A Google Analytics E-commerce modulja Webáruházaknak kötelező!

2009.11.02. 22:49 Ernő007

Az előző bejegyzésben írtam már a Google Analytics hasznosságáról, most egy kicsit bővebben mutatom be az E-kereskedelmi modult, amely webáruház tulajdonosnak kifejezetten hasznos.

Hogyan kell feltelepíteni a webáruházamhoz ezt a modult? Itt elérhető az angol nyelvű leírás, mely az áruház fejlesztőinek fontos!

Nézzük meg, hogy milyen alap információk érhetőek el ezen modulon keresztül.

  • Konverziós ráta %-ban vagyis a látogatók hány %-a vásárol
  • Tranzakciók száma, vagyis hányan vásároltak ténylegesen a webáruházban
  • Az átlagos rendelési érték, vagyis mekkora összegű volt egy átlagos kosár
  • A megrendelt termékek darabszáma, vagyis hány különböző terméket vettek a vásárlók
  • A legtöbbet eladott termékek közül az első öt megjelenítése, vagyis azok a termékek amelyekből a legtöbb fogyott
  • Vásárlások forrása, vagyis milyen irányból jött látogatók mekkora forgalmat realizáltak a webáruházban

Természetesen a fenti információk bármely időszakra lekérdezhetőek, vagyis az elmúlt harminc napon túl akár a fél évvel ezelőtti információkat is megtekinthetjük a rendszer segítségével, vagy akár a fél évvel ezelőtti adatokat össze tudjuk hasonlítani az elmúlt 30 nap adataival.

Ezek tulajdonképpen csak az összefoglaló adatok, most nézzük meg egy kicsit konkrétabban, hogy mire is van lehetőség még.

Megjeleníteni a tényleges forgalmat napokra lebonta:

 

 

 

 

Megjeleníteni a konverziós rátát napokra lebonta:

 

 

 

 Megjeleníteni az átlagos rendelési értéket napokra lebontva:

 

 

 

 

Ezek az adatok habár érdekesek, de konkrétan arra nem használhatóak fel, hogy többet megtudjuk online kampányunk sikerességéről. Azt láthatjuk ebben a menüpontban, hogy mennyi vásárlás történt a Google Adwords kampányunk miatt, de azt nem, hogy melyik kampány és azon belül melyik szó hozta a forgalom jó részét.

Ugyanakkor ha jobban megnézzük, akkor az eddigi statisztiák az e-commerce modul bekapcsolás után szinte minden helyen kiegészülnek egy újabb füllel, ahol rettentően érdekes statisztikák vannak.

 

 

Mennyivel nyújt többet nekünk ez a modul? És mennyivel nyújt többet a webáruház tulajdonosok számára, mint ha nem lenne bekapcsolva?

 

 

Ez a táblázat egy webáruház keresőkből jövő (organikus és normál találatok egyaránt) forgalmát mutatja az elmúlt 30 napban, a lista a legnagyobb forgalmat hozó 7 kifejezést mutatja, a Revenue (bevétel) dollár helyett forintban értendő!

Mit olvashatunk le a grafikonról tehát? Annyit elárulok, hogy a legtöbb látogatót hozó kifejezés a webáruház neve, tehát 29 vásárlás történt úgy, hogy 818 ember a weben rákeresett a webáruház nevére, rákattintott a linkre eljött az oldalra és 30 napon belül vásárolt! Nem meglepő tehát, hogy jelen esetben 3,55%-os volt a konverziós arány.

Ha megnézzük a látogatószámot és a hozzá tartozó forgalmat, akkor megdöbbentő különbségeket lehet felfedezni! Vannak olyan kulcsszavak, amelyek az elmúlt 30 napban nem hoztak nekünk vásárlókat csak látogatókat ugyanakkor vannak olyan kulcsszavak, amelyek 7 vásárláshoz is vezettek!

Ezen logika mentén például el lehet dönteni, hogy milyen kulcsszavakra éri meg optimalizálni a weboldalt, sajnos sok esetben Magyarországon a SEO úgy néz ki, hogy keresünk egy jól hangzó kulcsszót és arra megpróbálunk az első helyre kerülni, de miután ez megtörtént senki sem foglalkozik azzal, hogy az adott kulcsszó ténylegesen hoz-e vásárlásokat vagy sem. Ezt megmondani viszont csak akkor lehet, ha használjuk a Google Analytics e-commerce modulját és folyamatosan követjük a keresőoptimalizálás hatásait konkrétan a vásárlások tekintetében!

Nézzük meg ugyanakkor azt is, hogy egy Google Adwords kampány esetében hogyan tudjuk felhasználni az e-commerce modult!

 

Nézzünk most meg hogy mit rejtenek ezek a statisztikák, jelen esetben egy kampány hirdetéscsoportjait nézzük, a Visits mutatja a látogatásokat a tényleges kattintások számát a Clicks oszlop mutatja meg. A Cost mutatja meg a teljes költséget, míg a CPC oszlopban található meg, hogy egy látogató nekünk mennyi pénzbe került. Ez eddig még nem tartalmazott semmi meglepőt, hiszen ezeket az adatokat a Google Analytics is elérhetővé teszi, de ezután jön az amit valóban csak a profik használnak ki!

Az RPC (Revenue per Click) megmutatja, hogy az adott hirdetéscsoportból egy kattintás átlagosan mekkora forgalmat generált a webáruházban.

A ROI (Return on Investment) hogy mennyire térült meg az adott szóra a befektetésünk. (E-kereskedelmi bevétel+Cél érték-költség)/költség = ROI,

A Margin a nettó profit %-os formátumban (E-kereskedelmi bevétel+cél érték - Költség)/bevétel , tehát ha 20 forintot költünk el egy látogatóra aki 100 forintért vásárol az oldalunkon, akkor a nettó profit 80%, ami persze nem igaz, mert a terméket nem 0 Ft-ért vesszük, tehát a Margint érdemes egy kicsit átformálni, ha valóban a nettó profit érdekel minket egy terméken.

A fenti táblázatból látszik, hogy nagyon nem mindegy, hogy hogyan kezeljük a hirdetéscsoportokat, hiszen van amelyik 28 szoros forgalmat hoz a webáruházban, és van amelyik pontosan 0-át. Ahhoz, hogy ezt konkrétan meg tudjuk tenni viszont szükséges a Google Analytics E-commerce telepítése.

Várom a kommenteket! Ki használj ezt a modult, illetve, hogy kinek milyen hatékonyság növekedést sikerült elérni a Google Adwords kampányok esetében ezzel a modullal!


Szeretnék értesülni az e-commerce.blog.hu új bejegyzéseiről.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Szólj hozzá!

Címkék: keresőmarketing keresőoptimalizálás webáruház webáruház marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://e-commerce.blog.hu/api/trackback/id/tr671490621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

E-commerce - Kereskedj JÓL a weben!

Hasznos blog webáruház fejlesztésén gondolkodó cégeknek vállalkozásoknak. Kikerülhető csapdák melyeket a nem kompetens cégek jelentenek és bizonyítottan működő eszközök, melyekkel a profit növelhető. Felület e-kereskedőknek tapasztalataik megosztására.
További kérdések, információk: horvath@webseo.hu

OptimumClick PPC Agency Manchester UK

© Horváth Ernő - A blog tartalmát a szerzői jog védi. A bejegyzések bármely része magáncélokra, nem-üzleti jellegű weboldalakhoz változtatás nélkül és a forrásra való pontos és megfelelő hivatkozással ( e-commerce.blog.hu) szabadon másolható, terjeszthető elektronikus és nyomtatott formátumban. Üzleti jellegű felhasználás csak a szerző írásos engedélyével lehetséges, minden jogszerűtlen felhasználás 10.000 Ft+Áfa/szó összegű kártérítést von maga után.

Friss topikok

Linkblog