Brutálisat bukhatnak a webáruházak, ha erre nem figyelnek!

2009.12.12. 13:06 Ernő007

Habár nagyon sokat olvasok online és offline, hogy hogyan lehet még hatékonyabb webáruházakat üzemeltetni, ugyanakkor erről még sehol sem olvastam! Folyamatosan figyelem a konkurencia kommunikációját is, és ott sem volt még erről szó soha! Holott a dolog annyira egyszerű, hogy félelmetes... és mennyit is bukhatunk vele ha mi nem jól csináljuk???

Mindenki arról beszél, hogy figyeljünk arra, hogy milyen kulcsszavakkal keresnek az emberek az Google keresőben és hogyan találnak el hozzánk. Használjunk szinonímákat és használjuk a többes számot amikor pl. hirdetünk az Adwords-ben. De arról senki sem beszélt eddig, hogy mi van akkor, ha a felhasználók már a mi webshopunkban vannak és ott keresnek valamit.

Ezen post írását tulajdonképpen a Magento webáruház egyik menüpontja ihlette, hiszen a Magento webshop automatikusan tárolja azt, hogy az emberek milyen kulcsszavakkal keresnek a webáruházban, melyik kulcsszóra hány keresést adtak le és hány találat volt az adott keresésre.

Kicsit jobban megvizsgálva az oldalon belüli kereséseket rájöttem arra, hogy az emberek teljesen "más" kulcsszavakat használnak akkor amikor a Google keresőben keresnek és akkor amikor az oldalon belül. Amikor az emberek már az oldalon belül keresnek, akkor bizonyos kulcsszavakat már nem tesznek bele a keresésbe, hanem teljesen oldal specifikus kulcsszavakkal keresnek. Pl. A laptop táska bolt esetében az oldalon található keresőbe már csak a következő szavak kerültek bele: 17", rózsaszín, pink, bőr stb.

Miért is? Hiszen az oldalon belül az ember tudja, hogy már csak laptop táskák, tokok, hátizsákok vannak, teljesen felesleg beleírni ezeket a kulcsszavakat. A Google keresője elég korrektül javítva a hibákat és ad javaslatot arra, hogy a látogató mit keressen inkább, ha hibázik, azonban ugyanez a webshopok esetében már nincsen így. Pl. ha a látogató bicikli szóval keres és nálunk az áruházban a termékkategóriáknál és mindenhol a kerékpár szót használjuk, akkor a látogató mondjuk egy sportszer webáruház esetében nem talál megfelelő terméket, és elhagyja az oldalt, mert azt hiszi, hogy nincsen ilyen termék!

Amennyiben Magento webáruházat használunk, akkor ezt a hibát nagyon egyszerűen ki lehet küszöbölni! Ugyanis a keresőszavak alapján irányítani lehet a látogatót a weboldalon! Tehát ha valaki mondjuk hibásan keres az oldalon, vagy elüt egy karaktert akkor meg lehet adni, hogy milyen kulcsszóra adjon ki találatokat a Magento helyette.

Nézzük meg ez hogyan is működik a gyakorlatban, és milyen lehetőségeink vannak Magento esetében. Ha valaki rákeres például arra, hogy netbook táska, akkor át tudjuk irányítani egy olyan oldalra, ahol össze vannak gyűjtve a netbook táskák, ugyanakkor a netbook szó nem is szerepel is a webáruházban! Vagy ha az ügyfél rossz méretre keres (15,6), akkor el tudjuk irányítani az olyan táskákhoz, amikbe az adott laptop biztosan belefér.

De például aki eddig beírta, hogy asus eee pc erre nem volt találat, ugyanakkor ezt át tudjuk irányítani a max 10" colos táskákra, hiszen ez a gép 7"-os így rögtön azokat a táskákat tudjuk megmutatni a felhasználónak, amikbe belefér ez a gép. Vagy itt van például a következő kifejezés 10 colos, sajnos így nincsen találat, azonban a keresést át tudjuk irányítani a 10"-ra.

A temékeken felül érdekes kifejezések találhatóak még a keresések között, például nyitvatartás, email stb, ezeket a keresések szintén át lehet irányítani azokra az oldalakra, ahol a keresett szavak megtalálhatóak.

Természetesen nem lehet minden lehetőségre példát mutatni, ugyanakkor nem elhanyagolható, hogy hogyan keresnek az emberek a webáruházon belül, figyeljük a keresési kifejezéseket, irányítsuk a felhasználókat ezek alapján a weboldalon, vagy ha szükséges akkor nevezzük át a termékeket, hozzunk létre új kategóriákat vagy a termékek leírását bővítsük azokkal a szavakkal amelyeket a webáruházunkban keresnek és relevánsak az adott termékekre.


Szeretnék értesülni az e-commerce.blog.hu új bejegyzéseiről.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Szólj hozzá!

Címkék: webáruház magento

A bejegyzés trackback címe:

https://e-commerce.blog.hu/api/trackback/id/tr631592279

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

E-commerce - Kereskedj JÓL a weben!

Hasznos blog webáruház fejlesztésén gondolkodó cégeknek vállalkozásoknak. Kikerülhető csapdák melyeket a nem kompetens cégek jelentenek és bizonyítottan működő eszközök, melyekkel a profit növelhető. Felület e-kereskedőknek tapasztalataik megosztására.
További kérdések, információk: horvath@webseo.hu

OptimumClick PPC Agency Manchester UK

© Horváth Ernő - A blog tartalmát a szerzői jog védi. A bejegyzések bármely része magáncélokra, nem-üzleti jellegű weboldalakhoz változtatás nélkül és a forrásra való pontos és megfelelő hivatkozással ( e-commerce.blog.hu) szabadon másolható, terjeszthető elektronikus és nyomtatott formátumban. Üzleti jellegű felhasználás csak a szerző írásos engedélyével lehetséges, minden jogszerűtlen felhasználás 10.000 Ft+Áfa/szó összegű kártérítést von maga után.

Friss topikok

Linkblog

süti beállítások módosítása