mindig azt mondják, hogy OK, de nagyon sokan a Google keresőből úgy jönnek az oldalra, hogy beírják a cég nevét, tehát az a grafikon, hogy így nőtt a Google irányából a forgalom önmagában még nem használható, nekik készült a következő, még látványosabb grafikon, ahol kiszűrtük a keresési kulcsszavak közül azokat melyek a cég nevére utalnak, tehát a ténylegesen pozitív hatás ezen a grafikonon látszik.

A fenti grafikonok alapján látható, hogy a webáruház előtt a keresőkből csupán az oldal és az üzlet nevével találtak el, azonban a webáruház elindítása után már konkrét termék nevekkel és kategória nevekkel találják meg sokkal többen a Rokon Sportot.


Szeretnék értesülni az e-commerce.blog.hu új bejegyzéseiről.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Szólj hozzá!

Címkék: keresőoptimalizálás online marketing webáruház webáruház készítés

A bejegyzés trackback címe:

https://e-commerce.blog.hu/api/trackback/id/tr191610456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

E-commerce - Kereskedj JÓL a weben!

Hasznos blog webáruház fejlesztésén gondolkodó cégeknek vállalkozásoknak. Kikerülhető csapdák melyeket a nem kompetens cégek jelentenek és bizonyítottan működő eszközök, melyekkel a profit növelhető. Felület e-kereskedőknek tapasztalataik megosztására.
További kérdések, információk: horvath@webseo.hu

OptimumClick PPC Agency Manchester UK

© Horváth Ernő - A blog tartalmát a szerzői jog védi. A bejegyzések bármely része magáncélokra, nem-üzleti jellegű weboldalakhoz változtatás nélkül és a forrásra való pontos és megfelelő hivatkozással ( e-commerce.blog.hu) szabadon másolható, terjeszthető elektronikus és nyomtatott formátumban. Üzleti jellegű felhasználás csak a szerző írásos engedélyével lehetséges, minden jogszerűtlen felhasználás 10.000 Ft+Áfa/szó összegű kártérítést von maga után.

Friss topikok

Linkblog