Az Affiliate Marketing megváltás vagy öngyilkosság?

2009.12.12. 21:14 Ernő007

A webáruházak szövetsége konferencia után sokan felbuzdultak a "partnerprogram" szó hallatán és septiben elkezdtek szervezkedni hogy lehetőleg még Karácsony előtt elindíthassák a saját kis partnerprogramjukat. Természetesen nem probléma az, ha az ember azonnal elkezd tenni valamit, amikor egy jó ötletet hall, de nagyon nem mindegy, hogy hogyan. Egy fél vagy negyed mondatból levont következtetés sohasem lesz sikeres, csak inkább kudarcra van ítélve.

Mint minden esetben jó lett volna most is megkérdezni egy szakértőt arról, hogy mit csináljanak, de inkább elmondom a teljes történetet.

Tehát a Webáruházak Szövetsége konferencián kihallatszott a tömegből egy mondat: "Működjünk együtt!" Ez még nem is volna gond, de ebből mi lett a gyakorlatban? Született egy hírlevél, amelyben 5-10 kupon lett beágyazva és minden webáruházra kikerült 5-10 banner, hogy a látogatókat a webáruházak egymásra irányítsák, hogy vegyél ott is valamit Karácsonyra!

Nézzük meg, hogy mi történik ilyenkor a gyakorlatban a felhasználó szemszögéből. Feliratkoztam valahova egy hírlevélre, azért mert érdekel az adott téma, mondjuk érdekelnek a kis sárga gumikacsák. Megkapom a hírlevelet a kis sárga gumikacsákról és végén van benne 5 ajánló egy más webáruházakra.

  • A hírlevél küldője elveszíti a hitelességét a feliratkozók előtt
  • Mivel öt ajánlatot kapok a hírlevél végén, ezért nem tud igazából választani, nem fogja megnézni az összeset, így 4 kupon feleslegesen van ott, ha egyszerre egy menne ki akkor nem oszlana meg a figyelem
  • Mivel ennyi ajánlat van a hírlevél alján lehet, hogy annak az ajánlatát meg sem nézi az olvasó, aki ténylegesen küldte a hírlevelet
  • A sárga gumikacsa webáruház hírlevél feliratkozóit nem fogja érdekelni a legújabb iPhone tok.

A hírlevélen kívül problémák lehetnek még a banneres hirdetésekkel is! Merthogy a látogatók azért jönnek egy sárga gumikacsa webáruházba, mert az iránt érdeklődnek, azt szeretnének vásárolni, vagy böngésznek a termékek között. Egy villogó banner amelyik egy másik webáruház termékeit reklámozza elvonja a fókuszt a vásárlásról. A fókuszon kívül még el is viszi másik oldalra a látogatókat, akik lehet, hogy onnan nem is jönnek vissza...

Nagyon kell vigyázni tehát, hogy mit áldozunk be a partnerprogramok miatt! Mert lehet, hogy nyerünk 100 látogatót egy másik áruházból, de 2 biztos vásárlót meg elküldünk máshova nézelődni!

Ha komoly webshopot szeretnénk, akkor annak minél letisztultabbnak kell lennie és a vásárlást minél jobban segíteni a döntésében, fókuszálva a látogatók vásárlókká való konvertálására, nem pedig arra, hogy a látogatottság oltárán feláldozzuk saját webshopunk hatékonyságát.


Szeretnék értesülni az e-commerce.blog.hu új bejegyzéseiről.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Szólj hozzá!

Címkék: online marketing webáruház marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://e-commerce.blog.hu/api/trackback/id/tr721593143

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

E-commerce - Kereskedj JÓL a weben!

Hasznos blog webáruház fejlesztésén gondolkodó cégeknek vállalkozásoknak. Kikerülhető csapdák melyeket a nem kompetens cégek jelentenek és bizonyítottan működő eszközök, melyekkel a profit növelhető. Felület e-kereskedőknek tapasztalataik megosztására.
További kérdések, információk: horvath@webseo.hu

OptimumClick PPC Agency Manchester UK

© Horváth Ernő - A blog tartalmát a szerzői jog védi. A bejegyzések bármely része magáncélokra, nem-üzleti jellegű weboldalakhoz változtatás nélkül és a forrásra való pontos és megfelelő hivatkozással ( e-commerce.blog.hu) szabadon másolható, terjeszthető elektronikus és nyomtatott formátumban. Üzleti jellegű felhasználás csak a szerző írásos engedélyével lehetséges, minden jogszerűtlen felhasználás 10.000 Ft+Áfa/szó összegű kártérítést von maga után.

Friss topikok

Linkblog