A kategórizálás vége! A szűkítő keresés a jövő!

2009.08.15. 13:07 Ernő007

Ahogyan fejlődik az elektronikus kereskedelem a felhasználók is egyre jobban elvárják azt, hogy a webshop kezelése lehetőleg minél egyszerűbb legyen és minél könnyebben lehessen megtalálni benne a termékeket.

A klasszikus webshopban a termékek termék kategóriákban vannak elhelyezve és egy előre megszabott úton lehet eljutni az adott termékhez. Pl. Laptop -» Intel -» 13" colos kijelző. A legtöbb webáruházra még mindig ez a fajta termékkategóri struktúra a jellemző. Egy előre meghatározott kategóriában benne vannak a termékek és az alapján lehet böngészni, vagy a keresés mező használatával próbáljuk meg találni a termékeket, általában ilyenkor kevesebb sikerrel tudjuk megtalálni az adott terméket, mert csak a leírásban vagy a névben tudunk pontosan keresni.

A célcsoport szerinti szűkítéses kereséssel nem kell a felhasználót korlátoznunk, nem kell neki megmondani, hogy milyen úton találja meg a terméket, mert lehet, hogy ő teljesen más logikával szeretne keresni. A célcsoport szerinti szűkítés lényege, hogy a kategórián belül a termékekhez megadunk többféle szűkítés lehetősége, pl: laptop esetén: kijelző méret, gyártó, processzor sebessége, memória nagysága, merevlemez nagysága, és a felhasználó ezen paraméterek szerint szabadon választhatja ki, hogy melyik típusra van szüksége. Ezt a fajta szűkítéses keresését az árösszehasonlító oldalak már régóta használják, de most egyre jobban terjed webáruházak esetén is, ahol már 100-200 termék esetén is nagy segítség lehet!

Egy másik példa a szűkítéses keresésre a Borbolt.hu bor webáruház. A borok esetében szintén nagyon fontos, hogy ne csak régió és borászat szerint lehessen keresni, hanem a felhasználó maga választhassa meg, hogy milyen bort keres!  A szűkítő keresés lévén régió, borászat, évjárat, bor típus, szőlő típus, és ár szerint lehet szűkítve keresni, pl., ha valaki a Tokaj-Hegyalja borrégióban keres 2000-es évjáratú Szamorodnit, akkor pillanatok alatt eljut ahhoz a négy borhoz, amelyik megfelel ennek.

A szűkítő keresés nagyban javítja az oldal használhatóságát és felhasználók sokkal gyorsabban és pontosabban találhatják meg az adott terméket, mint eddig bármikor.


Szeretnék értesülni az e-commerce.blog.hu új bejegyzéseiről.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://e-commerce.blog.hu/api/trackback/id/tr991311021

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Váraljay Gabriel 2009.08.29. 20:26:11

Jó ha a webshop fejlesztői is ilyen irányelvek alapján terveznek. Sok esetben én is azt látom, hogy teljesen másképp látja a dolgokat az aki egy rendszert létrehoz és teljesen más aki használni fogja. Ilyenkor jók a visszajelzések.

E-commerce - Kereskedj JÓL a weben!

Hasznos blog webáruház fejlesztésén gondolkodó cégeknek vállalkozásoknak. Kikerülhető csapdák melyeket a nem kompetens cégek jelentenek és bizonyítottan működő eszközök, melyekkel a profit növelhető. Felület e-kereskedőknek tapasztalataik megosztására.
További kérdések, információk: horvath@webseo.hu

OptimumClick PPC Agency Manchester UK

© Horváth Ernő - A blog tartalmát a szerzői jog védi. A bejegyzések bármely része magáncélokra, nem-üzleti jellegű weboldalakhoz változtatás nélkül és a forrásra való pontos és megfelelő hivatkozással ( e-commerce.blog.hu) szabadon másolható, terjeszthető elektronikus és nyomtatott formátumban. Üzleti jellegű felhasználás csak a szerző írásos engedélyével lehetséges, minden jogszerűtlen felhasználás 10.000 Ft+Áfa/szó összegű kártérítést von maga után.

Friss topikok

Linkblog