Interjú - Nagy Sándor, a G'Roby.hu ügyvezetője

2010.02.22. 10:30 Ernő007

Következő interjú alanyom Nagy Sándor a G'Roby élelmiszer webáruház ügyvezetője. A G'Roby On-Line áruháza pontosan 10 éve van a piacon, idehaza az első webáruházak egyike közé tartozik, így arra voltam kíváncsi, hogy hogyan látja 2010-ben a webes kereskedelmet az egyik legnagyobb ilyen múltú cég.


Q: 1992-ben indult a cég és 2000-ben kezdtétek meg az internetes értékesítést. Lehet tudni, hogy honnan jött az ötlet?

A: 1998 után a Budapestre és a környékére települő multik jelentős vásárlóerőt szívtak el az üzleteinktől, egyik válasz-lépésünként találtuk ki ezt az új szolgáltatást (a házhozszállítást), amit akkoriban még nem nagyon csinált senki. Az internet mint csatorna szintén az újdonság miatt volt kézenfekvő.

Q: Hogyan változott az emberek hozzáállása az elmúlt 10 évben a netes kereskedelemhez. Nőtt vagy csökkent bizalom?

A: Erre vonatkozó felméréseket nem tudtunk készíteni, a vásárlószám folyamatos emelkedése egyértelműen ezt jelenti számunkra hogy nőtt, bár ez a dolog kettős (csak általában nem választják szét): bizalommal kell lenni az internetes áruház iránt (ezt segítheti annak kialakítása és egy jól működő ügyfélszolgálat), valamint a kiszállítás mint szolgáltatás iránt (ebben nekünk a saját flotta segített).

Q: Vannak esetleg olyan dolgok, amit 2000-ben még tökéletesen működtek, mostanában pedig már egyáltalán nem? Gondolok itt promóciókra, különböző helyeken, vagy éppen akciókra, kuponokra stb.

A: Nem tudnék most hirtelen ilyen mondani. Az emberek kezdenek belecsömörleni (joggal) a sok akcióba, meg kell válogatni mikor és mire használjuk ezt a kifejezést.

Q: Kik vásárolnak az Interneten élelmiszert, vannak tipikus vásárlóitok? Pl idős nyugdíjas a cipekedés megspórolása miatt vagy fiatalok akik egész életüket a neten töltik?

A: Elég széles szegmenst szolgálunk ki, kezdve az albérletben lakó egyetemistáktól az otthon lévő kismamákon, az elfoglalt menedzsereken keresztül az idősebb korosztályig. A termék a kulcs: élelmiszerre szükség van, a kérdés hogy ki az akinek az életmódja miatt ténylegesen megéri inkább a házhozszállítást választania. Itt nem csak az anyagi megtakarításról beszélek (a tudatosabb vásárlás olcsóbb, mint a drága sarki közért és a multikban való felesleges pénzszórás), hanem a cipekedés, időpocsékolás mellőzéséről is.

Q: 2009-ben megkaptátok a Fair Business minősítést, mit is jelent ez pontosan? Mit nyernek ezzel a vásárlóitok?


A: Egyelőre ettől elsősorban nekünk lett jobb, a vásárlók most még csak közvetve érezhetik. A FB segített abban, hogy a közel 10 évnyi működésünk után nincs-e hiba a belső rendszereinkben, megfelelünk-e teljes mértékben a jogszabályi környezet előírásainak.

Q: Élelmiszer webáruházként 4-5000 terméketek van és ezek jó része romlandó, hogyan tudjátok kezelni a raktározás, kiszállítás problematikáját? Ezt támogatja a webáruház vagy erre célszoftveretek van?

A: A házhozszállítási tevékenységet menedzselő belső szoftvereink saját fejlesztésűek, de a szavatossági idő nyomon követésére nem alkalmasak, ezt humán erőforrással végezzük. A logisztika zökkenőmentes lebonyolításában segít a GRoby 17 éves tapasztalata.

Q: Bár van néhány konkurensetek, nem féltek attól, hogy egyszercsak egy multi is megjelenik az online piacon? Felkészültetek erre?

A: Ennyi erővel attól is félhetnék hogy megesz egy oroszlán :) nem, nem félünk, hanem számítunk rá. A távoli jövőben azt vizionálom, hogy mint ahogy az offline térben, az online-ban is megél majd egymás mellett a TESCO és a GROBY. Mindkettőnknek van olyan amit a másik nem tud, és ez jól szegmentálja majd a vásárlókört.

Q: A "válság" hatására változtak nálatok a vásárlási szokások? Gondolok most arra, hogy olcsóbb cikkeket vásárolnak, vagy bizonyosakat esetleg egyáltalán nem, pl nagyon drága luxus termékeket?


A: A legjobban a kosárba rakott termékek darabszámának és értékének csökkenése látszik, a vásárlók szerencsére hűségesek (igyekszünk maradéktalanul kiszolgálni őket), és az új vevőkben sincs hiányunk.


Szeretnék értesülni az e-commerce.blog.hu új bejegyzéseiről.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

3 komment

Címkék: interjú online marketing webáruház

A bejegyzés trackback címe:

https://e-commerce.blog.hu/api/trackback/id/tr691780303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ryo 2010.02.22. 12:47:11

Közben látom hogy el is indult a GRoby Facebook oldal egy órája. Az ötletekről amiket adtál nekik nem olvashatunk az interjúban? :)

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2010.02.22. 12:50:51

@ryo: Mindig a legjobb dolgok Titkosak! :)
Amúgy szerintem véletlen egybeesés, hogy a cikk és a Facebook oldal egyszerre jelent meg!

dyan 2010.02.22. 23:45:59

Abszolút véletlen :) már 80%-ban kész volt és indulásra várt az oldal, amikor Ernő megkeresett az interjúval.

E-commerce - Kereskedj JÓL a weben!

Hasznos blog webáruház fejlesztésén gondolkodó cégeknek vállalkozásoknak. Kikerülhető csapdák melyeket a nem kompetens cégek jelentenek és bizonyítottan működő eszközök, melyekkel a profit növelhető. Felület e-kereskedőknek tapasztalataik megosztására.
További kérdések, információk: horvath@webseo.hu

OptimumClick PPC Agency Manchester UK

© Horváth Ernő - A blog tartalmát a szerzői jog védi. A bejegyzések bármely része magáncélokra, nem-üzleti jellegű weboldalakhoz változtatás nélkül és a forrásra való pontos és megfelelő hivatkozással ( e-commerce.blog.hu) szabadon másolható, terjeszthető elektronikus és nyomtatott formátumban. Üzleti jellegű felhasználás csak a szerző írásos engedélyével lehetséges, minden jogszerűtlen felhasználás 10.000 Ft+Áfa/szó összegű kártérítést von maga után.

Friss topikok

Linkblog

süti beállítások módosítása