Teszteltük a Facebook kampányok hatékonyságát!

2009.11.22. 11:42 Ernő007

A Fókuszban a webáruházak konferencián a Facebook-on történő hirdetésekről is beszéltem. Akkor még csak látszott az, hogy a Google Adwords kampányok mellett erre az oldalra is célszerű fókuszálni és azt kell, hogy mondjam, hogy karácsony előtt még mindig nem késő hirdetéseket elhelyezni a Facebook oldalon.

Az elmúlt hetekben volt szerencsénk tesztelni a Facebook kampányt élesben. A Google Adwords kampánnyal együtt/mellett futtatunk a Facebook oldalon is kampányt a http://www.egyhonapalattmilliomos.com mikro sitera. A kampány célja az volt, hogy minél több feliratkozót gyűjtsünk az Organic Mission Zrt számára, illetve hogy minél többen megismerjék az Organic Mission-ben rejlő lehetőséget.

Mivel a kampány célja a minél gyorsabban minél több látogató szerzése volt, ezért a Facebook kampányokban nem nagyon szegmentáltunk, tehát csak a legalapvetőbb szűréseket állítottuk be.  Maga a hirdetés szövege a következő volt:

 

 

 

 

 

 

 

A Google Adwords kampány esetében szintén nagyon sok kulcsszóra történt a hirdetés, tehát ott sem volt megfelelő a szegmentálás, ilyen szempontból az Adwords kampány sem tekinthető konverzióra optimalizáltnak, mert hirdetünk pl. az állás szóra is, ami belátható, hogy nagyon tág. Nagyon sokat lehetett volna még mindkét kampányon állítani, de lássuk a számokat!

A Facebook teljes kampányra vetítve a CPC 0,12 EUR (kb. 32 Ft) volt, a CTR 0,079% lett, a feliratkozási arány a Google Analytics szerint a következőképpen alakult: facebook.com esetében 3,73% apps.facebook.com esetében pedig 2,09%.

A Google Adwords kampány ezzel szemben a következő számokat hozta a CPC 40 Ft volt, a CTR tartalmi: 0,48%, CTR keresési: 2,94%, és a Google Analytics szerinti konverziós arány keresési hálózat: 2,43%, tartalmi hálózat 4,39% (teljes kampány esetében 2,93%).

Jelen esetben tehát a Google Adwords és a Facebook kampányok hatékonysága szinte azonos volt. Szeretném legutoljára még azt leszögezni, hogy mindkét kampány esetében gyorsan kellett minél több embert megnyerni, tehát nem a konverziós költség minimalizálása volt a cég. 

Abban az esetben, amikor viszont a konverzió költségét kell optimalizálni, méréseink szerint 100 Ft-ból egy feliratkozó megszerezhető, persze ez nagyon sok mindentől függ, de abban az esetben ez 20%-os konverziós arányt jelentett (minden ötödik látogató regisztrált), ami véleményünk szerint jelentős.


Szeretnék értesülni az e-commerce.blog.hu új bejegyzéseiről.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

2 komment

Címkék: facebook online marketing google adwords webáruház marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://e-commerce.blog.hu/api/trackback/id/tr321543406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Obama · http://onlinemarketinges.blog.hu 2009.11.23. 12:29:53

Hát ez jó hír! Meg valóban tiszteletet parancsoló, hogy lehet vetélytársa az Adwords-nek!

A teszthez pedig nektek gratulálok!

Balázs

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2009.12.07. 20:45:20

Mi sem vártunk ilyen hatékonyságot ettől a kampánytól, de végül ezt hozták ki a számok, aminek mellesleg nagyon örülünk.

Köszi :o)

E-commerce - Kereskedj JÓL a weben!

Hasznos blog webáruház fejlesztésén gondolkodó cégeknek vállalkozásoknak. Kikerülhető csapdák melyeket a nem kompetens cégek jelentenek és bizonyítottan működő eszközök, melyekkel a profit növelhető. Felület e-kereskedőknek tapasztalataik megosztására.
További kérdések, információk: horvath@webseo.hu

OptimumClick PPC Agency Manchester UK

© Horváth Ernő - A blog tartalmát a szerzői jog védi. A bejegyzések bármely része magáncélokra, nem-üzleti jellegű weboldalakhoz változtatás nélkül és a forrásra való pontos és megfelelő hivatkozással ( e-commerce.blog.hu) szabadon másolható, terjeszthető elektronikus és nyomtatott formátumban. Üzleti jellegű felhasználás csak a szerző írásos engedélyével lehetséges, minden jogszerűtlen felhasználás 10.000 Ft+Áfa/szó összegű kártérítést von maga után.

Friss topikok

Linkblog