Miért hagyják el a vásárlók a kosarat?

2009.11.29. 12:57 Ernő007

Úgy látszik, hogy nagyon termékeny vagyok a tegnapi Webshop Tuning konferencia után. Sajnos sok infó hangzott el tegnap anélkül, hogy valamilyen konkrétumot is kaptunk volna. Így az egyik legnagyobb dilemmának nekem kell utánanéznem :)

Szóval elhangzott tegnap, hogy nagyon sokan elhagyják a vásárlói kosarat és soha többet nem térnek vissza az oldalra vásárolni... Nos ez nagyon fontos adat, csak éppen azt nem mondták el, hogy MIÉRT. Miért hagyják el a kosarat??? Mik azok a tipikus problémák, amikbe ha a felhsználó beleütközik, akkor úgy gondolja, hogy itt vége a vásárlásnak. Nem lehet azzal takaródzni, hogy nem érdekli a termék, vagy csak teszteli hogy működik-e a kosárba rakás gombja...

Nem sok keresés után találtam egy amerikai adatot a közelmúltból (2009 tavasz), amelyet most meg is osztok veletek! Forrás: http://www.e-tailing.com/

Először is nézzük meg, hogy általában hány %-os a kosár elhagyások aránya.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Röviden összefoglalva a webáruházak 60%-nál a kosár elhagyások száma 20% fölött van! Hasonló felfedésre jutott ugyanakkor a PayPal és comScore is, ők 45% fölötti kosárelhagyásról beszélnek, és ez akár három héten belül többször is megismétlődhet. Az elhagyott kosarak átlagos értéke az USA-ban 109 dollár, ami átszámítva közel 20.000 Forint. Miért is esünk el tehát ezektől a bevételektől?

Nézzük tehát az indokokat:

  • Magas szállítási költségek: 46%
  • Szerette volna összehasonlítani egy másik bolttal: 37%
  • Pénz hiánya: 36%
  • Nem talált felhasználható kupont: 27%
  • Inkább offline vásárolna: 26%
  • Nem talált megfelelő fizetési lehetőséget: 24%
  • Az áru nem volt raktáron/elérhető: 23%
  • Nem találta meg az ügyfélszolgálatot: 22%
  • Biztonsági megfontolások miatt: 21%

 

A felmérés alapján látható, hogy a fő ok nem a pénz hiánya, és az okok egy része rettentően banális és könnyen javítható (ügyfélszolgálat, megfelelő fizetési lehetőség), még akkor is ha nem szeretnénk engedni a szállítás árából. A kosár oldal megfelelő változtatásaival tehát el lehet érni azt, hogy célzottan csökkenthessük a kosárelhagyások számát! Ehhez persze tudnunk kell, hogy mi a problémája azoknak a felhasználóknak, akik elhagyják a kosarat.

Pontos felmérés nélkül a fenti amerikai adat viszont nagyon jó kiinduló pont lehet idehaza is!


Szeretnék értesülni az e-commerce.blog.hu új bejegyzéseiről.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Szólj hozzá!

Címkék: online marketing marketingtorta webáruház készítés webáruház marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://e-commerce.blog.hu/api/trackback/id/tr961560600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

E-commerce - Kereskedj JÓL a weben!

Hasznos blog webáruház fejlesztésén gondolkodó cégeknek vállalkozásoknak. Kikerülhető csapdák melyeket a nem kompetens cégek jelentenek és bizonyítottan működő eszközök, melyekkel a profit növelhető. Felület e-kereskedőknek tapasztalataik megosztására.
További kérdések, információk: horvath@webseo.hu

OptimumClick PPC Agency Manchester UK

© Horváth Ernő - A blog tartalmát a szerzői jog védi. A bejegyzések bármely része magáncélokra, nem-üzleti jellegű weboldalakhoz változtatás nélkül és a forrásra való pontos és megfelelő hivatkozással ( e-commerce.blog.hu) szabadon másolható, terjeszthető elektronikus és nyomtatott formátumban. Üzleti jellegű felhasználás csak a szerző írásos engedélyével lehetséges, minden jogszerűtlen felhasználás 10.000 Ft+Áfa/szó összegű kártérítést von maga után.

Friss topikok

Linkblog