Karácsonyi Google Adwords hirdetés mustra, még most bele lehet húzni!

2009.12.13. 11:45 Ernő007

Jön a Karácsony, ami nagyon sok kereskedő álma, hiszen ekkor az embereknek szívesebben nyílik ki a pénztárcájuk. Most ennek a dolognak a morális oldalát ne nézzük... vagyis azt ne, hogy mennyire a pénzről és a költésről szól egyre inkább ez az ünnep, mint a szeretetről. Fogalmazzunk tehát úgy, hogy adott egy helyzet, amikor elég jól el lehet adni, és nézzük meg, hogy ki mennyire felkészült erre!

Első megközelítésben nézzük a karácsonyi ajándék kucsszót:

A Feldobox hirdetése hiába van az első helyen, sajnos nincsen benne semmi karácsonyi, vagyis az ember szemét kevésbbé vonzza, mint mondjuk a második hirdetéd. A Feldobox hirdetésére kattintva az oldalon sem található semmi Karácsonyi, vagyis látszik, hogy ezekhez a hirdetésekhez és magához az oldalhoz sem nyúlt senki, nem vezeti eléggé a látogatót, nincsen az oldalon valami kiemelés, mondjuk, hogy különleges Karácsonyi ajánlatunk, a látogató elveszettnek érezheti magát az oldalon.

Az 1001reklámajándék hirdetése ezzel szemben sokkal professzionálisabb! Egyrészt a hirdetés címe maga a kulcsszó, amire az ember keres, a hirdetés szövegében még van egy meggyőzés, ami bár nem Karácsony specifikus, de jól jön, hogy garantárt 3 napos szállítási idő, és ha az ember rákattint a hirdetésre, akkor rögtön a Karácsonyi ajándékokhoz jut.

Az Alexandra hirdetése is teljesen általános, a Rendeljen akár 90% kedvezménnyel nem áll összhangban azzal, amit az oldalon kommunikálnak a jobb oldali bannerben, mert oda az van írva, hogy 20-80%-os árzuhanás, persze arra a bannerre rá lehet kattintani és akkr elvisz a Karácsonyi ajánlat oldalra, de az még egy plussz kattintás. Pozitív a hirdetés szövegében az 1 napos szállítás, de meg lehetne erősíteni, azzal mondjuk, hogy Karácsony előtt is.

Nézzük a jobb oldali hirdetéseket:

 A bal oldal hirdetései közül az acepromotion hirdetése az első. A hirdetés szövegében szerepel a Karácsonyra szó, de ha felolvassuk magunkban a hirdetés szövegét, akkor úgy hangzik, mint egy nyelvtörő... Céges Karácsonyra ajándékok.. sikerült a Karácsonyra szót valahogy beleszuszakolni a hirdetésbe, csak, hogy ott legyen. Azonban az igazi meglepetés akkor éri az embert, amikor megnyitja az oldalt, hiszen a fejléc kivételével pontosan ugyanazt látja az ember, mint az 1001reklámajándék esetében habár az árak mások, a kapcsolat menüpontban látható, hogy az üzemeltető egy és ugyanaz.

Alatta a Vatera.hu hirdetése, mely Kozmetikumot reklámoz, a hirdetés szövegében többször is utal a Karácsonyra és maga az oldal is, hiszen a termékek neve minden esetben úgy kezdődik "Karácsonyra!". Okos ötlet egy aukciós oldal esetében így kihasználni a Karácsonyi lehetőségeket.

A Dionysos Borház tanfolyama meglepő ajándék lehet. A hirdetés címsorában nincsen karácsony szó, a hirdetés szövegében igen. A hirdetés címsora amúgy kérdés, ami kicsit hatékonyabb, mint a kijelentések, illetve mivel Karácsonykor az emberek általában több bort isznak, azért jó közegben jókor van hirdetve. Az oldal is összhangban áll a hirdets kommunikációjával.

Az 1x1KarancsonyiAjandek.hu reklám címsorában szerepel a Karácsony szó, és az ajándékötletek is, tehát az ember ezen az oldalon tippeket vár, amik mindig jól jönnek Karácsonykor. A szöveges hirdetés nyomatékát a látható URL még szintén megadja, az oldalon belül a hirdetés a a Karácsonyi dolgokhoz visz. A probléma az oldallal viszont az, hogy a termékeknek nincsen ára, hanem ajánlatot lehet kérni, viszont ahhoz, hogy ajánlatot kérjünk meg kell adni egy csomó adatot, ez így ilyen formában nem hatékony. Valamilyen alap árat meg kellene jeleníteni, legalább egy tól-ig mezővel, hogy a látogató amikor fejben összerakja, hogy 100 db ilyenre van szüksége, akkor nagyjából számolhasson a költségekkel. 100-150 Ft? 500-800 Ft?

Kakukktojának számíthat a Sziklakorhaz.hu hirdetése, nekem viszont tetszik (én már meg is látogattam a helyet, igaz korábban). A hidrdetés címe nem megszokott és valóban senki sem számítana rá. Sajnos a hirdetésen itt sincsen kiemelve a Karácsony vagy Karácsonyra szó, csak úgy egy általános ajándék fut, ugyanakkor az oldalon meg van Karácsonyi akció.

Elhibázottnak látom a Takarékpont hirdetését! Aki Karácsonyi ajándékot keres, az nem Személyi kölcsönt keres! Nincsen a hirdetésben semmi karácsonyi, holott egy pénzügyi szolgáltató nagyon szépen meg tudná úgy fogalmazni a hirdetést, hogy bombabiztos siker legyen! De nem így kellene megközelíteni az embereket, aki Karácsonyi ajándékot keres őket teljesen más irányból kellene megközelíten, milyen úton kellene elindulni tehát? Azon embereket kellene megfogni, akiknek van már elképzelésük, de pénzük nincsen, vagy nem elég ahhoz, amit szeretnének vásárolni! A fenti hirdetés véleményem szerint sokkal szimpatikusabb lenne így:

Segítünk az Ajándékozásban
Személyi kölcsön karácsonyra
Gyorsított ügyintéztés 250 fiókban
Takarekpont.hu/Karacsonyi_Akcio

Senki nem a törlesztőrészletet akarja kiszámolni mostanság! Azt szeretné tudni, hogy ha vesz fel hitelt, akkor hozzájuthat-e még Karácsony előtt vagy sem... meg tudja-e venni belőle még az áhított ajándékot vagy sem! Az oldal sikertelenségére csak rájátszik, hogy semmi Karácsonyi hangulata nincsen a hitelfelvételi doboznak, hanem egy szép vitorlás látható a képen, amitől nyilvánvalóan mindenkinek rögtön az jut eszábe, hogy most azonnal fel kell vennem hitelt az ajándékokra!

A Karácsonyi ajándék kulcsszót azt hiszem most kiveséztük, menjünk tovább és finomítsuk a kereséseinket, merthogy az emberek nagy része még a karácsonyi ajándék után különféle kulcsszavakat ír, hogy minél jobban kifejezze azt amit szeretne.

"Karácsonyi ajándék férfiaknak":


Szerszámwebáruház, ügyes! A hirdetés szövege is kiváló, de cak barkácsolós típusoknak jönne be, ugye :) Itt is fut a borház hirdetése, kicsit más szöveggel, kár, hogy a férfi szó nincsen benne. Az Alexandra hirdetése ismét nem túl releváns.

"Karácsonyi ajándék ötlet":

Detektor.detektorbolt.hu hirdetése sajnos semmit sem mond el a termékről, gondolom traffipax detektorrol van szó, igen nyertem arról! Ügyesen operálnak azzal a közhellyel, hogy karácsonykor csak haszontalan dolgokat vásárolunk, ezért végre valami hasznos ajándékot vehetsz. Az oldal kimondottan jó, erősen megy a meggyőzésre és az e-mail cím szerzésre, a BRFK legnagyobb örömére :)

A vazu.hu szintén egy kakukktojásnak tűnik, a hirdetés szövege semmit sem mond el magáról a termékről, amely csak akkor derül ki, ha megnyitod az oldalt, ezért a poént én nem lőném le! De így utólag lehetne sokkal jobb szöveget is írni ennek a terméknek, ami jobban utal a használatára, használhatóságára esetleg előnyeire!

"Karácsonyi háttérképek" és "Karácsonyi Háttérképek" és "karácsonyi dalok letöltése" és :

Tipikus waste of money! Akinek erre megjelenik a hirdetése az most azonnal szégyellje el magát! Ezek az emberek nem terméket keresnek, hanem INGYENES szolgáltatásokat. Növelik a CTR-t és teljesen feleslegesen megjelenik nekik a hirdetésünk!

Senki se csüggedjen, Karácsony után sem áll le az élet hamarosan lesz egy bejegyzés. hogy mire készüljün Karácsony után!


Szeretnék értesülni az e-commerce.blog.hu új bejegyzéseiről.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Szólj hozzá!

Címkék: keresőmarketing online marketing google adwords webáruház marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://e-commerce.blog.hu/api/trackback/id/tr551593877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

E-commerce - Kereskedj JÓL a weben!

Hasznos blog webáruház fejlesztésén gondolkodó cégeknek vállalkozásoknak. Kikerülhető csapdák melyeket a nem kompetens cégek jelentenek és bizonyítottan működő eszközök, melyekkel a profit növelhető. Felület e-kereskedőknek tapasztalataik megosztására.
További kérdések, információk: horvath@webseo.hu

OptimumClick PPC Agency Manchester UK

© Horváth Ernő - A blog tartalmát a szerzői jog védi. A bejegyzések bármely része magáncélokra, nem-üzleti jellegű weboldalakhoz változtatás nélkül és a forrásra való pontos és megfelelő hivatkozással ( e-commerce.blog.hu) szabadon másolható, terjeszthető elektronikus és nyomtatott formátumban. Üzleti jellegű felhasználás csak a szerző írásos engedélyével lehetséges, minden jogszerűtlen felhasználás 10.000 Ft+Áfa/szó összegű kártérítést von maga után.

Friss topikok

Linkblog