Keresőmarketing, célzott és hatékony marketing

2009.06.22. 18:09 Ernő007

Az előző bejegyzésben már volt szó a keresőoptimalizálásról, mint hatékony eszközről, általa sok látogató irányítható a webáruházunkba, akik az adott termékeketkeresik. Keresőoptimalizálásról még bőven szót fogunk ejteni, azonban most érdemes megismerkedni a Keresőmarketinggel.

Amikor egy felhasználó rákeres egy adott termék nevére, vagy szolgáltatásra, akkor általában csak a keresők első három lapját nézi meg. Így ha cégünk webáruháza nincsen az első 30 találat között, akkor nem fognak megtalálni minket azok az emberek, akiket amúgy a célpiacunknak tekintünk.

Ilyenkor alkalmazhatjuk a Keresőmarketinget! A Keresőmarketing a keresőkben történő fizetett hivatkozások elhelyezése a webáruházunkra. Vizsgáljuk meg, hogy milyen előnyökkel jár számunkra a keresőmarketing akár a keresőoptimalizáláshoz vagy akár a többi online marketing lehetsőéghez képest.

 

A fenti ábrán a Google.hu kereső találati listáját ábrázoltam. Pirossal jelöltem meg a normál vagy organikus találatokat, és kékkel a fizetett hivatkozásokat, vagyis a keresőmarketing szempontjából most nekünk a kék terület fontos. Amikor hirdetünk a keresőkben, akkor csakis a kék területen van lehetőségünk megjelenni.

Fontos megjegyeznem, hogy a két terület között semmilyen kapcsolat nincsen! Vagyis ha valaki a fizetett hirdetések között megjelenik, akkor az organikus találatok között automatikusan nem kap jobb helyezést, és azért nem kerül kevesebb a fizetett hirdetések közötti megjelenés, mert adott esetben az organikus találatok között előkelő helyen szerepel az oldal.

A Keresőmarketing előnyei a hagyományos banneres online kampányokkal szemben:

  • A keresőmarketing alapja hogy csak a látogatókért fizetünk, tehát ha megjelenik a hirdetésünk akkor azért még nem kell fizetni
  • Mi határozzuk meg azt, hogy milyen szavakra rákeresve találjanak meg minket, nyilván akkor a legjobb a kampány, ha minél relevánsabb szavakat választunk
  • A felhasználó sokkal kevésbé érzi reklámnak az ilyen jellegű szöveges hirdetést, mint mondjuk egy villogó banneres reklámok
  • Mi határozzuk meg azt, hogy mikor, földrajzilag és nyelvi beállítások tekintetében kiknek jelenjen meg a hirdetés
  • Meghatározhatjuk azt is, hogy mennyit szeretnénk (maximum) fizetni egy látogatóért, és annál nem von le a rendszer többet egy átkattintásért
  • Bármikor módosíthatjuk, cserélhetjük a hirdetést, míg egy banner nehezebb módosítani
  • Még egyszer a legfontosabb: Azoknak jelenik meg a hirdetésünk, akik éppen akkor az adott téma iránt érdeklődnek, így tulajdonképpen nem is reklámozunk, hanem segítjük a felhasználót megtalálni azt amit keres.

A banneres kampányokkal szemben a keresőmarketignek rengeteg előnye van, de tekintsük át afőbb különbségeket a keresőmarketing és a keresőoptimalizálás tekintetében, hiszen lényegében mindkettő a keresőkben való megjelenés, de teljesen eltérő célt lehet meghatározni a két eszközzel.

A Keresőmarketing előnyei a Keresőoptimalizálással szemben:

  • Azonnali hatása van, míg a keresőoptimalizálás tipikusan 2-6 hónapig tart, addig a keresőmarketing kampány pár óra alatt képes releváns látogatókat irányítani a weboldalra
  • Mi határozzuk meg azt, hogy mi jelenjen meg a keresőkben, mint szöveg és azt is, hogy melyik aloldalra vigye a látogatót a kampány, míg az organikus találatok esetében a Google megjelenít valamilyen szöveget a weboldalról és valamelyik aloldalra viszi a látogatót
  • Bármilyen szóra hirdethetünk, akár olyan szavakra is, amelyek egyáltalán nem szerepelnek az oldalon, így ha valaki pl. autó-ra keres, akkor felajánlhatjuk neki, hogy inkább járjon biciklivel, mert gazdaságosabb. Normál találatok között pl esélyünk sincsen egy bicikli webáruházzal autó szóra keresve megjelenni. Vagy karácsonyi ajándék szóra hirdethetünk bármilyen ajándék ötletet.
  • Akár több hirdetési szöveget is kipróbálhatunk, hogy melyik működik jobban és ezt a rendszerrel könnyen kideríthetjük.
  • Az érdeklődést egy adott termékre tudjuk nagyon könnyen irányítani azáltal, hogy az adott terméket reklámozzuk és annak az oldalára visszük a látogatót.
  • Bármikor változtatható ha a szükség úgy kívánja, míg a keresőoptimalizált szavakon sokkal nehezebb változtatni.
  • A keresőoptimalizálás sikeres elvégzéséhez szinte mindig szükséges az oldal átalakítása, amennyiben a kódot nehéz átalakítani úgy, hogy a keresőoptimalizálásnak megfeleljen, akkor egyszerűbb ideiglenesen a keresőmarketing használata.

 

A Keresőmarketing hátrányai a Keresőooptimalizálással szemben:

  • A keresőmarketing állandó költséget jelent, hiszen minden látogatóért fizetni kell. Még akkor is ha 0%-os rosszindulatú kattintás tételezünk fel.
  • Bár egy kampány nagyon gyorsan beindítható, 2-3 hónap is eltelik addig ameddig a kampányból annyi adat összegyűlik, hogy egy tökéletesen beállított kampányunk lesz. Addig pedig nagyon sok olyan látogatóért is fizetünk, akik tulajdonképpen nem minket kerestek.
  • Ha néhány cég eszement módon költi a pénzét a rendszerben mindig felüllicitálva a másikat, akkor nagyon drága lehet bizonyos szavakra egy látogató ára és lehet, hogy már meg sem éri rá hirdetni.
  • Idehaza még szerencsés helyzetben vagyunk, de külföldön nem ritka az 1000-5000 Ft/ átkattintási díj, vagyis ennyit kell fizetni egy látogatóért bizonyos szavak esetén.
  • Kutatások bizonyítják, hogy az átkattintási díjak évente körülbelül 30%-kal emelkednek, tehát számítani kell a költségek folyamatos emelkedésére.
  • A látogatóknak csak a 30%-a választ a fizetett hirdetések közül és 70%-uk a normál találatok közül valamelyikre megy tovább.
  • A fizetett hirdetésekre a konverzió mértéke (vásárlás, regisztráció) nagyjából fele a normál találatokéhoz képest, tehát nem csak kevesebb látogató jön az oldalra, de azok vásárlókedve nagyjából fele akkora, mint a normál találatokra kattintó vásárlók.

 

Minden cégnek magának kell eldöntenie, hogy szükséges-e keresőmarketing kampányokat futtatnia vagy sem, illetve, hogy milyen gyakorisággal mekkora összeget áldoz rájuk. Abban probálok segíteni, hogy akik ezt a blogot olvassák azok tisztában legyenek a lehetőségekkel és kerüljék el a csapdákat.


Szeretnék értesülni az e-commerce.blog.hu új bejegyzéseiről.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Szólj hozzá!

Címkék: keresőmarketing online marketing webáruház marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://e-commerce.blog.hu/api/trackback/id/tr391157308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

E-commerce - Kereskedj JÓL a weben!

Hasznos blog webáruház fejlesztésén gondolkodó cégeknek vállalkozásoknak. Kikerülhető csapdák melyeket a nem kompetens cégek jelentenek és bizonyítottan működő eszközök, melyekkel a profit növelhető. Felület e-kereskedőknek tapasztalataik megosztására.
További kérdések, információk: horvath@webseo.hu

OptimumClick PPC Agency Manchester UK

© Horváth Ernő - A blog tartalmát a szerzői jog védi. A bejegyzések bármely része magáncélokra, nem-üzleti jellegű weboldalakhoz változtatás nélkül és a forrásra való pontos és megfelelő hivatkozással ( e-commerce.blog.hu) szabadon másolható, terjeszthető elektronikus és nyomtatott formátumban. Üzleti jellegű felhasználás csak a szerző írásos engedélyével lehetséges, minden jogszerűtlen felhasználás 10.000 Ft+Áfa/szó összegű kártérítést von maga után.

Friss topikok

Linkblog