Mitől lehet sikertelen a webáruház?

2009.07.08. 20:51 Ernő007

A több éves online marketing tapasztalatom alatt sajnos nagyon sok webáruházat láttam tönkremenni, vagy csak éppen döcögni. Szeretném pontosan ezért megosztani ezeket a tapasztalatokat mindenkivel. Mik a legtipikusabb hibák és hogyan lehet kikerülni őket? Vagy ha nem is lehet kikerülni, akkor melyek azok az esetek, amikor nem érdemes belekezdeni webáruházas értékesítésbe. Lehet, hogy most magam ellen beszélek, de egy webáruház készítő cég felelőssége is, hogy tájékoztassa erről leendő partnerét.

1.) Elégtelen érdeklődés a termékek iránt. A választott termékkör annyira speciális, hogy nagyon kicsi az érdeklődés utána, nagyon speciális piacot céloz meg és 1-10 eladás/hó nem hoz kellő profitot. Vannak olyan értékű termékek, ahol havi 1-5 eladásával is nagyon hasznot lehet húzni, ezek tipikusan a több milliós-tíz milliós termékek, de ha nem túl drága a termék és kevés a rákeresés országosan, akkor nem biztos, hogy sikeres lesz az üzlet.

2.) Elégtelen háttértámogatás, support, vevőtájékoztatás. Lehet, hogy elcsépeltnek tűnik, de a webáruházba betévedő ügyfeleknek csak közel a FELE fog maga online vásárolni és a másik fele pedig telefonál, telefonon keresztül kér segítséget és az eladóval együtt dönt. Ha nincsen jól látható helyen telefonos elérhetőség csak mondjuk egy kapcsolatfelvételi form, akkor a vevő munkaidőben nem fogja azt kitölteni. Telefonálni mindig sokkal egyszerűbb, ezért hívni fogja az ügyfélszolgálatot. Fontos, hogy mindig legyen valaki aki felveszi a telefont, vagy ha éppen nem tudja, akkor próbálja meg minél hamarabb visszahívni az ügyfelet. Nagyon sokat számít a gyors és pontos tájékoztatás. Továbbá ha már leadtak egy rendelést, a webáruházon keresztül, akkor az is fontos, hogy minél hamarabb tájékoztassuk a vevőt a várható kiszállítás dátumáról.

3.) Nem megfelelő beszállítói hálózat. Mivel a webáruházak többsége nem foglalkozik készletezéssel vagy csak minimális készletet tart fent, ezért szinte biztos az, hogy a rendelt termékek többsége csak azután kerül beszerzésre, hogy megrendelte valaki. Emiatt nagyon sérülékeny tud lenni egy webáruház, ha nem megfelelő nagykerből szerzi be a termékeket. Vannak olyan beszállítok, akik csak 1-2 hétre tudnak szállítani, sőt hallottam olyanról is, hogy a beszállító meg sem tudja mondani, hogy mikorra tudja beszerezni a terméket. Mielőtt webáruházunkat egy nagykerre építjük, előtte minden esetben ellenőrizzük le, hogy mennyire megbízható a partner, mikorra és milyen feltételekkel tud szállítani, hiszen ha a nagyker hibázik, akkor is a mi arcunk van odatéve és pár elégedetlen vásárló elég ahhoz, hogy a webáruház képtelen legyen profitot termelni.

4.) Elégtelen marketing befektetés. A webáruház maga csak egy eszköz, nagyon sokan sajnos azt hiszik, hogy a webáruház automatikusan sikeres lesz. Sajnos ez nem így van, viszont a jó hír az, hogy a webáruház sokkal könnyebben lehet sikeres, mint egy offline bolt. Azt szoktam minden leendő ügyfelünknek mondani, hogy legalább akkora marketint költséggel célszerű számolni az első három hónapban, mint amennyibe a webáruház került. Ezzel biztosítható be, hogy a webáruház fejlesztésére szánt befektetés hamar megtérüljön.

A fentiek csak a legtipikusabb hibák. Direkt azok a témák lettek kiemelve, melyek függetlenek magától a webáruháztól. Mert egy jó webáruházat is zátonyra lehet futtani, ha nem vesszük figyelembe a fenti pontokat.

 

 


Szeretnék értesülni az e-commerce.blog.hu új bejegyzéseiről.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

1 komment

Címkék: online marketing webáruház webáruház marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://e-commerce.blog.hu/api/trackback/id/tr871233116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sztyopika 2009.10.14. 20:45:47

A webáruházba betévedő ügyfeleket online chat megoldással lehet még esetleg megfogni.
Ajánlani tudom a chat4support.hu megoldásait.
Most hallottam a Marketingtorán. Mi kipróbáltuk és bevált.

E-commerce - Kereskedj JÓL a weben!

Hasznos blog webáruház fejlesztésén gondolkodó cégeknek vállalkozásoknak. Kikerülhető csapdák melyeket a nem kompetens cégek jelentenek és bizonyítottan működő eszközök, melyekkel a profit növelhető. Felület e-kereskedőknek tapasztalataik megosztására.
További kérdések, információk: horvath@webseo.hu

OptimumClick PPC Agency Manchester UK

© Horváth Ernő - A blog tartalmát a szerzői jog védi. A bejegyzések bármely része magáncélokra, nem-üzleti jellegű weboldalakhoz változtatás nélkül és a forrásra való pontos és megfelelő hivatkozással ( e-commerce.blog.hu) szabadon másolható, terjeszthető elektronikus és nyomtatott formátumban. Üzleti jellegű felhasználás csak a szerző írásos engedélyével lehetséges, minden jogszerűtlen felhasználás 10.000 Ft+Áfa/szó összegű kártérítést von maga után.

Friss topikok

Linkblog