Keresőoptimalizálás: Hogyan ismerjük fel a csalókat?

2009.08.29. 12:50 Ernő007

Nagyon nagy dilemma, hogy most erről a témáról írjak-e kendőzetlenül vagy sem! Azt hiszem, hogy ha már írok, akkor kendőzetlenül kell írnom, hogy sok céget megmentsek a felesleges pénzkidobástól.

Sajnos Magyarországon elég sok olyan szolgáltató van, amelyik rövid távon gondolkodik és a pillanatnyi haszon érdekében olyan szolgáltatást nyújt amelyik csak neki éri meg. Az ügyfél meg mivel a Keresőoptimalizálás tulajdonképpen egy "lufi" ezért elhiszi azt, amit a cég állít, sok esetben jól hangzó referenciákkal tud alátámasztani. A komoly referenciákhoz általában igen olcsó ár társul, ki ne szeretne 30-40.000 Ft-ért a Google első oldalon elhelyezkedni?

Ezzel a kis listával megpróbálom a legtöbbször használt átverési technikákat ismertetni:

  1. A szolgáltatás díját előre kell fizetni és a szolgáltatás amúgy nem drága. 30-40.000 ft-ot előre bárki szívesen ki tud fizetni. A másik 50%-ot akkor kapná meg a cég, amikor teljesítette a kritériumokat, ám ez sohasem fog megtörténni.
  2. A szolgáltatáshoz nem szükséges a jelenlegi oldal átalakítása a cég szerint. Tapasztalatunk szerint az esetek 95%-ában az oldalt is át kell alakítani az optimalizálás sikeressége ettől is nagyban függ, aki nem szeretné átalakítani az oldalt és azt mondja, hogy erre semmi szükség nincsen az nem is akar igazán a projekttel dolgozni és csak az előleg moiválja.
  3. A cégnek nincsenek referenciái, mert azok titkosak! Ez szokott lenni a legtöbb esetben a válasz arra, amikor mutatni kellene egy működő referenciát. Ilyenkor legyünk gyanakodóak, nyilván a cég az összes optimalizálsi munkáját az FBI, CIA, NASA és egyéb szervek megrendelésére végzi el.
  4. A cégnek vannak referenciái, de azok angol szavak Magyarországon. Mivel a Google a kereséseknél figyelmbe veszi a földrajzi helyet ezért egy Magyarországi keresésnél a "go go bar" kifejezéssel természetes, hogy egy magyar bár fog feljönni! Ez nem azt jelenti, hogy a világ összes országában ez így van! Sőt általában máshonnan keresve sehol sincsen, tehát amikor azt állítja, hogy 638.000.000 millió találat közül első az általuk kezelt oldal, akkor azt úgy kell érteni, hogy a 1200 magyar tálalat (amely a 637.988.000 egyéb találat előtt van amúgy is) az oldal az első helyet foglalja el.
  5. Ellenőrizzük le az általuk adott referenicákat! Általános trükk ilyenkor, hogy a keresési feltételekt úgy adják meg, hogy minél jobban illeszkedjen a referenciára, pl. "puma cipő" vagy puma+cipő, ugyanakkor az emberek nagyon kis része használja az írásjeleket a kereséseknél. Ellenőrizzük le a referenciákat írásjelek nélkül is a Google keresőben.
  6. Az, hogy a cég maga jó helyen van a keresőkben a Keresőoptimalizálás szóra még nem garancia semmire sem. Illetve sokan ott is próbálnak trükközni, hogy másképpen hívják magát a fogalmat, pl: Keresőoptimalizáció vagy Kereső optimalizálás. Az elfogadott helyes magyar írásmóddal egybe van írva ez a szó!

Kívánok mindenkinek sikeres választást! Várom az esetleges észrevételeket, illetve a kommenteket, hogy ki hogyan nem járt pórul, aki a céget is megnevezi, annak a posztját törölni fogom! Csak cégnév mentes kommentek kerülnek ki az oldalra.


Szeretnék értesülni az e-commerce.blog.hu új bejegyzéseiről.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://e-commerce.blog.hu/api/trackback/id/tr521184097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

E-commerce - Kereskedj JÓL a weben!

Hasznos blog webáruház fejlesztésén gondolkodó cégeknek vállalkozásoknak. Kikerülhető csapdák melyeket a nem kompetens cégek jelentenek és bizonyítottan működő eszközök, melyekkel a profit növelhető. Felület e-kereskedőknek tapasztalataik megosztására.
További kérdések, információk: horvath@webseo.hu

OptimumClick PPC Agency Manchester UK

© Horváth Ernő - A blog tartalmát a szerzői jog védi. A bejegyzések bármely része magáncélokra, nem-üzleti jellegű weboldalakhoz változtatás nélkül és a forrásra való pontos és megfelelő hivatkozással ( e-commerce.blog.hu) szabadon másolható, terjeszthető elektronikus és nyomtatott formátumban. Üzleti jellegű felhasználás csak a szerző írásos engedélyével lehetséges, minden jogszerűtlen felhasználás 10.000 Ft+Áfa/szó összegű kártérítést von maga után.

Friss topikok

Linkblog