Célszerű már előre gondolkodni azon, hogyha elkészül az áruház, akkor hol legyen hosztolva, vagyis virtuális áruházunk milyen szerveren fusson. Elképzelhető, hogy ez elsőre nem tűnik fontosnak. Mi köze a webáruháznak a tárhely kiválasztásához? Elég sok olyan lehetőséget kell figyelembe venni, amelyik a webáruházunk szempontjából kiemelten fontos, hiszen ez nekünk a bevételi forrásunk. Ahogyan az autónkon is van riasztó meg kormányzár, úgy a webáruházat is védeni kell!
Nem mindegy például, hogy a webáruházunk mennyit áll év közben, és az sem mindegy, hogy mekkora terheltségű szerveren van a webáruházunk, vagyis milyen gyorsan töltődik le a felhasználóknak, amikor köztudott, hogy 4-10 másodperc alatt az oldalnak le kell töltődnie ahhoz, hogy a látogatók ne hagyják el szinte azonnal.
A tárhely szolgáltatók általában nem mondják, hogy mennyit áll a szerverük egy évben, legalábbis a kevésbé komoly tárhely szolgáltatók, a komolyabbaknál pedig olyan mérőszámokat hallhatunk, hogy "négy kilences" vagy "öt kilences", ami lényegében annyit jelent, hogy az év 99,99%-ban elérhető, az "öt kilences" pedig nyilvánvalóan azt jelenti, hogy az év 99,999%-ában elérhető, az utóbbi évente 5 perc leállást enged meg. Ilyen szolgáltató azért nemnagyon van.
A piacon lévő szolgáltatások nagyjából évi 10.000 Ft+Áfatól indulnak egészen a csillagos égig, ebben egy domain is benne van és 1GB webtárhely, ami webáruházak esetében nem biztos, hogy elég, maga a webáruház motorra és a járulékos dolgokra célszerű 100 MB-ot számolni, ilyenkor 900 MB marad a képeknek, egy termékkép nagyjából 300 KB, vagyis nagyjából 3000 kép férne el, de a cacheelés és egyéb dolgok miatt számoljunk inkább 2000-rel. Összességében tehát 2000 képenként kell 1 GB tárhely plussz.
Fontos szempont, hogy a szolgálató mikor és hogyan érhető el. Sok esetben tapasztaltuk azt, hogy a szolgáltatónak nincsen ügyelete, tehát ha valami probléma van az oldallal (feltörték, mi rontottuk el, FTP jelszó kellene, FTP jelszó csere kellen) akkor csak munkanapokon lehetett az illetékesekkel kommunikálni. Feltételezve, hogy a webáruházunk napi forgalma mondjuk 200.000 Ft, aminek profit tartalma 40.000 Ft, akkor egy napos állás 40.000 Ft azonnali veszteséget termelt nekünk, célszerű tehát a szolgáltató választást ilyen módon is megfontolni.
Tapasztaltom szerint 4.000-6.000 Ft/hó áron már korrekt szolgáltatók vannak, amelyeket szinte 0-24 órában el lehet érni telefonon és segítenek, ha baj vagy.
Fontos szempont, hogy milyen időközönként és milyen mentés készül a webtartalomról és az adatbázisról, illetve, hogy a mentés hogyan működik. Csak helyileg van mentve a tartalom (legrosszabb megoldás), egy másik szerverre is van mentés (már egészen jó megoldás), vagy mágnesszalagra is történik mentés (legjobba megoldás). A mágnesszalag azért a legjobb megoldás, mert azt nap végén kiveszik a gépből, és ha mindent le is rombolnak hackerek, akkor a mágnesszalagon tárolt információkhoz akkor sem férnek hozzá.
Nagyon nehéz laikusként eldönteni, hogy egy tárhely szolgáltató mennyire megbízható vagy sem, az viszont biztos, hogy a szerver gépek, azok elhelyezése és a hozzáértő szakember nem olcsó, úgyhogy ha valami nagyon olcsó akkor kezdjünk gyanakodni.
Ne spóroljunk tehát a webtárhelyre költött összeggel, és bízzunk meg minél nevesebb és minél nagyobb tapaszatalattal rendelkező szolgáltatót, mert évente egy napos állással is komoly károkat tudunk okozni magunknak.