Keresőoptimalizálás (SEO) bevezetés

2009.06.14. 12:16 Ernő007

A keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, SEO), illetve keresőmarketing az a tevékenység, melynek célja, hogy egy weboldalt a webes keresők (mint például a Google) megtaláljanak, és a találati listában minél előrébb mutassanak.

Akár non-profit, akár üzleti jellegű internetes oldalt készítünk, az egyik legfontosabb cél, hogy arra minél többen ráleljenek. Üzleti honlap esetében persze az ismertség vagy értékesítés ebből fakadó növelése is fontos szempont. A statisztikák szerint a legtöbb weblapot a keresőoldalakon keresztül találják meg (mint amilyen a Google, AltaVista, Yahoo és társaik).

Forrás: Wikipédia.hu

Azt hiszem, hogy nagyon nem kell magyaráznom tehát azt, hogy miért is fontos a Keresőoptimalizálás. Idehaza még annyira nem terjedt el, ennek vannak rossz és jó vonatkozásai is. Ha Magyarországról beszélünk, akkor a Google.hu a leglátogatottabb magyar oldal az Alexa.com szerint, a második helyen az iwiw.hu található. 

Ha összevetjük a két oldalt, akkor világossá válik, hogy miért kiemelten fontos a keresőkben való megjelenés. Míg mondjuk az iwiw-et azzal a céllal látogatjuk meg, mert ismerőseinkkel, barátainkkal kommunikálunk, addig a Google.hu esetében mindig keresünk valamit! Vagyis van részünkről egy igény, amelyet szeretnénk kielégíteni, vagy van egy probléma, amelyre megoldást szeretnénk találni.

Mindazonáltal, hogy a Google a leglátogatottabb oldal tökéletesen megvalósítja számunkra szinte bármilyen igényre vagy problémára a választ, hiszen releváns találatokat ad szinte bármire is keresünk. vegyük észre, hogy a Google jelenleg a legjobb hely arra, hogy a vevő találkozzon az eladóval és miért éri meg nekünk ott lenni és miért megy iszonyatos küzdelem az első oldali megjelenésért!

Talán magunkon is megfigyeltük, hogy nem megyünk tovább a keresők 3. találati lapjánál. Egyszerűen nincsen időnk-kedvünk arra, hogy ennyi lapot végignézzünk, és így tesz még az emberek 92%-a is rajtunk kívül. Tehát ha az általunk fontos kulcsszóra nem vagyunk ott az első 3 oldalon, akkor szinte esélytelen, hogy megtaláljanak minket. Mindazonáltal ha meg is találnak, akkor feltételezhetjük, hogy már 10-12 másik oldalt meglátogattak mire elérnek hozzánk, így elve hátrányból indulunk...

De az első három lap megtekintése sem egyenletes, az emberek 80%-a csak az első lapot nézi meg, tehát a második találati lapon sem vagyunk túl nyerő helyen.

Ha pedig már az első lapon vagyunk, akkor általában elmondható, hogy az első és a tizedik közötti látogatottsági különbség nagyjából tízszeres! Érthető tehát, hogy mindenki az első szeretne lenni, de csak EGY első hely van.

Vizsgáljuk meg a hazai piac sajátosságait Keresőoptimalizálás tekintetében! Miért jó, hogy .hu-sok vagyunk és miért nem jó?

A Google első találati lapján tíz organikus találati (normál találatok közötti megjelenés) hely van alapértelmezett esetben minden országban, tehát a 10 milliós piachoz is 10 hely van és a 80 milliós pl. német piachoz is (eltekintve attól, hogy esetleg más tartományokban más találatok jönnek fel). Mivel kisebb a piac kisebb a konkurencia is, így elméletileg jobb helyzetben vagyunk egyszerűbb az első helyre kerülni.

Idehaza még mindig nem ismerték fel a cégek ennek fontosságát pontosan ezért aki felismeri és időben lép, az szinte behozhatatlan előnyre tesz szert! Egyébként egyre több tárgyaláson az ügyfél már mondja, hogy ez neki mennyire fontos, tehát már valami elkezdődni látszik, de konrántsem tartunk ott még, mint mondjuk Németországban vagy Franciaországban a cégek, hogy Amerikát ne is említsük, csak maradjunk az öreg kontinensen.

FONTOS!!! A Google.hu első találati helyén való megjelenés nem garantálja azt, hogy látogatók is fognak érkezni a webáruházunkba! Ha senki sem keres az adott szóra, akkor nyilvánvalóan nem lesz egy látogatónk sem!

Mi lehet akkor mégis rossz? A Keresőoptimalizálás körül lengő misztikum, amelyet a cégek többsége ki is használ! Sajnos azon kívül, hogy az ügyfelek fontosnak tartjá a Google keresőben való megjelenést vajmi keveset tudnak arról, hogy mi a jó nekik és mi nem! Sokszor ezt cégek maximálisan kihasználják, előre elkérnek magas összegeket a semmiért! Vagy olyan kulcsszavakat választanak ki direkt amelyekre egyszerű az első helyre jutni és egyszerű ott is tartani, csak éppen senki sem keres rá ezért látogatóink sem lesznek az első hely ellenére!

Folytatása következik... de hogyan?
- Mit tilt a Google, azaz hogyan ne optimalizáljunk!
- A weblapkészítő cég felelőssége!
- Hogyan ismerjük fel a csalókat?
- Mit tehetünk magunk a jobb helyért?


Szeretnék értesülni az e-commerce.blog.hu új bejegyzéseiről.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Szólj hozzá!

Címkék: keresőoptimalizálás online marketing webáruház webáruház marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://e-commerce.blog.hu/api/trackback/id/tr261157099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

E-commerce - Kereskedj JÓL a weben!

Hasznos blog webáruház fejlesztésén gondolkodó cégeknek vállalkozásoknak. Kikerülhető csapdák melyeket a nem kompetens cégek jelentenek és bizonyítottan működő eszközök, melyekkel a profit növelhető. Felület e-kereskedőknek tapasztalataik megosztására.
További kérdések, információk: horvath@webseo.hu

OptimumClick PPC Agency Manchester UK

© Horváth Ernő - A blog tartalmát a szerzői jog védi. A bejegyzések bármely része magáncélokra, nem-üzleti jellegű weboldalakhoz változtatás nélkül és a forrásra való pontos és megfelelő hivatkozással ( e-commerce.blog.hu) szabadon másolható, terjeszthető elektronikus és nyomtatott formátumban. Üzleti jellegű felhasználás csak a szerző írásos engedélyével lehetséges, minden jogszerűtlen felhasználás 10.000 Ft+Áfa/szó összegű kártérítést von maga után.

Friss topikok

Linkblog